Kamerun'da siyasi hayatta Müslüman kadınlar

Dinin siyasi arenada işgal ettiği yer, son yıllarda kendini göstermeye devam etti. Dolayısıyla dini argümanlara başvurmak tüm siyasi aktörler arasında yaygın bir uygulamadır. Birçok dini hareket, etkilerinin konsolide edildiğini veya tartışmalı olduğunu gördü. Kadınların ezilmesinde dinlerin etkisi günümüzde İslam adına çarşaf, burka, tesettür vb. akla getirmektedir. Bazı insanlar iddia ediyor ve çoğu zaman kadınları kilitlemeyi başarıyor. Bu makale, antropolojik ve sosyo-tarihsel bir bakış açısıyla Kamerun'un siyasi dünyasında kadının yerini tartışacaktır. Ve bu yerden, Müslüman kadınların siyasi toplumdaki statüsüne bir yaklaşım önerilecektir. Ayrıca temsilleri ve bu kadınların sosyal alanda nasıl aktif olduklarını da inceliyoruz. Bu makale Kamerun'da din ve toplum arasında örülen bağların analizinin derinleştirilmesidir.

___

  • ABDESSALAM Y.,1998.Islamiser la modernité, Casablanca, Al ofok impressions,
  • ABDOU H.,2000.les femmes et la politique au Niger, Niamey, NIN,
  • ACHIN C. et al. 2007.Sexes, genre et politique, Paris, Economica,
  • ADAMA H. 2004.L’islam au Cameroun. Entre traditionet modernité, Paris, L’Harmattan,
  • BAHOKEN F., 2005,De la présence camerounaise en France à "l’option diaspora", Enjeux, n° 24, pp. 7-15.
  • BAYART J.-F. 1972, « Les rapports entre les Églises et l’État du Cameroun de 1958 à 1971 », Revue française d’études politiques africaines, n° 80, pp. 79-104.
  • BOURDIEU P., 1990."La domination masculine", In Actes de la Recherche en Sciences Sociales, n° 84, septembre
  • CONWAY M.,2000.Politicalparticipation in theUnitedStates. Washington. D.C. Editorial CongressionalQuarterly Inc.,
  • COULON C., 1983.Les musulmans et le pouvoir en Afrique noire, Paris, Karthala,
  • COULON C., 1982.Les musulmans et le pouvoir en Afrique noire, Religion et contre culture, Paris, Karthala,