ÜLKE TANITIMI: HİNDİSTAN

Dünya tarihinin önemli medeniyet beşiklerinden birisi olan Hindistan, çok kültürlü ve dinli toplum yapısıyla Güney Asya’nın en eski ülkelerinden biri olarak mevcudiyetini devam ettirmektedir. İçinde barındırdığı kozmopolit çerçevenin yanı sıra pek çok dinin de doğduğu yer olan Hindistan’ın dinî açıdan nüfus dağılımı incelendiğinde Hindu, Müslüman, Hristiyan, Sih ve Budist unsurların sayıca fazlalığı göze çarpmaktadır. Bugün siyasi bir bütünlük gösteren Hindistan’ın yapısı, yüzyıllar içerisinde çok sınırlı bir şekilde kendisini bir bütün olarak yansıtmıştır.

___

  • “Ülke Künyesi”, Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı, https://www.mfa.gov.tr/hindistan-kunyesi.tr.mfa (e.t.: 18 Haziran, 2023).
  • Bayur, Yusuf Hikmet. (1987). Hindistan Tarihi. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Cöhce, Salim. (2008). “Büyük Ortadoğu Projesi Bağlamında Hindistan ile Ortadoğu Arasındaki Tarihi Bağlar ve Güncel İlişkiler”. Gazi Akademik Bakış. 2, 65-80.
  • Erinç, Sırrı. (1998). “Hindistan”. TDV İslam Ansiklopedisi. 18/69-73.
  • Malkoç, Eminalp. (2022). 20. Yüzyılın İkinci Yarısında Siyasi, Ekonomik ve Kültürel Boyutlarıyla Türkiye-Hindistan İlişkileri, Geçmişten Günümüze Türkiye-Hindistan İlişkileri Uluslararası Sempozyumu, (Yayına Hazırlayanlar Yunus Pustu-Uğur Cenk Deniz İmamoğlu-Aytaç Yürükçü), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 223-311.
  • Musayev, Mesud. (2015). “Hindistan’ın Stratejik Önemi ve Dış Politika Yapısı”. TİDSAD. 2 (5), 277-289.
  • Özay, Mehmet. (2021). Hindistan Raporu: Tarihî ve Siyasi Değişim Süreçleri ve Hindistan Müslümanları. İNSAMER Rapor 132, Ocak.
  • Rızwanullah, (2017). 19. Yüzyılda Hindistan’da Müslümanlar ve Hristiyanlar Arasındaki Dini Tartışmalar (İzhar’ül Hak Örneği), Ankara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Şahinöz, Ahmet. (1990). “Yeşil Devrim ve Açlık Sorunu”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 8 (1), 233-239.