Natural Imagery and the Construction of a New Femininity in HJD.'s Early Verse

H.D. kısaltmasıyla tanınan Hilda Doolittle Amerikan modernist döneminin imgeci kadın şairlerindendir. Collected Poems 1925 adlı şiir kitabında yer alan imgeci doğa şiirleri şairin kadın konusunu irdelemesine izin verir. Doğa imgelemeleri ile dolup taşan şiirlerin bir kat altında yeni bir kadın olgusu ve düşü yatar. Yirminci yüzyılda çokça tartışılan kadın konusu ve erkek egemenliğinin sorgulanması H.D.'nin doğa imgeleri kullanımıyla derinlemesine irdeleyebildiği konulardır. H.D. doğa şiirlerinde, özellikle çiçek şiirlerinde geleneksel kadın tiplerini yine gelenekselliği çağrıştıran çiçek tipleri ile simgeler. Güzel kokan güller ve bahçe çiçekleri, evcilliği, klasik kadın güzelliğini, uysallığı ve zarafeti çağrıştırdığı için H.D. bu çiçekleri küçümser ve çirkinser. Tersine, kadının gizemini, iç zenginliğini, gücünü, vahşiliğini, ve korkuya karşı dayanıklılığını yüceltmek amacıyla H.D. bu özellikleri simgeleyen doğa olaylarını ve vahşi, hatta çirkin, çiçek isimlerini sıralar şiirlerinde. H.D.'ye göre erkek egemenliği altında yapma bebeklere dönüştürülmüş Viktorya dönemi kadın tipi çirkin ve utanç vericidir. Yeni kadın modeli ise fırtınalı havalarda tek başına ayakta kalan ve bunun için bir erkeğin korumasına ihtiyaç duymayan kadındır, ve asıl güzel kadın odur.

Natural Imagery and the Construction of a New Femininity in HJD.'s Early Verse

Hilda Doolittle, othenvise known by her initials H.D., was an American woman poet of the modernist er a. Her early verse which is collected in her Collected Poems 1925 offer an immense variety of natural imagery which establish allegories for themes she was most concerned with: womanhood and male dominance. Her lovefor nature is apparent in almost all her poems but her desire to define femininity through a rich use of natural phenomena is even more obvious. ~H.D.'s searchfor the meaning of the significance of being a woman pushed her to employ natural objects as metaphors for her philosophy of womanhood. Her early verse is strictly impersonal and adheres to Imagist techniaues which, in the end, strengthen her rejection of Victorian femininity and glorify a new, perhaps less tamed, more untamed womanness.

___

  • Duncan, Robert. (1967). "The H.D. Book, Part I: Chapter 2." Coyote's Journal 5-6.
  • Doolitle, Hilda. (1916). Sea Garden. London: Constable and Company.
  • Doolittle, Hilda. (1983). Collected Poems. (Ed. Loize Martz). New York: New DirectionsPublishing Corp..
  • Friedman, Susan. (1990). "H.D.-Who is She?" Penople's Web. New York: Cambridge University Press.
  • Hamilton, Edith. (1942). Mythology. New York: Mentor Books.
  • Laity, Cassandra. (1990). "HD.'s Romantic Landscapes." Signets. Reading HD. (Eds.
  • Susan.S-Friedman, Rachel DuPlessis). Wisconsin: University of Wisconsin Press.
  • Monroe, Harriet. (1932). Poets and Their Art. New York: Macmillan.
  • Robinson, Janice. (1982). "A Female Stance." The Life and Work of an American Poet.
  • Boston: Huoghton Mifflin Company.
  • Swann, Thomas B.. (1962). The Classical World of H.D.. Lincoln: University Press of Nebraska.