Broken Ritualization and the Dynamics of In-betweenness in Matthew Arnold’s “Empedocles on Etna”

Öz Matthew Arnold’un “Empedocles on Etna” adlı eseri insan, ritüel, söylence, ve şiirsel yaratı bağlamlarında ritüel ve aradalık kavramları arasındaki çelişkisel ilişkileri tarihi bir kişilik olarak da bilinen şair-filozof Empedokles üzerinden sorgulamaktadır. Arnold Empedokles’i kendi şiirsel yaratısı için kullanırken efsanevi tarafını öne çıkarmaktadır. Arnold’un şiirsel amacından bağımsız olarak Empedokles şiirde oldukça ağır basan bir arada kalmışlık durumunu hem yaşamakta hem de dolaylı yoldan sorgulamaktadır. Bir zamanlar dünya ve çevresiyle kurduğu ritüel benzeri bağları artık kendi kendine sorgulamaya başlaması ile öne çıkan kırılgan ve çelişkisel ilişki Callicles adlı şiir kişisinin dünya ile şiir ve söylence yoluyla kurduğu bağa tezat oluşturmaktadır. Bu tezat durum genel bir insanlık durumu olarak aradalık olgusuna derinlemesine bir tartışma zemini hazırlamaktadır, zira bu aradalık durumu insan yaratıları olarak şiir, söylence, ve ritüel gibi çeşitli anlam oluşturma mekanizmalarının hem oluşmasını hem de sorgulanmasını sağlamaktadır.

___

Works Cited

Allott, Kenneth, Miriam F. A, Eds. The Poems of Matthew Arnold. Longman, 1979.

ApRoberts, Ruth. Arnold and God. U of California P, 1983.

Arnold, Matthew. The Poems of Matthew Arnold, 1840–1867 (Sir Arthur Quiller- Couch) Oxford UP, 1909.

Bell, Catherine. Ritual Theory, Ritual Practice. Oxford UP, 1992.

Caufield, James Walter. “Poetry is the Reality: Matthew Arnold Tackles the Athletes of Logic (and Theory)” Cambridge Quarterly. 39.3 (2010): 237-259. Oxford UP. MUSE. Web. 13 Nov. 2013.

Collini, Stefan. Arnold. Oxford UP, 1988.

Coursen, Herbert R. “‘The Moon Lies Fair’: The Poetry of Matthew Arnold”. Studies in English Literature. 4.4. (1964): 569-581. Rice UP. JSTOR. Web. 11 Feb. 2013.

Eliade, Mircea. Myth and Reality. Harper & Row, 1963.---. The Sacred and the Profane. Harcourt, 1959.

Farrell, John P. “‘What You Feel, I Share’: Breaking the Dialogue of the Mind withItself”, U of Texas, (Open University Resource). Web. 11 Oct. 2017.

Grimes, Ronald L. The Craft of Ritual Studies. Oxford UP, 2014.

Johnson, Stacy W. The Voices of Matthew Arnold. Yale UP. 1961.

Longenbach, James. “Matthew Arnold and the Modern Apocalypse”. PMLA. 104.5(1989): 844-855. MLA. JSTOR. Web. 11 Feb. 2013.

Madden, William Anthony. Matthew Arnold: A Study of the Aesthetic Temperament in Victorian England. Indiana UP, 1967.

Pratt, Linda Ray. “Empedocles, Suicide, and the Order of Things”. Victorian Poetry. 26.1/2 (1988): 75-90. West Virginia UP. JSTOR. Web. 10 Sept. 2015

Rappaport, Roy. Ritual and Religion in the Making of Humanity. Cambridge UP, 1999.

Riede, David G. Allegories of One’s own Mind: Melancholy in Victorian Poetry. Ohio State UP, 2005.

Rosenberg, John D. Elegy for an Age: The Presence of the Past in Victorian Literature. Anthem, 2005.

Rowen, Norma. “Arnold, Baudelaire, and the Imagination” Comparative Literature.30.4. (1978): 353-366. Duke UP. JSTOR. Web. 11 Feb 2013.

Turner, Victor. The Ritual Process: Structure and Anti-Structure. Aldine, 2008 (1969).---. Dramas, Fields, Metaphors: Symbolic Action in Human Society. Cornell UP, 1974.---. “Liminal to Liminoid, in Play, Flow, and Ritual: An Essay in ComparativeSymbology”. Rice University. (Open Resource) (1974): 53-92. Web. 25 June2017.

Van Gennep, Arnold. The Rites of Passage. Chicago UP, 1960.

Zietlow, Paul. “Heard but Unheeded: The Songs of Callicles in Matthew Arnold’s‘Empedocles on Etna’”. Victorian Poetry. 21.3. (1983): 241-256 West Virginia UP. JSTOR. Web. 21 March 2016.