TETRAPLEJİ BİREYLER İÇİN VR TEKNOLOJİSİ İLE SANAL ALIŞVERİŞ

Günlük hayatımızda alışveriş zaman alıcı ve yorucu olmaktadır. Alışverişte karşılaşılan bu sorunları azaltmak için sanal alışveriş uygulaması geliştirilmiştir. Sanal alışveriş uygulaması Unity tabanlı bir Virtual Reality (VR) teknolojisi yazılımıdır. Bu uygulamayı gerçekleştirmek için Android uyumlu telefon ve VR teknolojileri kullanılmıştır. Geliştirilen teknoloji ile birlikte alışverişlerimizin daha hızlı ve kolay olması sağlanmıştır. Projede içerisinde gezebileceğiniz bir sanal alışveriş merkezi oluşturulmuştur. Belirlenen ürünler arasında göz odaklanması ile ürün seçimi, alışveriş sepetine ürün ekleme, çıkarma, kasada alınan ürünleri listeleme ve hesap tutarını görme işlemleri gerçekleştirilmektedir. Bu sayede boyundan aşağısı engelli olan insanların sanal ortamda gezinerek mağazada bulunan istediği ürünü istediği sayıda alması imkânı verilmiştir. Aynı zamanda alışveriş yapmaya uygun olmayan engelli müşterilere de kolaylık sağlanmaktadır.

___

  • Alp, M., Bardak, A. N., Erhan, B., Yalçın, L., Gündüz, B. (2010). Tetraplejik Üst Ekstremite Cerrahi Rehabilitasyonu. Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Dergisi. 56(2), s.99-101.
  • Bond, J. G. (2014). Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 1st Edition. Addison-Wesley Professional.
  • Bromley, I. (2006). Tetraplegia & Paraplegia a Guide for Physiotherapists. 6th Edition Churchill Livingstone Elsevier.
  • Cline, L. (2014). SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning. 1st Edition. John Wiley & Sons.
  • Duman, A., Özkan, S. (2016). Omurga ve Omurilik Yaralanmasına Yaklaşım. Derman Tıbbi Yayıncılık. s.158-166.
  • Faulkner, A., Gyncild, B. (2014). Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. 1st Edition. Adobe Press.
  • Google VR, https://developers.google.com/vr/ (14.03.2017)
  • Microsoft HoloLens, https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/ (17.01.2018)
  • Omni, http://www.virtuix.com/resource-center/ (14.03.2017)
  • Vive, https://www.vive.com/eu/ (14.03.2017)
  • Yengin, D., Bayrak, T. (2018). Sanal Gerçeklik VR, Der Yayınları.