MİNİMALİST HEYKEL ANLAYIŞININ AVANGARD SANAT ANLAYIŞINDAKİ YERİ

Minimalizm’de diğer avangard sanat anlayışlarında olduğu gibi kalıplaşmış düşüncelerden kurtularak tabuları yerle bir eden bilinçli zihnin kararlı bir sanat sloganıyla başlattığı anlayışı gerçekleştirdi. Minimalist sanatçı tinsel bir uğraş olarak gördüğü sanatı yeniden dizayn etmekle görevlidir. Misyonu olduğu yenilikçi ve kendini aşma arzusu avangardizmin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Uçsuz bucaksız bir sanat anlayışının oluşturduğu popüler heves bir çığ gibi büyürken, sanat da kendini konumlandırmanın yollarını aradı ve sürekli yenilenen bir yapı sergiledi. Neoavangard bir provokasyon olan Minimalizm yoğunluğu olmayan çalışmalar sunar. Minimalist çalışmalar basit, sade ve kolay algılanabilen çalışmalar üreterek diğer avangard sanatlar gibi müzelere karşı bir anlayış geliştirmiştir. Kavramsal sanat gibi sanat eserinin statüsü tartışılmış her nesnenin bir sanat eseri olabileceğine vurgu yapılmıştır. Heykelde sade ve basit nesneleri arka arkaya gelecek biçimde konumlandırmış, kaidesiz olarak sergilenmiş, nesneler ise mekânla bir bütün olarak algılanmıştır. Heykelde Endüstriyel malzemeler olan çelik, alüminyum, ayna, tel gibi malzemeler kullanılmış, bu malzemeler zemine ya vidalanmış ya da kaynakla tutturulmuştur.
Anahtar Kelimeler:

Minimalizm, sanat, avangart, heykel

THE PLACE OF THE MINIMALIST SCULPTURE IN THE AVANGARD APPROACH OF ART

In Minimalism, as in other avant-garde artistic understandings, he realized the understanding that the conscious mind started with a determined art slogan by getting rid of stereotypes and destroying taboos. The minimalist artist is in charge of redesigning the art, which he sees as a spiritual pursuit. The innovative and self-transcendent desire for which he is a mission emerges as a result of avant-gardeism. While the popular enthusiasm created by a vast understanding of art grew like an avalanche, art also sought ways to position itself and exhibited a constantly renewed structure. Minimalism, which is a neoavant-garde provocation, presents works without intensity. Minimalist works have developed an understanding against museums like other avant-garde arts by producing simple, plain and easily perceptible works. It is emphasized that every object whose status is discussed, such as conceptual art, can be a work of art. In the sculpture, plain and simple objects are positioned one after the other, exhibited without a pedestal, and the objects are perceived as a whole with the space. Industrial materials such as steel, aluminum, mirror, wire were used in the sculpture, and these materials were either screwed or welded to the floor.

___

  • Bürger, P. (2007). Avangard Kuramı, (Çev.) Erol Özbek, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Cauquelin A. (2005). Çağdaş Sanat, Çev. Özlem Avcı, Ankara: Dost kitabevi Yayınları.
  • Eroğlu, Ö. (2007). Sanat Tarihi, İstanbul.
  • Foster,H. (2009,Gerçegin Geri Dönüşü (çev.) Esin hoşsucu, İstanbul; Ayrıntı
  • Germaner, S. (1997). 1960 Sonrası Sanat, Akımlar, Eğilimler, Sanatçılar, İstanbul: Kabalcı Yayınları
  • Huntürk, Ö. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, İstanbul: Hayalperest Yayınları.
  • Şişman, A. (2011). Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul: Litaratür Yayınları.
  • Whitham, P. Graham G. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak, (çev.) Tufan Göbekçin, İstanbul: Optmist Yayınları.