Sanat Camiasının Potansiyel Kahramanları Olan Sanat(çı)yı Tanımak Üzerine Bir Deneme

Toplumun görsellik üzerinden pazarlanan hayali karakterlere olan düşkünlüğü sonucunda dünyanın hemen her yerinde insanların hayali kahramanlara ve/veya kurtarıcılara olan bir düşkünlüğü bilinmektedir. Ne zaman darda kalınsa bir kahramanın çıkıp gelip bizleri kurtaracağını düşünmüşüzdür. Rus Masalları üzerine inceleme yapan Vlademir Propp, hemen her masalda bir kahramanın bir sorunun bir sıkıntının oluşumunda varlığına vurgulama yapmaktadır. Rüyalarımızın, fantezilerimizin hatta masallarımızın görselleştirilmiş dili olan sinema sanatı da işit-görsel-ilüzyonif yapısı üzerinden bize hikayeler anlatmaktadır. Nitekim sinema sanatı aracılığıyla düş pazarlayan “görünmez sihirli eller” önceleri topluma “beyaz atlı prens” masalıüzerinden yaklaşıp fakir kız-zengin erkek ya da tam tersi söylemler üzerinden yine birden olmadık zaman çıkıp gelen kurtarıcıyı sunmuşlardı. 
Anahtar Kelimeler:

Sanat, Camiasının, Potansiyel

Sanat Camiasının Potansiyel Kahramanları Olan Sanat(çı)yı Tanımak Üzerine Bir Deneme

Toplumun görsellik üzerinden pazarlanan hayali karakterlere olandüşkünlüğü sonucunda dünyanın hemen her yerinde insanların hayalikahramanlara ve/veya kurtarıcılara olan bir düşkünlüğü bilinmektedir.Ne zaman darda kalınsa bir kahramanın çıkıp gelip bizleri kurtaracağınıdüşünmüşüzdür. Rus Masalları üzerine inceleme yapan Vlademir Propp,hemen her masalda bir kahramanın bir sorunun bir sıkıntınınoluşumunda varlığına vurgulama yapmaktadır. Rüyalarımızın,fantezilerimizin hatta masallarımızın görselleştirilmiş dili olan sinemasanatı da işit-görsel-ilüzyonif yapısı üzerinden bize hikayeleranlatmaktadır. Nitekim sinema sanatı aracılığıyla düş pazarlayan“görünmez sihirli eller” önceleri topluma “beyaz atlı prens” masalıüzerinden yaklaşıp fakir kız-zengin erkek ya da tam tersi söylemlerüzerinden yine birden olmadık zaman çıkıp gelen kurtarıcıyısunmuşlardı.