BİREYİN DEĞİŞİM ÇABASI: MARK RAVENHILL VE THE CUT (KESİK)

90’lı yılların ortalarından başlayıp günümüzde de devam eden Suratına Tiyatro akımı alışıldık oyunların tersine cinselliği, kirli dili ve çıplaklığı sahneye bolca taşır. Mark Ravenhill’in oyunlarının çoğu bu özellikleri taşımasına karşın, The Cut (Kesik) oyunu bu anlamda farklılık gösterir. Oyun daha çok bireysel ve aile içi sorunları ele alır. Her ne kadar uğraşsa da kişinin istediklerini elde edememesi, oyunun eksenini oluşturur

___

  • D’MONTE, Rebecca & SAUNDERS, Graham, (2008), Cool Britannia? British Political Drama in the 1990s, Palgrave, New York.
  • EDGAR, David, (1999), State of Play: Playwrights on Playwriting, Faber and Faber, London.
  • INNES, Christopher, (1992), Modern British Drama 1890-1990, Cambridge: Cambridge University Press.
  • RAVENHILL, Mark, (1997), Shopping and Fucking, Methuen, London.
  • RAVENHILL, Mark, (2008), Plays 2, Methuen, London.
  • SIERZ, Alex, (2000), In-Yer-Face-Theatre, Faber and Faber, London.
  • SIERZ, Alex, (2009), Suratına Tiyatro, Britanya’da In-Yer-Face Tiyatrosu, çeviren: Selin Girit, Mitos Boyut, İstanbul.
  • WANDOR, Michelene, (2001), Post-War British Drama, Routledge, London