SEVERUSLAR DÖNEMİ KADIN PORTRELERİ/Women Portraits of Severan Period

Roma İmparatorluk Tarihine baktığımız zaman, Severuslar Döneminde sosyal, ekonomik ve siyasal krizlerin giderek arttığı görülmektedir. Severuslar Dönemi sonrasında gerçekleşen 3.yy krizleri de bu durumun en iyi göstergesidir. Makalenin konusunu oluşturan "Severuslar Dönemi Kadın Portreleri"nde, imparatorluk içinde yaşanılan karışıklıkların portre stiline etkisi ve sonucunda oluşan stilin özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Severuslar Dönemi kadın portreleri stili ve önemli şahsiyetlerinin portrelerinin kimlik tespitinde kullanılabilecek karakteristik özellikler saptanmaya çalışılmıştır. Makale içinde Severuslar Döneminde öne çıkan ve bilinen kadınlar (imparatoriçeler) ve portre örnekleri kronolojik bir sırayla tanımlanmıştır. Augustalardan sonra sivil portreler değerlendirilmiştir. Sonuçlar genel değerlendirme kısmında bütün olarak ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Roma İmparatorluğu, Severuslar Dönemi, Portre Sanatı. Abstract When we look at the history of Roman Empire, it is seen that social, economic and political crises have increased gradually in the period of Severus. The crisis of the 3rd century after the Severus Period is also the best indicator of this situation. In the Severus Women Portraits, which constitute the subject of the article, the effects of the confusion experienced in the empire on the portrait style and the characteristics of the style that were created as a result were tried to be determined. In addition, Severus style of female portraits and characteristic features that can be used in identification of portraits of important personalities are tried to be determined. In the article, the most prominent and known women (empresses) and their portrait samples of Severus Period are described in chronological order. Civilian portraits are evaluated after the Augustas. The results are discussed as a whole in the overall assessment. Keywords: Roman Empire, Severan dynasty, Portrait sculpture. 

___

  • Altun, Özge (2016). Geç Roma Portreciliği (Doktora Tezi). Baharal, Drora (1992). "The Portraits of Julia Domna from the Years 193-211 A.D. and the Dynastic Propaganda of L. Septimius Severus" Latomus,51(1), 110-118. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/41536198 Bartman, Elizabeth. (2001). "Artifice of Roman Female Adornment", American Journal of Archaeology, Vol. 105(1), 1-25, . doi:10.2307/507324. Bernoulli, J.J. (1894). Römische Ikonographie, II, 3, von Pertinax bis Theodosus, Stuttgart, Berlin, Leipzig. Brennan, Peter, Turner, Michael&Nicholas, L., Wright (2007). Faces of Power: İmperial Portraiture on Roman Coins, Nicholson Museum. Bowman, Alan.K., Garnsey Peter., Cameron Averil. (2008). The Cambridge Ancient History Second edition Volume XII The Crisis of Empire, A.D. 193– 337, Cambridge University Press. Burns, Jasper (2003). "Julia Mamaea- A Woman in Charge?", The Celator vol. 17, no. 2, February 2003.
Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 2602-2788
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Yayıncı: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ > EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Sayıdaki Diğer Makaleler

MADDE BAŞLARI TÜRKÇE OLAN İLK OSMANLI TÜRKÇESİ SÖZLÜKLERİNDEN BİRİ: CEVÂHİRÜ’L-ELSİNE/ One of The Initial Ottoman Turkish Dictionaries Including Turkish Lexical Entries: Jawahir Al-Alsina

Serkan ÇAKMAK

MORFOLOJİK YÖNTEMLE ERZURUM HALK MASALI ÇÖZÜMLEMESİ: ÖLÜ YİYEN DERVİŞ/Erzurum Folk Tale Analysis by Morphological Method: Ölü Yiyen Derviş

Erdi AKSAKAL

EL YAZMA SEÇKİ ÖRNEĞİ OLARAK BEYAZ-I HĀZIK/ Beyaz-ı Hāzık as an Example of Manuscript Selection

Recai KIZILTUNÇ

NEDÎM’İN “OLMUŞ SANA” REDİFLİ GAZELİNDE RENKLERİN KULLANIMI/Use of Colors in the Ghazel of Nedîm with the Redif “Olmuş Sana”

Sedat KARDAŞ

ОБРАЗ ВРЕМЕНИ В ПОЭЗИИ Б. ПАСТЕРНАКА/ B. Posternak’ın Şiirlerinde Zaman Kavramı/ Image of Time in B. Pasternak's Poetry

Gigla DZHINDZHOLIA, Sevindj RAMAZANOV

MİZAHIN SAĞLIĞA ETKİSİ/ The Effect of Humor on Health

Yalçın KAHYA

ŞEYHÜLİSLÂM FEYZULLAH EFENDİ’YE METHİYE FARSÇA ŞİİRLER/ The Persian Praise Poems to Sheikhulislam Faizollah Afandi

Veyis DEĞİRMENÇAY

GOGOL’UN “TARAS BULBA” ADLI ESERİNDE TÜRK İMAJI/The Turkish Image in The Prose of Gogol's “Taras Bulba”

Kübra ÇAĞLIYAN ŞAKAR

BURSA İPEK BÖCEKÇİLİĞİNİN ZİRVEDEN DÜŞÜŞÜ: I. DÜNYA SAVAŞI/Bursa Sericulture Losıng Popularity: World War I

Yücel ÖZTÜRK

DEĞİŞEN AİLE KURUMU İÇERİSİNDE KADIN VE KADININ GELİNLİK ROLÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: AĞRI İLİ ÖRNEĞİ/ An Evaluation on The Role of Women and Bridal Role of Women in The Changing Family Institution: Example of Ağrı Province

Selçuk AYDIN, Muhammed BAHADIR