ÇEVREYE GRAFİK TASARIMCI DOKUNUŞU: SOKAK GRAFİKLERİ

Tüm tasarım disiplinlerinin iç-içe geçtiği, görsel ve sözel işbirliklerinin arttığı ve sadece estetik değil, protest söylemlerin de tasarım dünyasında yer bulduğu bu dönemde, grafik tasarımcı, klasikleşmiş alanlar yerine, yüzey olarak niteleyebildiği tüm alanları kendi oyun sahası haline getirmektedir. Kitlesel iletişimin önemli bir başrol oyuncusu olan grafik tasarım, sahip olduğu bu görsel ifade gücünü, içinde hayat bulduğu dünyanın dengesini ve sağlığını koruyabilmek, güzellikleri ortaya çıkarabilmek adına kullanmaktadır.

___

  • BECER, E. (2002). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
  • IRVINE, M. (2012). The Work on the Street: Street Art and Visual Culture. The Handbook of Visual Culture, s: 235-278. Erişim: 24.10.2014 http://faculty.georgetown.edu/irvinem/articles/Irvine-WorkontheStreet-1.pdf
  • TWEMLOW, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir? (D. Özgen Çev.) İstanbul: YEM Yayın. Yardımcı Kaynakça
  • ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme (R. Öğdül Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • FISKE, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan Çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • TEKER, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi.
  • UÇAR, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi.