BAĞLAMA MİKROFONLAMA TEKNİKLERİYLE İLGİLİ UZMAN GÖRÜŞLER

Bu çalışmanın amacı, Geleneksel Türk Halk Müziği çalgılarından Bağlama’nın, doğru mikrofonlama teknikleri kullanımı hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada; uzmanların aşina oldukları düşünülen bir türkü belirlenmiştir. Bu türküye; profesyonel stüdyo ortamında tambura bağlama ile mono ve stereo mikrofonlama teknikleri ayrı ayrı uygulanarak iki farklı ses kaydı oluşturulmuştur. Alınan bu kayıtlar profesyonel ses kayıt stüdyolarında görev yapan uzman tonmaysterlerden oluşan 20 kişilik örneklem grubuna kişisel görüşme yoluyla ayrı ayrı dinletilmiş ve yarı yapılandırılmış görüşme formu doğrultusunda sorular sorularak uzmanların görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, bağlamada en doğru mikrofonlama teknikleri analiz edilip, veriler eşliğinde sonuç ve öneriler sunulmaktadır. 

___

  • • Önen, U., (2007). Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri (1. Baskı). İstanbul: Çitlembik Yayınları.
  • • Ünlü, C., (2016). Git Zaman Gel Zaman (2. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • • Martin, G., (2004). Introduction to Sound Recording, B.Mus, M.Mus, Ph.D
  • • Şarman, Ö., (2010). Stereo Mikrofonlama Teknikleri. Sound Magazine. Mayıs, Sayı:5, ss:32-33.
  • • İsan, U., (Mart 2009). Volume:54/2009, 50-51.
  • • Parlak, E., (2000). Türkiye’de El İle (Şelpe) Türk Çalma Geleneği ve Çalış Teknikleri (1. Baskı). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pagem Akademi.
  • • Best, J.W. ve Kahn, J.V., (2017) Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırma Bölümü (Çeviren: Mustafa Durmuşçelebi), (Editör: Onur Köksal). Konya: Dizgi Ofset.
Fine Arts-Cover
  • Başlangıç: 2009
  • Yayıncı: E-Journal of New World Sciences Academy