On The Nympholept Mahdy and His Blocked Victory "An Inquiry on the Politic- Theology of a Conversion"

15 Temmuz 2016'da darbe teşebbüsü esnasında hemen hemen Türkiye'deki tüm şehirlerde yaşanan şey, değişim konusunu köklü biçimde yeniden düşünmeyi zorunlu kılmaktadır. Darbe teşebbüsü olarak isimlendirilen ama tüm ülkenin istilasına yol açacak plan Türk halkının hızlı, yoğun ve kararlı tepkisiyle bastırılmıştır. Bu olayın mesajını dinsiyaset, ordu-devlet, sivil toplum kuruluşları-toplum-devlet ilişkileri, dini eğitim, siyasal kültür, sosyal teori ve değerler başlıkları altındaki çalışmalar aracılığıyla değerlendirmeliyiz. Gülen hareketi 50 yıllık bir geçmişe sahiptir ve görünüşte dinî amaçlarından dolayı dindar insanlar arasında yayılmıştır. Hareket izlediği politika sayesinde geniş bir etki alanına ulaşmış ve küresel bir aktöre dönüşmüştür. Onlar AK Parti Hükûmetiyle uyum içinde çalışmışlar ve oldukça önemi kazanımlar elde etmişlerdir. Kritik pozisyonlara, devlet idare ve kurumlarına yapılan atamalarla ilgili çatışmalar kısa süre içinde gerilime dönüşmüştür. Makalede Cemaatin terörist bir örgüte dönüşüm süreci ve bu süreçte kullanılan dinî-teolojik kavram ve argümanları incelenecek, din eğitimi, din-siyaset ilişkisi, dini örgütler ve onların sağlıklı ve sürdürülebilir sosyal düzen oluşumu için faaliyetleri üzerine tavsiyeler sunmaktadır.

Çılgın Mehdi ve Engellenen Zaferi "Bir Dönüşümün Politik-Teolojisi Üzerine Bir İnceleme"

What occurred in almost all Turkish cities during the coup attempt on 15th July 2016, entails to rethink on changes radically. Plan named as coup attempt but would go beyond invasion of countrey has been driven back with Turkish people's rapid, dense and determined reaction. We should get the message of this time course through studies run under religion-politics, military forces-state, NGOs-societystate relations, religious education, political culture, social theory and values headlines

___

  • Akbulut, Ahmet (2015). Sahabe Dönemi İktidar Kavgası. Ankara: Otto Yay.
  • Atum, Muhammad Abdulkerim (1987). al-Nazariyya al-Siyasiyya al- Muasira li al-Shiia al-lmamiyya al-lsna Ashariyya. Daru'l-Bashir.
  • Dalkılıç, Mehmet (2007). "Taqıyya (Dissimulation) and its Being Fundamental Belief in Shia Sect". Istanbul University Journal of Divinity Faculty 15:183-217.
  • Evkuran, Mehmet (2012). "Yüksek Din Öğretimi ve Dinî Kurumsallaşmanın Yakın Tarihi-İlahiyat Fakülteleri ve DİB Tartışmalarına Bir Bakış". Kelam Araştırmaları Dergisi X (2): 31-52.
  • _______ (2016). Sünnî Paradigmayı Anlamak-Bir Ekolün Politik ve Telojik Yapılanması. 3. Ed. Ankara: Ankara Okulu Yay.
  • _______ (2016). "Thinking about God, Power and State: An Inquiry into Theological Roots of the Modern Political Paradigm". Hittite University Journal of Social Sciences Institute 9: 11-19.
  • _______ (2009). "Political Thought in Sunnite Theology: An Analysis of Wujub al-Imamah". Rewiev of the Faculty of Divinity of Dokuz Eylül University 30: 53-67.
  • Fığlalı, Ethem Ruhi (2011). Günümüz İslam Mezhepleri. 2. Ed. İzmir.
  • Gazzali, Ebu Hamed (1998). Fadaih al-Batiniyyah, thk. Abdurrahman Bedevî, 1964. (In Turkish: Batınîliğin İçyüzü. trans. Avni İlhan. Ankara).
  • _______ Faisal at-Tafrekha Baina al-Islam wa az-Zandeka (In Turkish: İslam'da Müsamaha (2013). trans. Süleyman Uludağ. İstanbul).
  • Illich, Ivan (1971). Deschooling Society. London.
  • Isfahani, Ragıb (1980). az-Zerîa ilâ Makârim al-Shairah, Beyrut (In Turkish: Erdemli Yol (2009). trans. Muharrem Tan. Istanbul).
  • _______ (1992). al-Mofredat fi Garib al-Qur'ân. Beirut.
  • Işık, Zekeriya (2015). Şeyhler ve Şahlar-Osmanlı Toplumunda Devlet-Tarikat İlişkilerinin Gelişim ve Değişim Süreçleri. Konya.
  • Maturidi, Ebu Mansûr (2012). Kitab at-Tawhed. trans. Bekir Topaloğlu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yay.
  • Nesefi, Ebu'l-Muin (2004). Tabsırtu'l-Edille fî Usûlu'd-Dîn, I-II. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yay.
  • Shahrestani, Abu al-Fath (1996). al-Milel wa'n-Nihal, I-II. Beirut.
  • Shams al-Aimmah Abu Sahl Abu Bakr Muhammad b. Ahmad. al-Mabsout. trans. A. Hamdi Yıldırım. Ed. Mustafa Cevat Akşit, İstanbul.