İnsanlar birlikte yaşamak zorundadırlar. Bu birliktelik her türlü yardımlaşma ve dayanışmayı da beraberinde getirmektedir. Çünkü bir kişinin yalnız ve başkalarından yardım almadan yaşaması neredeyse imkânsızdır. Kişilerin birbirlerine yapacağı her türlü maddi ve fiziki yardım elbette çok önemli ve değerlidir. Ama asıl yardım, arada hiçbir menfaat ve akrabalık bağı bulunmadan yapılacak manevi destek ve rehberliktir. Her insan hata yapabilir. Hatadan döndürmek için başkalarının desteği gerekir. Dinimizdeki kardeşlik anlayışı ve Peygamberimizin kardeşlik uygulamaları eğitim temeline dayalıdır ve bugün de örnek alınacak niteliktedir. Değerlerimizin hızla aşındığı ve hayatımızın neredeyse tamamen mekanikleştiği bu günlerde, yeniden bir kardeşlik projesini uygulamaya koymak hem toplumsal problemlerimizi çözecek, hem de yeni yetişen nesil için çok iyi bir örnek olacaktır.
People have tol ive with. This association brings all kinds of cooperation and solidarity. Because a person living alone is almost impossible. Financial and physical help each other, of course, all kinds of people who will make a very important and valuable. But the real help, by the way, without any interest and kinship spiritual support and guidance to do. Every human being can make a mistake. Fault requires the assistance of others to return. In our religion, the sense of brotherhood and sisterhood practices of the prophet is examplary even today. Mechanization rapidly eroded our values and our lives these days is almost completely re-solve our problems in society as a fraternity to implement the Project, as well as a very good example fort he new generation will grow. "> [PDF] HZ.PEYGAMBER'İN KARDEŞLİK (MUAHAT) UYGULAMALARI VE GÜNÜMÜZ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | [PDF] OUR PROPHET'S FELLOWSHIP APPLICATION AND EVALUATION OF THIS TERMS ACCORDING TO NOWADAYS İnsanlar birlikte yaşamak zorundadırlar. Bu birliktelik her türlü yardımlaşma ve dayanışmayı da beraberinde getirmektedir. Çünkü bir kişinin yalnız ve başkalarından yardım almadan yaşaması neredeyse imkânsızdır. Kişilerin birbirlerine yapacağı her türlü maddi ve fiziki yardım elbette çok önemli ve değerlidir. Ama asıl yardım, arada hiçbir menfaat ve akrabalık bağı bulunmadan yapılacak manevi destek ve rehberliktir. Her insan hata yapabilir. Hatadan döndürmek için başkalarının desteği gerekir. Dinimizdeki kardeşlik anlayışı ve Peygamberimizin kardeşlik uygulamaları eğitim temeline dayalıdır ve bugün de örnek alınacak niteliktedir. Değerlerimizin hızla aşındığı ve hayatımızın neredeyse tamamen mekanikleştiği bu günlerde, yeniden bir kardeşlik projesini uygulamaya koymak hem toplumsal problemlerimizi çözecek, hem de yeni yetişen nesil için çok iyi bir örnek olacaktır. "> İnsanlar birlikte yaşamak zorundadırlar. Bu birliktelik her türlü yardımlaşma ve dayanışmayı da beraberinde getirmektedir. Çünkü bir kişinin yalnız ve başkalarından yardım almadan yaşaması neredeyse imkânsızdır. Kişilerin birbirlerine yapacağı her türlü maddi ve fiziki yardım elbette çok önemli ve değerlidir. Ama asıl yardım, arada hiçbir menfaat ve akrabalık bağı bulunmadan yapılacak manevi destek ve rehberliktir. Her insan hata yapabilir. Hatadan döndürmek için başkalarının desteği gerekir. Dinimizdeki kardeşlik anlayışı ve Peygamberimizin kardeşlik uygulamaları eğitim temeline dayalıdır ve bugün de örnek alınacak niteliktedir. Değerlerimizin hızla aşındığı ve hayatımızın neredeyse tamamen mekanikleştiği bu günlerde, yeniden bir kardeşlik projesini uygulamaya koymak hem toplumsal problemlerimizi çözecek, hem de yeni yetişen nesil için çok iyi bir örnek olacaktır.
People have tol ive with. This association brings all kinds of cooperation and solidarity. Because a person living alone is almost impossible. Financial and physical help each other, of course, all kinds of people who will make a very important and valuable. But the real help, by the way, without any interest and kinship spiritual support and guidance to do. Every human being can make a mistake. Fault requires the assistance of others to return. In our religion, the sense of brotherhood and sisterhood practices of the prophet is examplary even today. Mechanization rapidly eroded our values and our lives these days is almost completely re-solve our problems in society as a fraternity to implement the Project, as well as a very good example fort he new generation will grow. ">

HZ.PEYGAMBER'İN KARDEŞLİK (MUAHAT) UYGULAMALARI VE GÜNÜMÜZ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

İnsanlar birlikte yaşamak zorundadırlar. Bu birliktelik her türlü yardımlaşma ve dayanışmayı da beraberinde getirmektedir. Çünkü bir kişinin yalnız ve başkalarından yardım almadan yaşaması neredeyse imkânsızdır. Kişilerin birbirlerine yapacağı her türlü maddi ve fiziki yardım elbette çok önemli ve değerlidir. Ama asıl yardım, arada hiçbir menfaat ve akrabalık bağı bulunmadan yapılacak manevi destek ve rehberliktir. Her insan hata yapabilir. Hatadan döndürmek için başkalarının desteği gerekir. Dinimizdeki kardeşlik anlayışı ve Peygamberimizin kardeşlik uygulamaları eğitim temeline dayalıdır ve bugün de örnek alınacak niteliktedir. Değerlerimizin hızla aşındığı ve hayatımızın neredeyse tamamen mekanikleştiği bu günlerde, yeniden bir kardeşlik projesini uygulamaya koymak hem toplumsal problemlerimizi çözecek, hem de yeni yetişen nesil için çok iyi bir örnek olacaktır.

OUR PROPHET'S FELLOWSHIP APPLICATION AND EVALUATION OF THIS TERMS ACCORDING TO NOWADAYS

People have tol ive with. This association brings all kinds of cooperation and solidarity. Because a person living alone is almost impossible. Financial and physical help each other, of course, all kinds of people who will make a very important and valuable. But the real help, by the way, without any interest and kinship spiritual support and guidance to do. Every human being can make a mistake. Fault requires the assistance of others to return. In our religion, the sense of brotherhood and sisterhood practices of the prophet is examplary even today. Mechanization rapidly eroded our values and our lives these days is almost completely re-solve our problems in society as a fraternity to implement the Project, as well as a very good example fort he new generation will grow.

___

  • Alpsoy, S. (2009). Hz.Muhammed'in Arkadaşları, Gelenek Yayınları: İstanbul.
  • Aydın, A. (2011). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim), Pegem Akademi Yayınları: Ankara.
  • Bacanlı, H. (2011). Eğitim Psikolojisi. Pegem Akademi Yayınları: Ankara.
  • Berki, A.H- Keskioğlu, O. (2010). Hz.Peygamber ve Hayatı, DİB Yayınları: Ankara.
  • Brown, C. (1997). Sol Ayağım. Ter: Z.Elif Çakmak. Arıon Yayınevi: İstanbul.
  • Buhari, Ebu Abdullah Muhammed b. İsmail (1981). Sahihu-l Buhari, Çağrı Yayınları: İstanbul.
  • Çetin, A. (2006). Örneklerle Peygamberimiz, Ensar Neşriyat: İstanbul.
  • Diyanet İslam Ansiklopedisi, (2009). "Selman-ı Farisi" Maddesi, C.36, s.441-443, TDV Yayınları: İstanbul.
  • Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi (1992). Ed: Hakkı Dursun Yıldız, Çağ Yayınları: İstanbul.
  • Hamidullah, M. İslam'a Giriş (1996). Ter: Cemal Aydın, TDV Yayınları: Ankara.
  • Hani, M. b. A. (1980). Adab, Ter: Ali Hüsrevoğlu, Emek Matbaacılık: İstanbul.
  • İbn-i Hanbel, Ahmed b. Muhammed (1981).Müsned, Çağrı Yayınları: İstanbul.
  • İbn-i Hişam (1971). Es-Siretü-n Nebeviyye (Hz. Muhammedin Hayatı). Ter: İzzet Hasan- Neşet Çağatay, AÜİF Yayınları: Ankara.
  • Kılıç, R. (1998). "Peygamberliğin Gerekliliği ve Peygamberimizin Örnekliği" , Hz.Peygamberin Hayatından Davranış Modelleri, TDV Yayınları: Ankara.
  • Köksal, M.A. (1981). İslam Tarihi, Şamil Yayınevi: İstanbul. Kur'an-ı Kerim Meali (2009). DİB Yayınları: Ankara.
  • Müslim, Ebu-l Hüseyin Müslim b. El Haccac (1981). Camius-Sahih, Çağrı Yayınları: İstanbul.
  • Özden, Y. (2009) Öğrenme ve Öğretme, Pegem Akademi Yayınları: Ankara.
  • Riyazüs-Salihin, (1987). DİB Yayınları: Ankara.Sarıçam, İ. (2011). Hz.Muhammed ve Evrensel Mesajı. DİB Yayınları: Ankara.
  • Şişman, M. (2012) Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Akademi Yayınları: Ankara.
  • Tatlılıoğlu, D. (2013) Göç Sosyolojisi Açısından Hicret, Asitan Yayıncılık: Sivas.
  • Tecrid-i Sarih (1980). DİB Yayınları: Ankara.
  • Tirmizi, Ebu İsa Muhammed (1981). Sünen, Çağrı Yayınları: İstanbul.
  • Yılmaz, H. (2003) Din Eğitimi ve Sosyal Barış, İnsan Yayınları: İstanbul.
  • Yücel, İ. (2006). Peygamberimizin Hayatı, DİB Yayınları: Ankara.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi-Cover
  • ISSN: 1303-0035
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Yayıncı: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Academic Researches Index - FooterLogo