Müzenin Tarihsel Kullanımının Eleştirisi Çerçevesinde “Google Art Project”

Bu makalenin temel amacı, kültürel varlığımızı oluşturan sanat eserlerinin dijital kopyalarını herkese ulaşılabilir kılabilmek için Amit Stood önderliğinde hayata geçen “Google Art Project”in ve onun dolayımıyla Google’ın içinde yaşadığımız toplumsal düzen bağlamında ne anlama geldiğini ortaya çıkartmaya çalışmaktır. Bunu yaparken ise müzenin tarihsel gelişimini ve zaman içerisinde değişen toplumsal ve siyasi anlamını yorumlayan eleştirel yaklaşımlar rehber olarak kullanılmaktadır.

___

  • Artun, A. (2006a). Müze ve Modernlik Tarih Sahneleri-Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Artun, A. (2006b). (Ed). Müze ve Eleştirel Düşünce Tarih Sahneleri-Sanat Müzeleri 2. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Benjamin, W. (2016). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bourdieu, P., & Darbel, A. (2011). Sanat Sevdası. S. Canbolat (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Fischer, E. (2010). Sanatın Gerekliliği, C. Çapan (Çev), İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Foster, H. (2012). Tasarım ve Suç. E. Gen (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş, D. Saraçoğlu, İ. Kalaycı (Çev.). Ankara: NotaBene Yayınları.
  • Habermas, J. (1993). İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim. M. Tüzel (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Proctor, N. (2011). The Google Art Project: A New Generaiton of Museum on the Web ?. Curator: The Museum Journal, V.54, N.2, 215-221.
  • Oskay, Ü. (2015). Estetize Edilmiş Yaşam, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Simmel, G. (2015). Modern Kültürde Çatışma, T. Bora, U. Özmakas, N. Kalaycı, E. Gen (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Stallabrass, J. (2016). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, E. Soğancılar (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları,
  • Yücel, D., (2012). Yeni Medya Sanatı ve Müze, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi yayınevi.
  • http://www.alexa.comhttps://www.forbes.com/companies/google/