GELENEKSEL MEDYA'NIN SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANDIĞINA İLİŞKİN BİR İNCELEME: DİZİLERİN TWİTTER KULLANIMI

Geleneksel Medya'nın Sosyal Medyayı Nasıl Kullandığına İlişkin Bir İnceleme: Dizilerin Twitter Kullanımı başlıklı bu makale kapsamında, geleneksel medyada faaliyet gösteren yapımların başlıcalarından olan dizilerin, hedef kitlelerini genişletmek adına sosyal medyayı nasıl kullandıkları analiz edilmiştir. Sosyal medyanın etkileşimsel ve katılımcı özelliğinin kitleler tarafından benimsenmesinin akabinde geleneksel medyaya olan ilginin azaldığı şüphesizdir. Azalan bu ilgiyi yeniden canlandırmak adına geleneksel medyada faaliyet gösteren yapımlar, kendilerin sosyal mecralarda da yer edinmeye çalışmaktadırlar. Bu bağlamda dizilerin bir sosyal medya fenomeni olan Twitter'da nasıl yer aldıkları incelenmiştir. İnceleme kapsamında ilk olarak geleneksel medya ile sosyal medyaya ilişkin teorik bilgiler verilecek, ardından uygulama kısmında 03-08 Şubat 2014 tarihleri arasında yayınlanan ve yayıncı kuruluş tarafından izleyiciye hashtag12sunan diziler arasından rastgele seçilenlerin hasthag'leri analiz edilecektir. Bu kapsamında izleyicilerin dizi, karakterler ve senaryo hakkında yapmış oldukları yorumlar ve diziyi gerçek hayata uyarlamaları gibi kriterler bazında bir içerik analizi yapılmıştır

AN ANALYSIS ABOUT HOW CONVENTIONAL MEDIA UTILIZES FROM: TV SERIALS' USAGE OF TWITTER

The scope of the article "An Analysis About How Conventional Media Utilizes From Social Media: TV Serials' Usage of Twitter" is to analyze how TV serials of conventional media utilizes from social media in order to widen their target audiences. There no doubt that the interest of conventional media slowed down since individuals adopted social media which is more transactional and participant when compared with conventional media. In order to enliven the interest of conventional media, programme producers have started to take part in social media platforms. In this respect, how TV serials utilize from Twitter will be analyzed by this article. In the first two part of this article, the theoretical framework of conventional media and social media will be examined. In the last part, randomly selected 9 TV serials - which were featured between 03-08 February 2014 and which were featured with given hash tags by their producers - are examined by using content analysis methods in order to decode the comments of the viewers about the serials, characters and the scenario by referencing their tweets

___

  • ALATON, D. (2012). "Gençler, Teknoloji ve Değişen Sosyal Dengeler", http://www.ekipnormarazon.com/makaleler/14-digerleri/144-alaton- gencler-teknoloji-degisen-sosyal-dengeler(Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2012).
  • BLUMLER, J.G. ve KATZ, E. (1974). The Uses of Mass Communications: Current Perspectives on Gratifications Research, CA: Sage: Beverly Hills, Tarihi: 22 Nisan 2013). (Erişim
  • ERDOĞAN, İ. ve ALEMDAR, K. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, 2. Basım, Ankara: Erk Yayınları.
  • ERTÜRK, K.Ö. ve KIYAK, C.M. (2011). "Müşteri Memnuniyetini Artırma Amacı Olarak Halkla İlişkilerde Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Penceresinden Bakmak", Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma http://www.iletisimdergisi.gazi.edu.tr/arsiv/32.pdf#page= Tarihi: 21 Ekim 2013) Dergisi, S:32. (Erişim
  • FISKE, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, Süleyman İrvan (çev.), 2. Basım, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınlar.
  • GÖNENLİ, G. ve HÜRMERİÇ, P. (2012). "Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook Kullanımı", Tolga Kara ve Ebru Özgen (Ed.), Sosyal Medya Akademi içinde, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • HENNIG, T., vd. (2010). "The Impact of New Media on Customer Relationships", Journal of Service Research, C.13, S:3. HÜRRİYET, (14.01.2012). "Diziler boşanma nedeni", Tarihi: http://www.hurriyet.com.tr/saglik/19674712.asp 13.03.2014) (Erişim
  • LAUGHEY, D. (2010). Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar, Ali Toprak (çev.), İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • LODZIAK, C. (1986). The Power of Television: A Critical Appraisal, New York: St. Martin's Press.
  • NEUMANN, E.N. (1993). The Sprial of Silence, Chicago: University of Chicago Press.
  • ÖZTÜRK, M.C. (Ed.), (2013). Dijital İletişim ve Yeni Medya, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • PICARD, A. (2011). "The History of Twitter: 140 Characters at a Time", 20 Mart 2011, http://www.theglobeandmail.com/technology/digital- culture/social-web/the-history-of-twitter-140-characters-at-a- time/article573416/(Erişim Tarihi: 12 Eylül 2013).
  • SCOLARI, C.A. (2009). "Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production", International Journal of Communication, S:3.
  • SERTER, N. (1996). Giydirilmiş İnsan Kimliği, İstanbul: Der Yayınları.
  • TEKİNALP, Ş. ve UZUN, R. (2009). İletişim Araştırmaları ve Kuramları, 3. Basım, İstanbul: Beta Yayıncılık.