A MODERN EXILE: HOME AND BELONGING IN FOR LOVE ALONE/Modern Bir Sürgün: For Love Alone Romanında Yuva ve Aidiyet İncelemesi

AbstractThis study examines the transforming notions of home, belonging and exile in For Love Alone by Christina Stead and suggests that the heroine Teresa represents a modern exile who searches for love, knowledge and freedom in the imperial context of the early twentieth century. Teresa's experiences are both shaped and constrained by her family relations, gender, colonial and imperial status, and her cultural and geographical bonds with Great Britain. Her voyage from Sydney to London, in this sense, symbolises a continuous struggle against all kinds of social, cultural and historical pressures at the intersection of modernity and imperialism in the 1920s and 1930s. Teresa, as an Australian white woman, cannot develop a sense of belonging by oscillating between exploited and colonial lands. In time, she gets rid of herties to objects, people and places, and for her the real home becomes a world of love, knowledge and independence.Keywords: For Love Alone, Home and Belonging, Modern Exile,ÖzBu çalışma, Christina Stead'in For Love Alone adlı eserinde yuva, aidiyet ve sürgün kavramlarını incelemekte ve kadın kahraman Teresa'nın yirminci yüzyılın başlarında sevgi, bilgi ve özgürlüğü arayan modern bir sürgünü temsil ettiğini öne sürmektedir. Teresa'nın deneyimleri, onun aile ilişkileri, cinsiyeti, sömürgeci ve emperyal durumu, ve Büyük Britanya ile olan kültürel ve coğrafi bağlarıyla hem şekillenir hem de kısıtlanır. Bu anlamda, Sidney'den Londra'ya yaptığı yolculuk, 1920 ve 1930'larda modernite ve emperyalizmin kesişme noktasında her türlü sosyal, kültürel ve tarihsel baskıya karşı sürekli bir mücadeleyi sembolize eder. Avusturalyalı beyaz bir kadın olan Teresa, sömürülen topraklar ile sömürgeci topraklar arasında kalarak, bir aidiyet duygusu geliştiremez. Zamanla nesnelere, insanlara ve mekanlara olan bağlarından kurtulur ve onun için asıl yuva, sevgi, bilgi ve bağımsızlık dünyası olur. Anahtar Kelimeler: For Love Alone, Yuva ve Aidiyet, Modern Sürgün, Christina Stead

___

  • Armstrong, T. (2005). Modernism. Cambridge: Polity Press. Birns, N. (2015). "Christina Stead: Australian in Modernity", in Contemporary Australian Literature: A World Not Yet Dead (pp. 25-44). Sydney: Sydney University Press. https://www.jstor.org/stable/j.ctt19qgddn.6 Blake, A. (1994). "An Ocean of Story: The Novels of Christina Stead". Critical Survey 6 (1), pp.118-124. https://www.jstor.org/stable/41556568 Brydon, D. (1987) Christina Stead. Totowa: Barnes & Noble Books. Davis, K. & Halleh, G. & Peer S. (2018). Contested Belonging: Spaces, Practices, Biographies. UK: Emerald Publishing. Geering, R. G. (1969). Christina Stead: Australian Writers and Their WorkMelbourne: Oxford University Press. Harris, M. (2000). The Magic Phrase: Critical Essays on Christina Stead. StLucia, Qld.: University of Queensland Press. Houston Jones, E. (2007). Spaces of Belonging: Home, Culture, and Identity in 20th Century French Autobiography. Amsterdam: Rodopi. Naficy, H. (1999). Home, Exile, Homeland: Film, Media, and the Politics of Place. New York: Routledge. Parsons, D. L. (2000). The Metropolis: Women, the City and Modernity. NewYork: Oxford University Press. Raskin, J. (1970). "Christina Stead in Washington Square". London Magazine, 9(11), pp.70-75. Said, E. W. (1994). Culture and Imperialism. New York, First Vintage Books. Sheridan, S. (1988). Christina Stead. Bloomington: Indiana University Press. Stead, C. (1978 [1945]). For Love Alone. London: Virago Press.
Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 2602-2788
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Yayıncı: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ > EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Sayıdaki Diğer Makaleler

AHMETLİ İLÇESİNDE NÜFUS HAREKETLERİ / The Population Movements in Ahmetli District

Ferdi AKBAŞ

MADDE BAŞLARI TÜRKÇE OLAN İLK OSMANLI TÜRKÇESİ SÖZLÜKLERİNDEN BİRİ: CEVÂHİRÜ’L-ELSİNE/ One of The Initial Ottoman Turkish Dictionaries Including Turkish Lexical Entries: Jawahir Al-Alsina

Serkan ÇAKMAK

BURSA İPEK BÖCEKÇİLİĞİNİN ZİRVEDEN DÜŞÜŞÜ: I. DÜNYA SAVAŞI/Bursa Sericulture Losıng Popularity: World War I

Yücel ÖZTÜRK

SÜLEYMAN EFENDİOĞLU’NUN MEVLÂNÂ LUTFÎ “GÜL Ü NEVRÛZ” (DİL İNCELEMESİ – METİN VE AKTARMA - GRAMATİKAL DİZİN – TIPKIBASIM) ADLI ESERİ ÜZERİNE

Esra YAVUZ

MORFOLOJİK YÖNTEMLE ERZURUM HALK MASALI ÇÖZÜMLEMESİ: ÖLÜ YİYEN DERVİŞ/Erzurum Folk Tale Analysis by Morphological Method: Ölü Yiyen Derviş

Erdi AKSAKAL

SEVERUSLAR DÖNEMİ KADIN PORTRELERİ/Women Portraits of Severan Period

Özge ALTUN

FAİK REŞAD’IN TÂRÎH-İ EDEBİYÂT-I OSMÂNİYYE’SİNE DAİR

Yusuf Emirhan KARACA

ESKİ MEZOPOTAMYA TIBBI ve GÜNÜMÜZ ANADOLU’SU GELENEKSEL HALK TIBBI: BENZER YÖNTEMLER ve BU YÖNTEMLERİN İNANÇLARLA BAĞLANTILARI/ Medicine of Ancient Mesopotamia and Traditional Folk Medicine of Modern Anatolia: The Similar Applications and These Applications’ Connections with Beliefs

Nejla ALPER, Rainer M. CZİCHON

NEDÎM’İN “OLMUŞ SANA” REDİFLİ GAZELİNDE RENKLERİN KULLANIMI/Use of Colors in the Ghazel of Nedîm with the Redif “Olmuş Sana”

Sedat KARDAŞ

A MODERN EXILE: HOME AND BELONGING IN FOR LOVE ALONE/Modern Bir Sürgün: For Love Alone Romanında Yuva ve Aidiyet İncelemesi

Zeynep HARPUTLU SHAH