Bu makalede Amerikalı postmodern roman ve öykü yazarı Donald Barthelme’nin Sırça Dağ , Balon, ve Daumier isimli kısa öyküleri tek ölçünün para olduğu günümüz kitle toplumundaki sanatçı toplum ilişkileri açısından incelenmiş ve bu sistemden tek kaçışın sanat olduğu vurgulanmıştır

POSTMODERN WORLD, POSTMODERN RELATIONSHIPS: THE ARTIST AND SOCIETY RELATIONSHIP IN BARTHELME’S FICTION

In this article, postmodern American fictionist Donald Barthelme's three short stories The Glass Mountain, The Balloon, and Daumier are analysed in terms of the artist and society relationship in today's mass society where the only criterion is money and the only escape from it is art.

___

  • ARAZ, T. (1999), Coming To Terms With A Postmodern World: Donald Barthelme’s Dissident Stance In Snow White And Others, İstanbul: Çantay Kitabevi
  • DONALD, B. (1982), Sixty Stories, New York: E.P:Dutton Inc.
  • DOLTAŞ, D. (1999), Postmodernizm: Tartışmalar ve Uygulamalar, İstanbul: Telos Yayıncılık
  • McCAFFERY, L. (1982), The Metafictional Muse: The Works of Robert Coover, Donald Barthelme, and William H. Gass, Pittsburgh: University of Pittsburgh Press