Ehl-i Sünnet ve İmamiyye Şiasının Ehl-i Beyt Kavramına Yükledikleri Anlamlar

Ehl-i beyt, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertlerini ifade için kullanılmakla birlikte onun hanımlarının Ehl-i beyt’e dahil olup olmadığı konusunda Ehl-i sünnet ile İmamiyye Şîası arasında görüş ayrılığı meydana gelmiştir. İmamiyye, Hz. Muhammed (s.a.v.), Hz. Fatıma, Hz. Ali, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’i (r.a.) Ehl-i beyt kavramına dahil ettiği halde Ezvâc-ı mutahharât’ı (r.a.) onlar arasında saymamıştır. Ehl-i sünnet ise bu beş zatın yanı sıra Hz. Peygamberin hanımlarını da Ehl-i beyt’e dahil etmiştir. Ehl-i sünnet, ashab-i kirama ve Ehl-i beyt’e sevgi ve hürmet gösterilmesi gerektiğini ifade etmekle birlikte onlara insanüstü vasıflar vermemiştir. İmamiyye ise ashabın rivayet ettiği hadislerin sahih olması için Ehl-i beyt’in rivayetine uygunluğunu şart gördüğü gibi, onların farklı bazı hususiyetlere sahip olduklarını iddia etmiş ve özellikle de imamların günahsız olduğuna inanmıştır.

The Meanings That Ehl-i Sunnah and Shia-Imamiyyah Attribute to The Concept of Ehl-i Bayt

While the concept of Ehl-i Bayt is used to refer to the family members of the Prophet Muhammed (p.b.u.h), there has been a disagreement between Ehl-i Sunna and Shia Imamiyyah about the fact that whether the wives of the prophet (p.b.u.h) are members of Ehl-i Bayt or not. Shia-İmamiyyah has included the Prophet Muhammed ( p.b.u.h), Ali, Hasan, Huseyn in the concept of Ehl-i Bayt, however, they haven’t included the wives of the Prophet Muhammed in the concept. But Ehl-i Sunna has done so. While Ehl-i Sunnah has stated the necessity of showing respect towards the Companions of the Prophet and towards Ehl-i Bayt, it has not given them some kind of superhuman features. İmamiyya has regarded a hadith true and correct if it is compatible with the narrative of Shia and they have claimed that Ehl-i Bayt has some qualifications out of others and they have also believed in the fact that the Imams doesn’t commit any sins.