Yahya b. Adi ve Nasiruddin Tusi'ye Göre Kamil İnsan

İnsan sosyal bir varlıktır. Bu nedenle ahlak felsefesinde insanın toplum içerisindeki davranışları tartışılagelmiştir. Bu çalışmada Yahya b ‘Adi ve Nasuruddin Tusi’nin kâmil insanla ilgili görüşlerini inceleyeceğiz. Çünkü onlar insanın davranışları üzerinde önemle durmuşlardır. Onlara göre, insan davranışlarında mu‘tedil olmalıdır. Eğer insan, davranışlarında mu’tedil olursa nefsini kamil hale getirir. Her iki filozofumuz da insanın nefsini olgunlaştırması için bir takım önerilerde bulunmakta ve nefsin olgunlaştırılması için yapılması ve kaçınılması gerekli şeylere dikkat çekmektedirler.<span style="font-size: 12px;"> p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 1.9px; text-align: justify; line-height: 8.1px; font: 8.0px 'Times New Roman'; color: #171717} p.p2 {margin: 1.8px 0.0px 0.0px 1.9px; text-align: justify; font: 8.0px 'Times New Roman'; color: #171717} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 1.9px; font: 8.0px 'Times New Roman'; color: #171717} span.s1 {letter-spacing: 1.3px} span.s2 {letter-spacing: 1.4px} span.s3 {letter-spacing: 1.9px} span.s4 {letter-spacing: 0.8px} span.s5 {letter-spacing: 1.6px} span.s6 {letter-spacing: 0.7px} span.s7 {letter-spacing: 0.9px} span.s8 {letter-spacing: 1.0px} span.s9 {letter-spacing: 1.1px}

___

  • Yahya b. ‘Adi, Tehdhib a-l-Akhlaq, (thk. Naji al-Takriti), Beirut-Paris 1978.
  • Nasiruddin Tusi, Ahlak-ı Nasiri, İstanbul 2007.
  • Anar Gafarov, Nairuddin Tûsî’nin Ahlak Felsefesi, İstanbul 2011.
  • İbn ‘Adî, Tehzîbü›l-ahlâk, (ed. G. F. ‘Avad), Kahire 1913.
  • Macid Fahri, İslam Ahlak Teorileri (çev. Muammer İskenderoğlu-Atilla Arkan), İstanbul 2004.
  • Harun Kuşlu, Yahya İbn’Adî’nin Ahlâk Felsefesi (Basılmamış Y. Lisans Tezi) İstanbul 2008.
  • Yahya İbn Adi, Tehzîbü’l-Ahlak, (çev. Harun Kuşlu), İstanbul 2013
  • Anar Gafarov, Nasîrüddîn Tûsî’nin Ahlâk Felsefesi, İstanbul 2011