Fatih Akın Sineması ve Kent-Mekanı: Akın’ın Filmleri Üzerinden Hamburg ve İstanbul Karşılaştırması

Fatih Akın ve sineması filozoflar ve psikologlar için değil sosyologlar ve siyaset bilimciler için de ilginç olabilir. Çünkü o bireysel farklılıklardan ziyade toplumsal gerçeklik ve normlarla ilgilenmektedir. Ayrıca, onun filmleri mimari ve mekansallığa odaklananları da ilgilendirebilir. Bu sebeple, bu çalışmada, Fatih Akın’ın üç önemli filmini kullanarak Hamburg ve İstanbul’daki kentsel deneyimi karşılaştırmaktayım. Bu filmler Duvara Karşı (2004), İstanbul Hatırası: Köprüyü Geçmek (2005) ve Aşka Ruhunu Kat (2009) filmleridir. Bu filmler yalnızca Fatih Akın’ın değil; Hamburg ve İstanbul’un kendi filmleridir.    

Fatih Akin`s Cinema and Cityscape: A Comparison Between Hamburg and Istanbul Through His Films

Fatih Akin and his films may be interesting for sociologists and political scientists, but not for philosophers and psychologists, because he is interested in social reality and norms rather than individual differences. Moreover, his films may be of interest to those who focus on architecture and spatiality. For this reason, in this paper, I compare between urban experiences of Hamburg and Istanbul by using his three important films: Head on (2004), Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul (2005), and Soul Kitchen (2009). These films are not only films of Fatih Akin, but also of Hamburg and Istanbul themselves.

___