Fotoğraf ve Renk: Foroğraftaki Renklerin İletilerin Algılanmasındaki Rolleri

Fotoğraf bir iletişim aracıdır. İletilerin algılanmasmdaki kurallar fotoğrafın algılanması konusunda da geçerlidir. Farklı kültürlerde yaşayanların aynı iletiyi farklı algılamaları doğaldır. Özellikle de simgesel anlamları olan göstergeler kültürel özelliğe göre farklı anlamlar taşımaktadır. Bir kültür öğesi olan rengin fotoğrafta kullanım tarzına göre de farklı algılamalar söz konusudur. Renkler doğu ve batı kültüründe farklı anlamlar taşımaktadır. Hatta aynı kültürden insanların yaş ve cinsiyet farklılıkları dahi renklere karşı tepkilerde farklılıklar göstermektedir.

Photograph and Colour: The Role of Photograph Colours to Perceiving the Message

Photograph is a tool for communication. The principles that are valid for perceiving the message are also valid for perceiving the photographs. It is normal that people who are from different cultures understand the massage in different ways; especially the signs that have symbolic meanings. Colour, as a cultural element, can have different meanings according to the way thay've used. Colours have diffrentt meaning for west and east cultures. In fact, about the effect of the coluors, the reaction of people who are from the same culture can change according to the age and sex.

___

  • Büker S (1985) Sinemada Anlam Yaratma, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • Büyük Larousse (1986) Sözlük ve Ansiklopedi, Milliyet Yayınları, İstanbul.
  • Ceylan M.Tahir (1988) Fotoğraf, Estetik ve Görüntü Üzerine Denemeler, İfsak Yayınları, İstanbul.
  • Derman İ (1989) Fotoğraf ve Gerçeklik, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • Ewans H (1978) Picture On Apage Photo- Journalism, Graphics and Picture Editing, Filmset and printed by BAS Printers Limited, Over Wallop, Hampshire.
  • Montel Pierre (1972) Tout La Photographie, Publication Paul Montel, Paris.
  • Sontag Susan (1993) Fotoğraf Üzerine, Türkçesi Reha Akçakaya, Oğuz basımevi, İstanbul.
  • Sun Haward ve Dorothy (1992) Hayatınızı Renklendirin, Türkçesi Arzu E. Songör ve Murat Demirci, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Sözen M (2003) Sinemada renk- Sembolik Anlamlar, Detay Kitapçılık ve Yayıncılık, Ankara.
  • Tolan B (1975) Toplum Bilimlerine Giriş, Kalite Matbaası, Ankara.
  • Topçuoğlu N (1992) İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani, Yapı ve Kredi yayınları, İstanbul
  • TRT-2 (1992) Açık Kapı -La Puerta Abierta-Belgesel, Çev. Prof.Dr. Simber Atay Türkiye Radyo Televizyonu 2. kanalı Ankara.