SİNEMA ARAŞTIRMALARININ ÖZÜ VE GELİŞİMİ

Filmler üzerine uzun yıllardır düşünülüyor. Erken dönem sanat kuramcılarından günümüz IMDB nesline gelene kadar sinema üzerine söylenen sözler, yazılan eleştiriler, basılan kitaplar ve yapılan akademik çalışmalar çeşitlenerek artmıştır. Filmler hakkında üretilen fikirlerin sadece kendilerinin değil, onların üretildiği mecraların da bu derece çeşitlenmiş olması “film çalışmaları” olarak bilinen alanın sınırlarını ve niteliğini de tartışmaya açmıştır. Bir sinema akademisyeni ve araştırmacısı olarak Dudley Andrew içeriden ve samimi bir bakışla bu tartışmayı gündeme getirmektedir. Yazar, film çalışmalarının geçirdiği değişimi dönem, ülke ve ekol gibi etkenlerle birlikte ele almaktadır. Bir taraftan Amerika’da ve Kıta Avrupası’nda (özellikle Fransa) sinemanın üniversitelere nasıl girdiğini, bağımsız disiplinin olarak kendini nasıl kabul ettirdiğini ve hangi aşamalarda evrimleştiğini ele alırken diğer taraftan Japonya veya Türkiye gibi ülkelerdeki sinema yayıncılığının ve film araştırmacılığının da genel görünümünü sunmaktadır. Bu tarihi ve coğrafi çeşitlilik içerisinde bir taraftan da sinefilliğin, dergi eleştirmenliğinin ve akademik sinema araştırmacılığının nerelerde birleşip nerelerde ayrıştığına da değinmektedir.

The Core and the Flow of Film Studies

Films have been evaluated for many years. From early art theorists to the IMDB generation, there has been an ever-increasing accumulation of words uttered, criticism written, books published, and academic studies. The fact that the medium of film has been as diverse as ideas about cinema brings the nature of “film studies” up for discussion. As a scholar and researcher, Dudley Andrew enters this discussion from an insider’s sincere point of view. He discusses the transformation of film studies through era, country, and movement. He discusses the emergence of film as a subject for study in universities in America and Continental Europe (especially in France), how film studies has been accepted as an independent discipline, and how it has evolved. He also presents a general overview of film production and film studies in various countries, such as Japan and Turkey. In context of this historical and geographical diversity, he comments on the interrelationship of cinephilia, film criticism, and academic film studies.

___

  • Andrew, D. (2009). The Core and the Flow of Film Studies. Critical Inquiry 35, s. 879-915.