HACİVAT İLE KARAGÖZ’Ü BELLİ BİR DÖNEME TARİHSEL KİŞİLİKLER OLARAK KONUMLANDIRMA ÇABALARINA SİNEMADAN BİR ÖRNEK: “HACİVAT KARAGÖZ NEDEN ÖLDÜRÜLDÜ?” FİLMİ

Bu yazıda, Ezel Akay ile Levent Kazak’ın 2006 yılında gösterime giren “Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü?” filminin Hacivat ile Karagöz’ü tarihsel kişilikler olarak belirli bir döneme konumlandırma çabalarındaki yeri tartışılmıştır. Çalışmada, hayal oyunu Karagöz ile ilgili bazı bilimsel kaynakların yanı sıra, Akay ve Kazak ikilisinin anılan filminden yararlanılmıştır. Akay ve Kazak ikilisinin, anılan filmde, Hacivat ile Karagöz’ü hem hayalî ve efsanevî hem de tarihsel kişilikler olarak başarılı bir şekilde takdim ettiği görülmüştür

Hacivat ile Karagöz’ü Belli Bir Döneme Tarihsel Kişilikler Olarak Konumlandırma Çabalarına Sinemadan Bir Örnek: “Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü?” Filmi

Keywords:

-,

___

  • AND, Metin (1963), “Karagöz Siyasal Bir Taşlamaydı Da”, Türk Folklor Araş- tırmaları (TFA), S. 164, Mart 1963, s. 2998-2999.
  • AND, Metin (1985), Geleneksel Türk Tiyatrosu Köylü ve Halk Tiyatrosu Gele- nekleri, İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • KUDRET, Cevdet (2004), Karagöz, 1. C, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • SAKAOĞLU, Saim (2003), Karagöz, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • SİYAVUŞGİL, Sabri Esat (2000), “İstanbul’da Karagöz ve Karagöz’de İstan- bul”, Karagöz Kitabı, (hzl. Sevengül Sönmez), Kitabevi, İstanbul, s. 104- 118.
  • http://beyazperde.mynet.com/sinemasalDetay.asp?id=4046 (17. 12. 2008)