NECİP FAZIL KISAKÜREK’İN SİNEMA HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Öz Türk edebiyatı tarihinde bazı yazar ve şairlerin edebî üretimlerinin yanı sıra fikirleriyle topluma yön verdikleri de görülmektedir. Necip Fazıl Kısakürek de bu yazarlarımızdan biridir. O, Cumhuriyet döneminde edebî eserlerinin yanı sıra fikrî mücadelesiyle kitleleri arkasından sürükleyen bir düşünür olarak da karşımıza çıkmaktadır. Necip Fazıl düşünce eserlerinin yanında tiyatro, şiir, hikâye, senaryo türlerindeki eserleriyle de düşüncelerini halka ulaştırmaya çalışan çok yönlü bir şahsiyettir. Necip Fazıl’ın şiiri, tiyatroları, hikâyeleri hakkında pek çok akademik çalışma yapılmıştır. Ama “Senaryo Romanlarım” dediği senaryo çalışmaları gölgede kalmıştır. Biz de bu çalışmamızda Necip Fazıl’ın senaryo romanlarına da değinerek sinema hakkındaki düşüncelerini ele alacağız.

___

  • AKBAŞ, A. Vahap, “Necip Fazıl’ın Hikâye ve Romaları”, Necip Fazıl Armağanı, Hazırlayan: Mustafa Miyasoğlu, Konak Yayınları, İstanbul 2015.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, Konuşmalar, Büyük Doğu Yayınları, İstanbul 2009.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, “Komünizma Geliyor! 1962”, Hitâbeler, Büyük Doğu Yayınları, İstanbul 2010.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, Çile, Büyük Doğu Yayınları, İstanbul 2014.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, İdeolocya Örgüsü, Büyük Doğu Yayınları, İstanbul 2014.
  • ÖZDEMİR, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Grafiker Yayınları, Ankara 2012.
  • ŞEN, Abdurrahman, “Tiyatro ve Sinemada Necip Fazıl Kısakürek”, Necip Fazıl Armağanı, Hazırlayan: Mustafa Miyasoğlu. Konak Yayınları, İstanbul 2015.
  • ŞEN, Can, Körlüğü Zedelemek: Necip Fazıl Kısakürek Tiyatrosu Üzerine Bir İnceleme, Gece Kitaplığı, Ankara 2017.
  • ŞENGÜL, Abdullah, Gaibi Kurcalayan Çilingir Necip Fazıl Kısakürek, Kesit Yayınları, İstanbul 2015.