Afiş Tasarımında Mizah Yaratma Yöntemleri ve Çağdaş Grafik Tasarımındaki Yansıması

Günümüzde, tasarımlarında mizahı kullanan reklamların kullanımı giderek önemli bir hal almıştır. Grafik tasarımcıların çabası yaratıcılık ile mesaj izleyicinin dikkatini çekebilmesi için bir plan sağlamaktır ve mesaji açıkça iletmektır. Yaratıcılık için belirli bir yapı düşünülemez. Bu nedenle, çerçevelenemeyen düşünceden benzersiz reklamlar ortaya çıkmıştır. Tasarımcılar her türlü çekicilik ve yaratıcılıktan yararlanabilirler. Bunlardan en yaygın olanı mizah kullanmaktır. Medyanın büyümesi, reklamcılıkta mizahın büyümesine neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı, betimsel-analitik bir yöntem kullanılarak avantaj ve dezavantajları belirlenerek tasarlanan afişlerde mizah kategorisini daha iyi anlamakır. Bilgi toplama yöntemi ise literatür taraması yapılmış ve küphane ortamından faydalanılmıştır. Araştırmada reklam afişler seçilmiştir ve niteliksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, mizahı kullanma yöntemlerinin afiş reklamlarda mizahın miktarını ve türünü belirlediğini ortaya çıkmıştır. Ayrıca, reklam afişlerde mizah kullanmanın birçok avantajı vardır, Örneğin bildirim, mesajları daha eğlenceli ve akılda kalıcı hale getirmiştir. Ayrıca, hem ulusal hem de uluslararası afişlerde biçim değiştirmek, afişlerde mizahı sağlamak için en yaygın kullanılan yöntemler olmuştur.

Humor creation methods in poster design and its reflection in contemporary graphic design

Today, the use of advertisements that use humor in their designs has become increasingly important. The effort of graphic designers is to provide a blue print for creativity and the message to capture the audience’s attention, and to communicate the message clearly. No specific structure can be considered for creativity. This is why unique advertisements have emerged from unframed thinking. Designers can take advantage of all kinds of charm and creativity. The most common of these is the use of humor. The growth of the media has led to the growth of humor in advertising. The aim of this research is to better understand the humor category in the posters designed by determining the advantages and disadvantages using a descriptive- analytical method. The information collection method, on the other hand, was a literature review and benefited from the library environment. Advertising posters were selected in the research and analyzed qualitatively. The results of the research revealed that the methods of using humor determine the amount and type of humor in poster advertisements. Also, there are many advantages of using humor in advertising banners, For example, the notification made the messages more fun and catchy. In addition, changing the format of both national and international posters has been the most widely used method to provide humor in posters.

___

  • Shayla C., Pascua H. (2010). Where’s Your Sense of Humor? (The Graphic Designer’s Effective and Powerful Tool in Billboard Advertising). Seattle: The Art Institute of Seattle.
  • Airman, B. (2009). (2021, Kasım 25). “Funny Advertising Ideas”, How. www.ehow.com/about_5343458_funny-advertising-ideas.html.
  • Armutlar, Tasarımcı: Charles Philipon, 1834. https://www.erudit.org/en/. (Erişim Tarihi: 07.06.2022)
  • Bazen Çok Çok Yer, Bezen Tane Tane, Tasarımcı: Farzad Adib, 2006. www.vitrinrooz.com. (Erişim Tarihi: 07.06.2022)
  • Bob Dylan, Tasarımcı: Milton Glaser, 1967. www.miltonglaser.com. (Erişim Tarihi: 07.06.2022)
  • Cut A Tree. Kill A Life, Tasarımcı: Lawky Law, 2020. https://tr.pinterest.com/pin/839851030505677871/. (Erişim Tarihi: 21.07.2022)
  • Defender'ı Yenemezsin, Tasarımcı: Leo Burnett, 1998. www.coloribus.com. (Erişim Tarihi: 07.21.2022)
  • Fink Before You İnk, Tasarımcı: Piedaydesigns, 2016. https://www.redbubble.com/i/poster/Tattoo-Regret-by-piedaydesigns/15150384.E40HW. (Erişim Tarihi: 21.07.2022)
  • Gulas, Charles S., and Weinberger, Marc G. 2006. Humor in Advertising: A comprehensive Analysis, New York: M.E. Sharpe. (Erişim Tarihi: 21.07.2022)
  • Kecskes, Alex, “Humor in Ads is Serious Business Best Left to the Pros”: www.voices.yahoo.com/humor-ads-serious-business-best-left-the-99036.html (Erişim Tarihi: 01.08.2022)
  • Hitler, Tasarımcı: Zerocento, 2010. www.creativecriminals.com. (Erişim Tarihi: 01.08.2022)
  • İki Ben Kralım, Yapabilirim, Tasarımcı: Farzad Adibi, 2001. www.adibi.net. (Erişim Tarihi: 01.08.2022)
  • Uluslararası Komedi Tiyatro Festivali, Tasarımcı: Saed Meshki, 2002. www.saedmeshki.com. (Erişim Tarihi: 01.08.2022)
  • Mac Donald's, Tasarımcı: BETC, 2010. www.dailydesigninspiration.com. (Erişim Tarihi: 11.09.2022)
  • Mitsubishi, Tasarımcı: Africa, 2011. www.adsoftheworld.com. (Erişim Tarihi: 11.09.2022)
  • Milton Glaser, Tasarımcı: Woody Pirtle, 1985. www.vitrinrooz.com. (Erişim Tarihi: 11.09.2022)
  • Warren Ayakkabı Cilası, Tasarımcı: George Cruikshak, 1820. https://www.erudit.org/en/. (Erişim Tarihi: 23.09.2022)
  • Yaratıcı Bir Zihni Oluşturmak, Tasarımcı: Sergio Ingravalle, 2019. https://sergioingravalle.de/tag/articles/. (Erişim Tarihi: 23.09.2022)