Postmodernizm ve Sinema: David Lynch’in Mavi Kadife Filminde Postmodern Söylem

Bu çalışma kapsamında, bir karafilm olarak değerlendirilen Blue Velvet filminin, postmodernizm olgusuyla bağlantısı ve içerik analizi yöntemiyle ele alınması incelenmektedir. Bu bağlamda öncelikle, postmodernizm olgusunun ne olduğu ve bu kavramın Blue Velvet filmi ile örneklendirilerek açıklanması gerekmektedir. Bir iletişim ve etkileşim ortamı olarak Blue Velvet filminin etkinliği incelenmekte ve örnekler dahilinde ayrıntılandırılmaktadır. Postmodernizmin metinlerarasılık, yansıma ve kurumsal karşıtlığı öğelerinden yararlanarak filmin taşıdığı postmodern değerler üzerinde durulmaktadır

Postmodernism and Cinema: Postmodern Discourse In The Movie Of David Lynchs “Blue Velvet”

In this study, adressed as a film-noir Blue Velvet is analyzed from postmodernism perspective and content analysis research method. In this context, firstly it is needed to express the notion of postmodernism with relating to the movie of Blue Velvet. Blue Velvets’ role as a communication and an interaction medium is taken into consideration and to be detailed with its samples. Focusing on the postmodern values by benefiting from intertextuality, reflection and anti-foundalism elements of postmodernism

___

  • Atayman, Veysel (2003). Şiddetin Mitolojisi. İstanbul: Donkişot Yayınları.
  • Bauman, Zygmunt (2000). Postmodernlik ve Hoşnutsuzlukları. İsmail Türkmen (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Best, Steven ve Kellner Douglas (1998). Postmodern Teori - Elestirel Soruşturmalar. Mehmet Küçük (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Büyükdevenci, Sabri ve Öztürk, Semire Ruken (1997). Postmodernizm ve Sinema. Ankara: Ark Yayınları.
  • Harvey, David (1999). Postmodernliğin Durumu. İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Jameson, Fredric (1991). Postmodernism, or The Cultural Logic of Late Capitalism, Durham, NC: Duke University Press.
  • Karaburgu, Oğuzhan (2008). “Arayışın Postmodernist Anlatısı: Bin Hüzünlü Haz.” Sözlü Bildiri. 1980’den Sonra Türk Romanı Sempozyumu. Kayseri: 27-28 Mart 2008.
  • Kellner, Douglas (1994). “Toplumsal Teori Olarak Postmodernizm: Bazı Meydan Okumalar ve Sorunlar”, Mehmet Küçük (ed. ve çev..). Modernite Versus Postmodernite. Ankara: Vadi Yayınları.
  • King, Cheryl Simrell (2005). “Postmodern Public Administration: In The Shadow of Postmodernism”. Administrative Theory & Praxis, Vol.27, No.3, September.
  • Koçak, Orhan (1992). Modernizm ve Postmodernizm. Defter. 18.
  • Lyotard, Jean- Françouis. (1990). Postmodern Nedir Sorusuna Cevap. Necmi Zekâ (ed.). Postmodernizm (45‐58). İstanbul: Kıyı Yayınları.
  • Neundorf, Kimberley A. (2002). The Content Analysis Guidebook Online: http://academic.csuohio.edu/ kneuendorf/content/.
  • Özdemir, Selda Tan (2003). Kara Filmler; Neo-Noir;’dan Future Noir’e. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • Sarıbay, Ali Yaşar (2001). Postmodernite, Sivil Toplum ve İslam. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Sinnerbrink, Rober (2005). “Cinematic Ideas: David Lynch’s Mullholland Drive”, Film Phiolosophy Journal, Vol. 9, No: 34.
  • Spicer, Michael W. (2005). “Public Administration, the State, and the Postmodern Condition: A Constitutionalist Perspective”, American Behavioral Scientist, Vol.41, No.1, September.
  • Tennert, John Robert (1997). The Final Vocabulary of Public Administration: An Anti-Foundationalist Critique of Postmodern Approaches to Public Administration, Department of Political Science, the University of Texas at El Paso.
  • Wikipedia, “Postmodernist film, http://en.wikipedia.org/wiki/Postmodernist_film, Erişim Tarihi: 08.11.2011.
  • Zizek, Slavoj (2008). David Lynch ya da Gülünç Yücenin Sanatı. Sabri Gürses (çev.). İstanbul: Encore Yayınları.