Edebiyat tarihinde çok sayıda kadın yazar ve şair olduğu söylenemez. Bu çalışmanın amacı aşk üzerinde düşünmektir. Bu çalışma özellikle kadının aşkı üzerine odaklanmıştır. Aşk bir insan eylemi olmasına karşın yalnızca erkek yazar ve şairler tarafından kullanılmıştır. Sayısız kitapta bu yazarlar ve şairler erkeğin aşkını konu alırken hissederek, kadının aşkını daima tahmin ederek konu edinmişlerdir. Bu makalede İslami Edebiyatın üç büyük kadın kahramanı Leyla, Züleyha ve Hüsnün aşkları tartışılacaktır. Erkekler tarafından yazılan kitaplarda bu üç kadın kahramanın aşkı nasıl kurgulanmıştır? Erkelerin bakış açısından kadın nasıl âşık olur ve aşkını nasıl ifade eder? Bu sorular bu makalede tartışılacak.
It can not say that planity of women writor and poets there are in every part of literature in History. Aim of this work is thinking about love. This work espacially focus on womens love. Love had been used only the men writors and poets inspide of love is an human act from thousands of years. Thats writor and poets had been subjected mens love was feelingly but womens love always had been estimated in numerous books. In this artical discuss how to be descirebed three bigest women heros love in Islamic literatüre Leyla, Zuleyha and Husn. -How the love had been constructed for thats tree women hero in boks who were written by men. How women fallen in love and how they had been expressed their love from view of men. Thats questions will be discuss in this artical.
___
Arslanoğlu, İ. (t.y.), Mevlânanın Aşk ve İnsan Felsefesi. http://w3.gazi.edu.tr/~iarslan/mevlanaaskinsan.pdf, (E.T.: 29.11.2014).
Avşar, Z. (2007), Ruhul-mesnevide Mesnevinin ilk 18 beytin Şerh Yöntemi Turkish Studies / Türkoloji Araştırmaları, 2(3).
Aydın, H. (2013), Mitos'tan Logos'a Eski Yunan Felsefesinde Aşk. Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
Ayvazoğlu, B. (1989), İslam Estetiği ve İslam. Çağ Yayınları.
Birgül, M. F. (2000), Aşk Risaleleri. Sır Yayıncılık.
Chittick, W. (2008), Tasavvuf: Kısa Bir Giriş. İstanbul: İz Yay.
Doğan, M. N. (2014a), Leyla vü Mecnun. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10679,girispd f.pdf (E.T.: 25.11.2014). Doğan, M. N. (2014b), Hüsn ü Aşk. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10711,seyhgalibhusnuaskmuhammetnurdoganp df.pdf (E.T.: 25.11.2014).
Kılıç, C. (2009), Plotinusta Sudurla İnen ve Aşkla Yükselen Çift Kutuplu Hakikat Anlayışı. Kelam Araştırmaları Dergisi, 7(1). ss. 39-56.
Kramer, S. N. (1999), Tarih Sümerde Başlar. (Çev: Hamide Koyukan). İstanbul: Kabalcı Yay.
Leaman, O. (2010), İslam Estetiğine Giriş. (Çev: Nuh Yılmaz). İstanbul: Küre Yay.
Özlem, D. (2004), Klasik Sembolik Mantık, Mantık Felsefesi. İstanbul: İnkılap Kitapevi
Shakespeare, W. (2013), Romeo ve Juliet. (Çev: Nutku Özdemir). İstanbul: Hasan Ali Yücel Klasikleri.
Selçuk, B. (2009), Nergisi Meşakkul-uşşak. Erzurum: Salkımsöğüt Yay.
Taşkent, A. (2009), Farabi, İbn Sina, İbn Rüşdde Estetik. Basılmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Uludağ, S. (1991), Aşk. Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.4, İstanbul: TDV Yay., ss. 430- 463
Yalar, M. (2005), Câhiliyenin kavramsal ve tarihsel mahiyeti ışığında şiirinin sosyal arka planı. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14 (2), s. 75-95.
Yünügül, S. (2007), İhvan-ı Safa ve İbn Sinada Aşk-Güzellik İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yörükan, T. (2006), Yunan Mitolojisinde Aşk. İstanbul: Ebabil Yayıncılık.
Nur al-Din Abd al-Rahman ibn Ahmad Jami (1997). Haft owrang, Yosuf zoleyxa, Leyli&Majnun and Xeradname-ye Eskandari, (Edited by, A. Afsahzad%H.A. tarbiyat). Center For Iranian Stydies, Tehran 1997. www.al-mostafa.com, Resailu Ihvanus-safa