Orta Çağ Avrupasının Toplumsal Gerçeği Olarak Kölelik Düzeninin Dinsel Temelleri

Köle sahibi, kölenin kendi özel mülkü olduğunu iddia etmektedir. Kölelikle ilgili eski düGünce, kölenin bir baGka Gahsa ait olduğunu, baGkası için yaGadığını ve çalıGtığını, baGkasının aracı olduğunu, bu kiGinin kendi alıGkanlık haline getirdiği kurallarına ve âdet hükmündeki hukuka göre yargılandığını içermektedir. Köle olarak kalmak zorundaydı. Köleliği, haksızlıklara uğramayı hoGnutlukla karGılamasını öğreten hristiyan hukuku tarafından yalnızca zorunlu kılınmamıG ve ihtiyatlılıkla üzerinde düGünülmemiG; bunlarla birlikte, kamu düzeninin ve barıGının bir gereği olduğu öne sürülmüGtür. Kölelik bağıyla bağlı olmaları nedeniyle ve efendisinin kendisi üzerinde mülkiyet hakkı olduğu için, kilise hukukçularının görüGleri kesinlikle özgürlük karGıtıydı. Ahlaki iddiaları, eğer köleler özgürlüklerine elde edecek olursa, çok onursuz bir Gekilde pek çok suça bulaGacak olmalarıydı. Efendinin hizmetinden çekildiği için; hırsızlıkla ve cinayetle suçlanacaklardı.

-

The slave holder claims the slave as his property. The old idea of a slave is, that he belongs to another, that he is bound to live and labor for another, to be another's instrument and to make another's will his habitual law. He is bound to be a slave; and bound not merely by the Christian law, which thought him enjoys submission to injury, not merely by prudential considerations, but also claims that it is necessary for public order and peace. Owing to the fact that slaves were bound to slavery bondage and master?s has a right of ownership upon them, the canonist opinions were certainly opposite to their freedom. Their moral claim that if slaves will get their freedoms, they commit a lot of crimes very dishonesty. They charged with robbery and murder owing to withdraw from master?s service.

___

  • Aristo, Politika, İstanbul – 2002.
  • Barnes A., The church and slavery, Parry & McMillan, Philadelphia, 1969.
  • Bloch M., Slavery and serfdom in the Middle Ages: selected essays, University of California Press, Berkeley, 1975.
  • Buckland W.W., The Roman Law of Slavery; the Condition of the Slave in Private Law from Augustus to Justinian, Cambridge University Press, Cambridge, 1948.
  • Ertop K. Yetkin Ç., Sosyo-Ekonomik Temelleriyle Siyasal Düşünceler Tarihi, İstanbul, 1985.
  • Garlan Y., Slavery in ancient Greece, Cornell University Press, Ithaca, 1988.
  • Hezser C., Jewish slavery in antiquity, Oxford University Press, New York, 2005.
  • Jay W., An examination of the Mosaic laws of slavery, M.W. Dodd, New York, 1954.
  • Josiah P., Bible defence of slavery, Negro History Press, Detmit, 1969.
  • Murray G., Slavery in the Arab world, Fortress Press, New York, 1989.
  • Pinley M.I., Ancient slavery and modern ideology, Chatto & Windus, London, 1980.
  • Schaff P., Slavery and the Bible. A tract for the times, M. Kieffer & Co.'s Caloric Printing Press, New York, 1961.
  • Stuart R., Slavery as recognized in the Mosaic civil law, Rollo & Adam, Toronto, 1965.
  • Wiedemann T., Greek and Roman Slavery, Johns Hopkins University Press, Baltimore, 1981.