RADİKAL FEMİNİZM: “KİŞİSEL OLAN POLİTİKTİR” SÖYLEMİNDE AİLE

19. Yüzyılın yarısı ve 20.Yüzyıla damgasını vuran bir siyasi ideoloji olan feminizm kadınların haklarını savunmak amacıyla ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı feminist teorisyenlerinden radikal feminizm savunucularının aile kurumuna bakış açılarının nasıl olduğunu irdelemektir. Radikal feministlerden Kate Millett ve Shulamith Firestone’nun feminizmin tarihi açısından oldukça öneme sahip olan “Cinsel Politika” ve “Cinselliğin Diyalektiği” adlı eserlerinden yola çıkılarak aile konusu ele alınmıştır. Firestone ailenin kadının özgürlüğünü kısıtlaması noktasında daha çok kadının biyolojik anneliği üzerinde durmuştur. Kate Millett ise ailenin kadının özgürlüğünü daha çok cinsellik açısından kısıtladığını vurgulamıştır. 

-

Feminism which was a remarkable political ideology in the half of 19th and in the 20th century brought into existence to defend women’s rights. The aim of this study is to scrutinize how the defenders’ perspectives of the radical feminism are on the institution of family. In this study, the topic on family was came up on the basis of Kate Millett’s and Shulamith Firestone’s books “Sexual Politics” and “the Dialectic of the Sex” which are very crucial works in terms of the history of radical feminism. In relation to family’s restriction of the woman’s freedom, Firestone dwells on the woman’s biological motherhood. But Kate Millett emphasizes that the woman’s freedom is resticted by family with regards to sexuality
Keywords:

-,

___

  • Aktaş, G. (2013). “Feminist Söylemler Bağlamında kadın Kimliği: Erkek Egemen Bir Toplumda Kadın Olmak”. Edebiyat Dergisi/ Journal of Faculty of Letters, Cilt/ Volume 30, sayı/number 1,Haziran/June 2013.
  • Berktay, F. (2011). “Feminist Teoride Açılımlar”. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Y.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2312.
  • Binici, Ö. (2013). “Yeni Toplumsal Hareketler ve Feminizm”, http://akademikperspektif.com/2013/22/09/yeni-toplumsal-hareketler-ve-feminizm/
  • Bouchier, D. (1984). The Feminist Challenge: Themovementfor women’s Liberationin Britain and the USA. New York: SchockenBooks.
  • Ecevit, Y. (2011). “Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları”. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Eliuz, Ü. (2011). “Cinsel Kimlik Paniği: Kadın Olmak”, Turkish Studies- International Periodical For the Languages,Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 p. 221-232.
  • Firestone, S. (2013). Cinselliğin Diyalektiği, Yurdanur Salman (Çev.). İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Heywood, A. (2013). Siyasi İdeolojiler. Ankara: Adres yayınları.
  • Giddens, A. (2008). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları. s.517
  • Millet, K. (2011). Cinsel Politika. İstanbul: Payel Yayınları.
  • Pira, A., Elgün, A. Toplumsal Cinsiyeti İnşaa Eden Bir Kurum Olarak Medya; Reklamlar Aracılığıyla Ataerkil İdeolojinin Yeniden Üretilmesi. http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130848482.pdf
  • T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5532ada 3778dd6.62155821
  • Tunalı, A. C. (1996). “Türkiye’de Feminizm Hareketi”. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tong, R. (2009). Feminist Thought. the United States Of America: Westview Press.
  • http://jwa.org/encyclopedia/article/firestone-shulamith