İstanbul’da Levanten Bir Ressam: Lazar Binenbaum

Osmanlı Devleti'nin son yılları, I. Dünya Savaşı ve Cumhuriyet dönemlerinde İstanbul'un siyasi ve kültür değişimleri içinde yer alan Lazar Binenbaum, yapmış olduğu resimlerle sanat tarihinde yer etmiş önemli bir ressamdır. Münih Sanat Akademisi'nde resim eğitimi alan Lazar, Ludwig van Beethoven'ın portresini yaparak ismini sanat dünyasına duyurmuştur. I. Dünya Savaşı'nın şiddetli ortamında İstanbul'a yerleşmiş ve ömrünün sonuna kadar burada yaşamıştır. Hayatı hakkında kaynaklarda geniş bir bilgi olmayan ressam hakkında şimdiye kadar herhangi bir akademik çalışma yapılmamıştır. Bu makalede Lazar Binenbaum'un şimdiye kadar yayınlanmamış şahsi evraklarından yola çıkarak hayatı ve sanatı hakkında bilgi verilecektir.

A Levantine Painter In Istanbul: Lazar Binenbaum

Lazar Binenbaum, who took part in the political and cultural changes of Istanbul in the late Ottoman Empire, World War I and the Republican era, was a master painter and his paintings had a significant place in art history. Lazar had painting education at the Munich Academy of Art, and by making Ludwig van Beethoven's portrait, he became a famous painter in the art world. In the dangerous environment of World War I, he settled in Istanbul and lived there until his death. Unfortunately, there is not any vast information about the painter and his works, no academic study have been made about him yet. In this essay, I will provide comprehensive information about Lazar Binenbaum's life and his works by analysing his unpublished personal documents.

___

  • http://www.goethezeitportal.de/wissen/musik/beethoven-auf-alten-postkarten.html (erişim 08.05.2018)
  • http://www.gulabin.com/britishdiplomatsdirectory/pdf/britishdiplomatsdirectory.pdf (Erişim tarihi 12. 12. 2017)
  • ZİHNİOĞLU, Yaprak., Osmanlı Ressamlar Cemiyeti Gazetesi 1914-1916, Akt. İrfan Dağdelen, Kitap Press, İstanbul, 2007.
  • YEĞİN, Uğur, Katolog, İstanbul Müzayede, İstanbul, 2017.
  • USLU, Seza Sinanlar, Pera Ressamları-Pera Sergileri 1845-1916, Norgunk Press, İstanbul, 2010.
  • TÜRKÖMER, Derin, Avcı Prenses Zeyneb Halim ile Sohbetler, Yapı Kredi Press, İstanbul 2008
  • TÜRKER, Orhan, Pera'dan Beyoğlu'na İstanbul'un Levanten ve Azınlık Semtinin Hikâyesi, Sel Yayıncılık, İstanbul 2016.
  • TURAN, Adnan, Resim ve Resim Teknikleri Üzerine, Toplum Press, Ankara 1964.
  • THALASSO, Adolphe. Osmanlı Sanatı: Türkiye'nin Ressamları: Ottoman Art: The Painters of Turkey, (Ed. Ömer Faruk Şerifoğlu), İBB Kültür Müdürlüğü Press, İstanbul 2008
  • ROSENBERG, Adolf, Franz von Defregger, Bielefeld und Leipzig, 1897.
  • PRUNSTER, Ursula. "From Empire'e End: Australians as Orientalists 1880-1920", Orientalism, (Ed. Roger Benjamin), Art Gallery of New South Wales, Sydney 2003
  • ÖZGÜVEN, Burcu, Pehlivanoğlu, Burcu. Akyıldız, Aslı. "Cihangir (İstanbul) Semti Tarihî Binaları Envanter Çalışması 2005", TUBA, 2006, p. 106
  • ÖZDİN, Nilüfer, Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı, Hayalperest Press, İstanbul 2016.
  • LABNO, Jeannie, Rönesans Ayrıntıda Sanat, Trans. Elif Dastarlı, İş Bankası Kültür Press 2013
  • İNANKUR, Zeynep, "Elçilerin Sanat Hamiliği", Kesişen Dünyalar Elçiler ve Ressamlar, Pera Müzesi Press, 2014 İstanbul
  • DAŞÇI, Semra, Avrupa Resminde Çocuk İmgesi, Bağlam Press, İstanbul 2008.
  • ÇOKER, Adnan. "The Evolution of Turkish Painting in XIX and XX th Centuries", A History of Turkish Painting, Satibat Press A. Ş., İstanbul 2004.
  • BAŞKAN, Seyfi, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Çardaş Press, Ankara 1994.
  • AYVAZOĞLU, Beşir, Midhat Cemal Kutay, Pendik Belediyesi Press, İstanbul 2017.
  • AYVAZOĞLU, Beşir, 1924 Bir Fotoğrafın Uzun Hikayesi, Kapı Press, İstanbul 2016.
  • BOA.DH.SN.THR.00071.00032.002
  • BOA.DH.SN.THR.00071.00032.005.001
  • BOA. DH.SN.THR.00071.00032.005.006
  • BOA.BEO.002546.190900.001.001-2