MEVLEVÎ ZARAFETİ VE FIKRALARI

Öz Mevleviler toplumda kendilerine özgü giyim kuşamları, hal ve tavırlarıyla tanınmışlardır. Mevlevilerin gerek birbirleriyle gerek tarikata mensup olmayan toplumun çeşitli tabakalarından insanlarla kurdukları ilişkilerde hal ve tavırlarını belirleyen hoş görü ve insan sevgisi olmuştur. Bu nedenle çeşitli dönemlerde yaşayan Mevlevi büyüklerinin hayatlarından alınan hikaye ve fıkralarda bu hassasiyetlere dayanan incelik ve zarafet dikkat çekmiştir.

___

DERMAN, Uğur, Mevlevîlikte San'at. Mevlânâ Güldestesi, Konya Turizm Derneği Yayını, Güven Matb., Ankara, 1974.

DERMAN, Uğur, Mevlevîlikte San'at, Organorama, 9:5, 10-14, Kağıt ve Basım İşleri A.Ş., İstanbul, 1973.

Derman, Uğur, “Unutulan Bir Mevlevî: Ressam Murtazâ Elker”, S.Ü. X. Millî MEVLÂNA Kongresi Tebliğler C. II, S. Ü. Basımevi, Konya, 2003.

GÖLPINARLI, Abdülbaki, Mevlânâ'dan Sonra Mevlevîlik, İnkılap ve Aka Kitabevleri Koll. Şti., Gül Matb. İstanbul 1983.

OĞUZ, Burhan, Türkiye Halkının Kültür Kökenleri, Anadolu Aydınlanma Vakfı Yay., 6 Cilt, İstanbul, 2001- 2006.

OĞUZ, Burhan, Türk ve Yahudi Kültürlerine Bir Mukayeseli Bakış, Anadolu Aydınlanma Vakfı Yay., İstanbul, 2000.

OĞUZ, Burhan, Türk Halk Düşüncesi ve Hareketlerinin İdeolojik Kökenleri, 3 Cilt, Simurg Yay., İstanbul, 1997.

ÖZCAN, Mustafa, Refi Cevad Ulunay’ın Mevlânâ, İhtifaller ve Konya Yazıları, T.C. Konya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayın No: 47, Konya, 2003.

YÖNDEMLI, Fuat, Aşk İmiş Her Ne Var Âlemde. Mevlevîlikte Semâ ve Musıkî, NKM Yay., İstanbul, 2007.