GÖRÜNTÜLÜ GÖRÜŞME UYGULAMALARININ EKRAN ARAYÜZ TASARIMLARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Aralık 2019’da başlayan ve tüm dünyada ciddi oranda ölümlere yol açan Covid-19 ile birlikte hepimizin hayatı önemli ölçüde etkilenmiştir. Ülkeler hastalığın yayılmaması için bir takım önlemler almıştır. Bu önlemlerden biri olan ve iş, eğitim ve sosyal yaşantımızı değiştiren karantina ile birlikte insanların birbiriyle olan iletişim şekilleri de değişmiştir. Bu süreçte yüz yüze görüşme tehlikeli olduğu için eğitim, iş ve günlük sosyalleşmelerimiz bile görüntülü görüşme uygulamaları üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Bu araştırmada görüntülü görüşme yapmayı sağlayan uygulamaların arayüz tasarımları görsel tasarım unsurları ve tasarım ilkeleri doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Webtekno’un yayınladığı, dünya çapında işletmelerin en çok tercih ettiği görüntülü görüşme uygulamaları olan Zoom Cloud Meetings, Skype, Free Conference Call, Google Meet, GoToMeeting oluşturmaktadır.

___

  • Ambrose, G., Harris, P. (2019). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Altunay, A. (2015). Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Yeni Medya . Selçuk İletişim, 9 (1), 410-428.
  • Batu, M., & Kalaman, S. (2018). İletişimde Kavramsal Çerçeve: 2000 Yılı Sonrasında Türkiye’deki Yayınlar Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 11(1), 19-39.
  • Becer, E. (2019). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Bulunmaz, B. (2014). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı ya da Kim Kazanacak. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 22-29.
  • Doğan, E. (2015). Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümleri Üzerine Genel Bir Durum Analizi. İletişim Çalışmaları Dergisi, 1 (1), 15-33.
  • Elden, M. & Okat Özdem, Ö. (2015). Reklamda Görsel Tasarım. İstanbul: Say.
  • Galitz, W.O. (2007). The Essential Guide to User Interface Design An Introduction to GUI Design Principles and Techniques. Canada: Wiley Publishing, Inc.
  • Gitelman, L. (2006). Always Already New: Media, History, and the Data of Culture. Cambrige MA: MIT Press.
  • Grzymkowski, E. (2018). Sanat 101. İstanbul: Say Yayınları.
  • Hookway, B. (2014). Interface. London: MIT Press.
  • Kavuran, T., Batar, H. (2019). İnteraktif Medyada Duyguların Göstergesel Aktarımı; Emojiler. İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS), 8 (1), 308-320.
  • Marcus, A. (1995). Principles of Effective Visual Communication for Graphical User Interface Design. Readings in Human–Computer Interaction, 425–441.
  • Nelson, R.P. (1989). The Design of Advertising (6 b.) Dubuque, USA: Brown Publishers.
  • Oskay, Ü. (2018). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Sable, P. & Akçay, O. (2010). Color: Cross Cultural Marketing Perspectives As To What Governs Our Response To It. Proceeding of ASBBS (s. 950-954). Las Vegas: American Society of Business and Behavioral Sciences.
  • Yoto, A., Katsuura, T., Iwanaga, K., & Shimomura, Y. (2007). Effects of Object Color Stimuli on Human Brain Activities in Perception and Attention Referred to EEG Alpha Band Response. Journal of Physiological Anthropology, 26(3), 373–379.
  • URL-1 https://www.webtekno.com/gorusme-uygulamalari-h75523.html (Erişim Tarihi: 12.02.2021)
  • URL-2 https://www.webtekno.com/hakkimizda (Erişim Tarihi: 12.02.2021)
  • URL-3 https://akillitarife.com/telekom/rehber/faydali-bilgiler/zoom (Erişim Tarihi: 20.03.2021)
  • URL-4 https://apps.google.com/intl/tr/intl/tr_ALL/meet/how-it-works/ (Erişim Tarihi: 20.03.2021)
  • URL-5 https://www.skype.com/tr/about/ (Erişim Tarihi: 20.03.2021)
  • URL-6 https://www.sistembul.com/cozumler/gotomeeting (Erişim Tarihi: 20.03.2021)
  • URL-7 https://www.freeconferencecall.com/tr/tr/features (Erişim Tarihi: 20.03.2021)
  • URL-8 https://www.turkcebilgi.com/aray%C3%BCz (Erişim Tarihi: 25.03.2021)