Roma-Parth İlişkilerinde Elegeia/Erzurum ve Çevresi / Elegia in Roma-Parth Relations Erzurum and Its Surrounding
Ö Z E TEn erken dönemlerden itibaren, Doğu-batı hareketlenmelerinde Doğu veKuzeydoğu Anadolu önemli bir geçiş noktası olmuş, bölge sürekli dışarıdan gelensaldırılara maruz kalmıştır. Bu çalışmada Roma İmparatorluğu’nun Kafkaslara veAsya içlerine ulaşmasında stratejik önem arz eden Kuzey Doğu Anadolu bölgesikentlerinden olan Elegeia’nın Roma-Parth ilişkilerindeki yeri ve lokalizasyonu ileilgili görüşler ele alınarak, Roma İmparatorluğu döneminde Erzurum ve çevresininkonumu ortaya konulmaya çalışılacaktır.Anahtar Kelimeler: Roma İmparatorluğu, Roma-Parth ilişkileri, Erzurum, ElegeriaAB S T R AC TSince the earliest ages onwards, Eastern and Northeastern Anatolia have been asignificant passage in the movements between the East and the West. Thementioned region has thus been exposed to attacks from outside. This study isintended to depict the views relating the place and location of Elegia, which had astrategic role in Roman Empire’s reach into the Caucasus and Asia and which wasone of the northeastern Anatolian cities, in Roman-Parth relations. The study alsoaims to give information about the situation of Erzurum and its surrounding inRoman Empire period.Keywords: Roman Empire, Roma-Parth relations, Erzurum, Elegeia
___
- KAYA, D., 2002, Halkbilim Araştırmaları, Kitabevi, s.211-213, İstanbul.
- ERİNÇ, S, 1973, “Türkiye, İnsan ve Ortam” İstanbul Üniversitesi Coğrafya
Ensititüsü Dergisi, Cil 10, sayı 18-19, İstanbul, s.1-34 (BABİNGER,
F.:Anadolu’da İslamiyet, Darülfünun edebiyat Fakültesi Mecmuası, no. 3
1922, s. 217-18. TANYU, H.: Ankara ve çevresinde adak ve adak yerleri.
Ankara Üniv. İlahiyat Fak. Yayınları, 1967. ye atfen).
- ERGUN, P., 2004, Türk Kültüründe Ağaç Kültü,Atatürk Kültür Merkezi
Başkanlığı Yayınları, Ankara, s.336-337.
- ABDULKERİMOĞLU, A., 1987, Kastamonu’da Dini-Manevi Halk İnançları III.
Milletlerarası Folklör Kongresi Bildirileri, IV.Cilt, Gelenek, Görenek ve
İnançlar, Kültür ve Turizm bakanlığı, Milli Folklör araştırma dairesi
yayınları, No 86, Seminer Kongre Bildirileri dizisi; 23, s.1-18, Ankara.
- KÜÇÜK; A., 1987, Erzincan ve Çevresindeki halk İnanışlarına Toplu Bakış, III.
Milletlerarası Folklor Kongresi Bildirileri, IV.Cilt, Gelenek, Görenek ve
İnançlar, Kültür ve Turizm bakanlığı, Milli Folklor araştırma dairesi
yayınları, No 86, Seminer Kongre Bildirileri dizisi; 23, 241-245, Ankara.
- BORATAV, P. N., 1973, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
- ŞAR, S., 1987, İç Anadolu Bölgesi Halk İlaçları, III. Milletlerarası Folklor
Kongresi Bildirileri, IV.Cilt, Gelenek, Görenek ve İnançlar, Kültür ve Turizm
Bakanlığı, Milli Folklor araştırma dairesi yayınları, No 86, Seminer Kongre
Bildirileri dizisi; 23, 371-380.Ankara.
- KARAY, R. H., 1993, Yatır, Memleket Hikayeleri(Bütün Eserleri, Günümüz
Türkçesine Uyarlayan Ejder KARAY, Ankara, 1916), İnkılap Kitabevi,
İstanbul, s. 106-114.
- ÖZÖNDER, M.C., 1987, Türk ve Kore Halk İnançları, III. Milletlerarası Folklor
Kongresi Bildirileri, IV.Cilt, Gelenek, Görenek ve İnançlar, Kültür ve Turizm
Bakanlığı, Milli Folklor araştırma dairesi yayınları, No 86, Seminer Kongre
Bildirileri dizisi; 23, , Ankara, 291-300.