İBRAHİM KALIN’IN MODERN BATI MEDENİYETİ TASAVVURU

Bu araştırmada, Türk siyaseti içerisinde önemli görevleri bulunan büyükelçi sıfatıyla görevine devam eden ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Sözcülüğü ile Cumhurbaşkanlığı başdanışmanlık görevlerini sürdüren İbrahim Kalın’ın Modern Batı Medeniyeti düşüncesinin fikrî kaynakları analiz edilmektedir. Bürokrat görevinin yanı sıra önemli bir akademisyen olan Prof. Dr. İbrahim Kalın’ın düşünce sistematiği siyasal alanda oluşan sorunlara karşı ürettiği kalıcı çözüm önerileri ile başdanışmanlık görevinde bulunduğu siyasi partinin ve parti liderinin uzun süre iktidarda kalması üzerinde etkisi bulunmakla birlikte akademik alandaki başarısının Türk siyaseti üzerinde olan etkisinden söz etmek mümkün olacaktır.

İBRAHİM KALIN'S IMAGINE OF MODERN WESTERN CIVILIZATION

In this research, the intellectual resources of the modern Western Civilization thought of İbrahim Kalın, who continues his duty as an ambassador who has important duties in Turkish politics and who continues his duties as the Spokesperson of the Presidency of the Republic of Turkey and the chief advisor to the Presidency, are analyzed. In addition to his bureaucrat duty, Prof. Dr. It will be possible to talk about the effect of his success in the academic field on Turkish politics, although İbrahim Kalın's system of thought has an impact on the long-term staying in power of the political party and party leader, for which he is the chief advisor, with the suggestions for permanent solutions he produced against the problems in the political arena.

___

  • Acar, M. S. (2003). Medeniyetler çatışması mı, menfaatler çatışması mı?. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-42.
  • Altıparmak, Ö. F. (2013). Hilmi Ziya Ülken’in İslâm felsefesine yaklaşımı. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 105-119.
  • Aslan, S., & Yılmaz, A. (2001). Modernizme bir başkaldırı projesi olarak postmodernizm. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-108.
  • Demir, Y. (2001). Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinin dinamikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalın, İ. (2004). Roots of misconception: Euro American perceptions of İslam before and after September 11. In J. E. B. Lumbard (Ed.). Islam, fundamentalism, and the betrayal of tradition: Essays by western muslim scholars (pp. 143-187). World Wisdom, Inc.
  • Kalın, İ. (2007). İslâm ve Batı (17. Baskı). İsam Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Barbar, modern, medeni (3. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2020). Perde ve mânâ (2. Baskı). İnsan Yayınevi.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında (1. Baskı). Mecra Yayınevi.
  • Kurt, A. (2008). İslam ve geri kalmışlık sorunu. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 73-93.
  • Ricoeur, P. (1965). Universal civilization and national cultures. History and Truth (Evanson: Northwestern Universty Press), 271-284.
  • Said, E. (1998). Oryantalizm. Nezih Uzel (Çev.). İrfan Yayınevi.
  • Üregen, A. (1998). Medeniyet kavramında yeni tartışmalar: Medeniyetler çatışması mı?. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 39-57.
  • Yıldırım, M. (2020). Rönesans ve reformasyon. Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(1), 184-210.
  • Yüksel, M. (2014). İslamofobinin tarihsel temellerine bir bakış: Oryantalizm ya da batı ve öteki. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 72(1), 189-200.