A CRITICAL STUDY / BİR ANALİZ : FATİH A KIN'S GEGEN DIE WAND (2004): ETHNICITY AS PERFORMANCE

Özet: Bir Fatih Akın filmi olan Duvara Karşı (2004), Almanya'daki azınlık söylemi bağlamında kültürel sınırlar, etnik özellikler, ulusal kimlikler, cinsellik ve toplumsal cinsiyet üzerine sorular ortaya atan çok katmanlı bir filmdir. Almanya'da yaşayan iki Türk'ün acıklı aşk öyküsü tematik açıdan filmi kendi türünde farklı kılar, çünkü Akın, yerinden yurdundan kopup Almanya'ya gelmiş, çift taraflı baskı altında ezilen ve sömürülen sessiz Türk işçisi betimlemesi yerine, uluslararası mekanlarda serbestçe dolaşan, iki dilli ve iki kültürlü Türk-Alman karakterler yaratarak kültürel hibriditenin tadını çıkarır. Bu bağlamda film göçmen/diaspora/aksanlı/azınlık/uluslarüstü sinema türünün özelliklerini taşır. Bu makale, Fatih Akın'ın hibriditenin çelişkili doğasını, azınlık kimliğinin çift taraflı deneyimlerini yakın insan ilişkilerini öne çıkararak filminde nasıl ele aldığını tartışır.

A CRITICAL STUDY / BİR ANALİZ : FATİH A KIN'S GEGEN DIE WAND (2004): ETHNICITY AS PERFORMANCE

Fatih Akın's film Gegen die Wand /Head-On (2004j is a mu İti-layered visual narrative that poses questions about the notions of cultural boundaries, borders, ethnic specificity, national identities, and the issues of sexuality and gender relations within the context of minority discourse. The tragic love story of two Turkish immigrants makes the film thematically revolutionary, because, instead of dealing with the voiceless Turkish subaltern, who is gendered, displaced, and cnished by double oppression, Akin seems to be enjoying the "pleasures of hybridity" and exhibiting, in transnational spaces, the everyday reality of bilingual Turkish-Germail characters with dual cultural backgrounds. In this context, the film is usually discussed within the genre conventions of mi gr an t/di asp oric/acœn ted/minority/transnational cinema. This essay discusses how Akin represents the ambiguity and the fragmented nature of hybridity and the interstitial exjierience of minority identities by foregrounding intimate relationships.