ÇAĞDAŞ KENT HEYKELİNİN OLUŞUM İLKELERİ

Çağdaş kentsel heykel biçimleri, o kadar çeşitlidir ki artık tipik olarak sunulan anıtsal ve anıtsal ve dekoratif kentsel sanat türüne karşılık gelmezler. Bu bağlamda makale, çağdaş kent heykelinin şekillendirilmesinde modern ilkelerin dikkate alınması ve formüle edilmesine adanmıştır: geleneksel biçime uyarlama ilkesi, soyut-kavramsal modelleme ilkesi, bitmiş biçimi kullanma ilkesi ve somut olmayan gerçeklik yaratma ilkesi. Enstalasyonlar, arazi sanatı, eylemcilik, anıtlar ve anıtsal kent heykelleri gibi modern eğilimlerin ortaya çıkmasıyla artık türlerinde tek değiller ve kentsel sanatta, sonsuz sayıda yeni ve karmaşık olarak tanımlanmış kentsel heykel türleri vardır. Görev, başlangıçta çağdaş kent heykelinin eğilimlerini anlama probleminde oluşum ilkelerini formüle etmektir, çünkü ilkelerin kendileri bir kentsel nesnenin belirli bir imajını oluşturmak için kavram ve görevleri içerir.

PRINCIPLES OF FORMATION IN MODERN URBAN SCULPTURE

Modern forms of urban sculpture are so diverse that they no longer correspond to the typical features of the monumental and monumental-decorative type of urban art. In this regard, the article is devoted to the consideration and formulation of advanced principles in the shaping of modern urban sculpture: the principle of adaptation of the traditional form, the principle of abstract-conceptual modeling, the principle of using the finished form and the principle of creation non-material reality...

___

  • Referans 1 - Krauss R. Skul'ptura v rasshirennom pole / / Krauss R. Podlinnost' avangarda i drugiye modernisticheskiye mify / [ per. s angl. Maveyevoy i dr.].- M. Izdatel'stvo “Khudozhestvennyy zhurnal”, 2003. - S.278
  • Referans 2 - Young J. E. Memory and counter-memory. The end of the monument in Germany / / Harvard design magazine. 1999. N 9. P. 1-10.
  • Referans 3 - Mikhaylov S.M. Dizayn sovremennogo goroda: kompleksnaya organi-zatsiya predmetno-prostranstvennoy sredy (teoretiko-metodologicheskaya kontseptsiya): dis. ... d-r. iskusstv. nauk: 17.00.06. - M., 2011.
  • Referans 4 - Competition 'Fear of columns' / / Fundacio Mies van der Rohe: inform.-spravochnyy portal. URL: http:// miesbcn.com/project/columns/ (data obrashcheniya: 2017).
  • Referans 5 - The Design and Analysis of \Quantum Cloud] / / LUSAS: inform.-spravochnyy portal. URL: http://www.lusas.com/case/civil/gormley.html (data obrashcheniya: 2017).
  • Referans 6 - Miskaryan K. Rasshireniye granits / / \Iskusstvo]. - 2007. - №5. - S. 42-49.
  • Referans 7 - Berlin Junction / / Amidst interpretation:inform.-spravochnyy portal. URL:
  • Referans 8 - Tall Tree & The Eye. Anish Kapoor / / Guggenheim-Bilbao:inform.-spravochnyy portal URL: https://www. guggenheim-bilbao.eus/en/works/4579/ (data obrashcheniya: 2017).
  • Referans 9 - Bodriyyar ZH. Simvolicheskiy obmen i smert' / Per. s fr. i predisl. S. N. Zenkina - M.: Dobrosvet, Izdatel'stvo\KDU], 2011. - 392 s.
  • Referans 10 - Groys B. Politika poetiki. - M.: Ad Marginem, 2013. - 400 s.
  • Referans 11 - Carola Eitler. Light Art / / Hatje Cantz.-spravochnyy portal. URL: http://www.hatjecantz.de/light-art-5048-1.html (data obrashcheniya: 2017).
  • Referans 12 - Keiichi Tahara, Light, Sculpture, Photography. - Paris: Assouline, 2001. - 136 s.
  • Referans 13 - Archive.Vivid Sidney. / / Hatje Cantz.-spravochnyy portal. URL: https://www.vividsydney.com/archive/type/light (data obrashcheniya: 2017).
  • Referans 14 - Lazarev M. Skul'ptura. Formatirovaniye zhanra / / \Iskusstvo]. - 2005. - №5. - S. 30-32