TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJİ DERSİ İÇİN SINAV ÖRNEĞİ

Türk halk müziği solfeji dersi için ders materyali oluşturmak ne kadar önemli ise bir o kadar da bu dersin imtihanının yöntemi önemlidir. Ders kitabı ile dersin sınav yöntemi birbiriyle uyumlu olacak şekilde tasarlanması gerekmektedir. Günümüzde halk müziği solfeji dersi için kaynakların yetersiz oluşuna istinaden halk müziği solfeji dersine kaynak olması için yayınladığımız kitap ile uyumlu olacak şekilde bir sınav örneği hazırladık. Bu sınav örneği teori, ritmik okuma, solfej, dikte, deşifre ve işitme kısımlarından oluşmaktadır. Öğrencinin halk müziğine yönelik işitme becerisi kazanması için işitme, nota okuma becerisi kazanması için ritmik okuma, nota yazma becerisi kazanması için dikte, türkü solfeji yapabilmesi için solfej, müzik teorik bilgileri anlayıp uygulayabilmesi için teorik ve bütün öğrendiklerini test edebileceği veya uygulayabileceği deşifre imtihan bölümleri oluşturulmuştur. Bunların puanlanması işitme 10p, ritmik okuma 10p, solfej 10p, dikte 20p, teori 20p ve deşifre 30p şeklinde toplamda 100 puan olarak tasarlanmıştır. Bu çerçevede bu çalışmanın alana yararlı olacağı ve bu tür çalışmaların çoğalmasının önemli olduğu düşüncesindeyiz.

EXAM SAMPLE FOR TURKISH FOLK MUSIC CLASS

As important as it is to create course material for the Turkish folk music solfeggio lesson, the method of the examination of this lesson is also important. The course book and the exam method of the course should be designed to be compatible with each other. Due to the insufficient resources for the folk music class today, we have prepared an exam sample in accordance with the book we have published to be a source for the folk music class. This exam sample consists of theory, rhythmic reading, solfeggio, transcribing music, sight-reading and ear training parts. The student's ear hearing skills for folk music, rhythmic reading to gain the ability to read musical notes, transcribing music to gain the ability to write what you hear, solfeggio for folk song solfege, theory for understanding and applying music theoretical knowledge, and sight-reading exam sections where they can test or apply all they have learned have been created. Scoring of these was designed as 10p for hearing, 10p for rhythmic reading, 10p for solfeggio, 20p for dictation, 20p for theory and 30p for sight-reading, with a total of 100 points marks. In this context, we think that this study will be beneficial to the field and that it is important to increase the number of such studies.

___

  • Akkaş, S., & Güler, E. (2021). BAĞLAMADA TEMEL İCRA TEKNİKLERİNİN BAĞLAMA ÖĞRETİM METOTLARINDAKİ KULLANIM DURUMU. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 7(1), 284-294. https://doi.org/10.22252/ijca.945840
  • Aksungur, A. U. (2010). Kanun sazının icrası öğretim teknikleri karşılaştırmalı kanun metodu analizleri ve kanun eğitimi etütleri. https://acikerisim.sakarya.edu.tr/handle/20.500.12619/92878
  • Aykurt, H., & Börekçi̇, A. (2020). MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA ESER TEMELLİ BOZUK DÜZENİ BAĞLAMA ÖĞRETİMİ İÇİN BİR REPERTUVAR MODELİ ÖNERİSİ. Eurasian Journal of Music and Dance, 17, 191-213. https://doi.org/10.31722/ejmd.844849