KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)

Üretimin çeşitlenerek yüksek düzeylere ulaştığı günümüzde sayısız ürün/hizmet bulmak mümkün olmakta, bu ürünlerin/hizmetlerin farklı kalitelerdeki benzerlerine kolayca rastlanmaktadır. Bu noktada kurumlar hedef kitlelerine ulaşıp ürünlerini/ hizmetlerini anlatmak ve satın alma kararlarını etkilemek üzere pozitif algı yaratmak için fırsatlar aramaktadır; ancak bu durum gerek zaman basksı, gerek müşterilerin isteksizliği gibi nedenlerle mümkün olamamaktadır. Kurumlar da bu sıkıntıları gidermek için yeni iletişim ortamlarına yönelmektedir. Bu yeni iletişim ve pazarlama ortamlarında kurumlar, ““en iyi müşteri gönüllü müşteridir” prensibiyle yarattıkları inovatif stratejiler doğrultusunda, mesajlarını sanal ortamda ulaştırma çabası içerisine girmektedir. İşte bu çabaların bir sonucu olarak kurumsal web siteleri, eklenen linklerle daha eğlenceli hale getirilmeye çalışılmakta ya da müşteriyle doğrudan iletişim kurabilecek ve kurumun sitesinden ayrı ““reklâm oyunu sitesi” şeklinde yeni bir yapılanmaya gitmektedir. Böylelikle müşteriye kendi rızasıyla, eğlence, oyun, reklâm, toplu olarak sunulmakta ve pozitif algı yaratılarak doğrudan etkileşim sağlanmaktadır.

___

  • AYALON, N. (2009). Social Media: Creating Commercial Buzz Through web Games. http://www.mediamanagementcenter.org/social/whitepapers/AYALON.pdf. Erişim Tarihi: 18.09.2010.