POLIGON MODELLEME İLE ÖYKÜ OLUŞTURMA

Poligon modelleme, üç boyutlu bilgisayar animasyonlarında kullanılan bir modelleme tekniğidir. Poligon modelleme temel olarak belirli geometrik sistemler (kare, silindir, küre, dikdörtgen, vb.) temel alınarak oluşturulan karakter ya da nesne tasarımıdır. Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler doğrultusunda farklı amaçlara uygun olarak kullanımı yaygınlaşan bir teknik olmaktadır. Bu çalışmada, poligon modellemeden hareketli bir animasyonun aracı olarak değil, bir öykünün ana görsel anlatım öğesi olarak faydalanılmıştır. Bu anlamda çalışma, poligon modellemenin öykü unsuru olarak değerlendirilmesi noktasında temellenmektedir. Geleneksel anlamda öykü aktarımı noktasında iki boyutlu zeminde üretim yaygın iken, çalışma üç boyutlu bilgisayar modelleri (düşük poligon modelleme) alternatif öykü tasarım unsurları olarak kurgulamaktadır.

STORY MAKING THROUGH POLYGON MODELLING

Polygon modeling is a modeling technique used in three-dimensional computer animations. Polygon modeling is basically designing characters or objects based on certain geometric systems (square, cylinder, sphere, rectangle, etc.). It is a technique that is becoming popular with the progress in computer technology in accordance of usage for different purposes. In this study, polygon modeling is utilized as the main visual narrative element of a story, not as a tool of an animation. In this sense, the study is based on the point that polygon modeling usage for narrative purposes. In the traditional sense, such production is common on two dimensional scale, but the study is being construed as three dimensional computer models (low polygon modeling) as alternative story design elements.

___

  • Heckbert P. & Garland, M. (1997), “Surface Simplification”, Chapter Survey of Polygonal Surface Simplification Algorithms. Course notes of Siggraph 97. ACM SIGGRAPH.
  • “The History of 3D Movie Tech”, http://www.ign.com/articles/2010/04/23/the-history-of-3d-movietech, [01.12.2017].
  • Uçan, Bahadır (2018), Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri. Aurum Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi, Cilt 1, Sayı 2.
  • Uluçay, Özgür & Ertürk, Sarp (2004), “Çözünürlüğü Ayarlanabilir 3-Boyutlu Nesne Modellemesi”, http:// kulis.kocaeli.edu.tr/pub/siu04_reso_adj_3d.pdf, [01.06.2018].
  • Resim 1- 13: “The Hunt”, https://bahadirucan.artstation.com/albums/659576.