CLARA SCHUMANN VE OP.21 3 ROMANS'IN FORM, TEKNİK VE MÜZİKAL ANALİZİ

Bu makalede Romantik Dönemin önemli besteci, öğretmen ve konser piyanisti Clara Schumann’ın müzikal ifadesine değinilmiştir. Robert Schumann ile evliliğinin öncesinde Clara Josephine Wieck adı ile de ün yapmış, dönemin piyano konserlerinin format ve repertuarına öncülük etmiştir. Bu çalışmada, Clara Schumann’ın bestecilik ve icracılık yönleri değerlendirilmiş, piyano literatürüne kazandırdığı eserleri, tekniği ve şiirsel anlatımı üzerine odaklanılmıştır. Bu çalışma aynı zamanda 19. yüzyılın başlarında Avrupa’da şekillenen toplumsal ve müzikal değişime, kadın besteci ve sanatçılara, piyanonun yaygınlaşması ve romantik dönemin ortaya çıkardığı müzik formlarına da odaklanmıştır. İcracı perspektifinden bakılarak op.21 Üç Romance form, armonik, melodik ve ritmik, teknik, müzikal açılardan irdelenmiş ve piyanistik açıdan kazanımları değerlendirilmiştir. Makalede nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama, nota arşivleri, metin ve nota analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmada, bestecinin piyano edebiyatına bırakmış olduğu bu önemli eserin akademisyen ve öğrenciler tarafından daha bilinçli yorumlanması; müzikal ve teknik gelişime fayda sağlaması ve müzisyenlere yol göstermesi amaç edinilmiştir.

FORM, TECHNICAL AND MUSICAL ANALYSIS OF 3 ROMANCES OP. 21 OF CLARA SCHUMANN

In this article, the musical expression of the acclaimed composer, teacher and concert pianist of the Romantic Period, Clara Schumann is mentioned. Prior to her marriage with Robert Schumann, she also became famous under the name Clara Josephine Wieck by leading the content and repertoire choices of the piano concerts of the period. In this research, composing and performing aspects of Clara Schumann were evaluated, her works, her piano technique and poetic expression that she brought to piano literature were focused on. Furthermore the social and musical changes occurred in Europe in the early 19th century, the leading female composers and artists, widespread use of the piano and the newly invented forms of music were discussed. Clara Schumann’s Op.21 Three Romances were examined in terms of form, harmony, melody, rhythm, technical and musical aspects of playing. Additionally they were evaluated in terms of interpretaiton and musical achievements from a pianist’s point of view. Preparing this article, qualitative research methods used such as literature review, sheet music archives, text analysis and musical analysis. In this research, it is aimed to contribute to interpretive and technical development of the musicians by understanding the importance of the work that composer brought to piano literature more accurately.

___

  • Büke, Aydın Romantizmin Işığı Clara, Can Yayınları, 2.Baskı, İstanbul, 2017.
  • Gültek, Buğra Piyano Bir Çalgının Biyografisi, Epilog Yayıncılık, 1.Baskı, Ankara, 2007.
  • Lackner, Katie Formal And Harmonıc Consıderatıons In Clara Schumann's Dreı Romanzen, Op. 21, No. 1, A Thesis Submitted To The Graduate College Of Bowling Green State University İn Partial Fulfillment Of The Requirements For The Degree Of Master Of Musıc, 2015.
  • Litzman, Berthold Trans. Grace E. Hadow, “Clara Schumann An Artist’s Life”, Vol.1, Macmillan&Co Limited St.Martin Street, London and Breitkopf&Hartel, Leipzig, 1918.
  • Reıch, B. Nancy “Clara Schumann The Artist and The Woman”, Revised Edition, Cornell Universty Press, Ithaca and London, 2001.
  • Şahinalp, Aygül Günaltay “Romantizm Işığında Schumann’ın Piyanolu İkili ve Üçlü Eserlerinin İncelenmesi”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul, 2006.
  • İlknur Tunçdemir, Romantik Dönem Müzik Sanatında Yaratıcı Erkeğin (Robert Schumann) Yanında Virtüöz Eşi: Clara Wieck Schumann, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/I-Tuncdemir_6.html,