Seçilmiş Orkestra Eserlerinin Keman Partilerinin Teknik Açıdan İncelenmesi ve Çalışma Önerileri

Orkestra partileri, bir kemancının solo keman eserlerini teknik ve müzikal açıdan destekleyen öğretici, geliştirici ve yararlı materyallerdir. Orkestra üyesi olmayı hedefleyen kemancılar için, solo keman repertuarı ile birlikte orkestra repertuarının da bilinmesi ve tanınması önemlidir. Orkestra keman partilerini tanıtmayı ve partilerin nasıl çalışılması gerektiği hakkında çalışma önerileri getirmeyi amaçlayan bu makalede, orkestraların giriş sınavlarında en çok sorulan eserlerden, farklı dönemlere ait dört orkestral esere ilişkin keman partisi belirlenmiş ve teknik açıdan incelenmiştir. İncelenen eserler, Wolfgang Amadeus Mozart 39.Senfoni, 4. bölüm, Ludwig van Beethoven 3. Senfoni, 3. bölüm, Johannes Brahms 4. Senfoni 3. bölüm, Richard Strauss Don Juan Op. 20’yi kapsamaktadır. 

Technical Analysis and Practice Suggestions for the Violin Excerpts of the Selected Orchestra Pieces

Violin excerpts are educational, improving and useful materials for a violinist, which support the violinist’s solo violin pieces technically and musically. Knowledge and recognition of these orchestra repertoire, as well as the solo violin repertoire, is important for the violinists who are willing to become orchestra members. In this study, the aim of which is to introduce the violin excerpts and provide practice suggestions on how to practice them, four violin excerpts from different periods have been determined and analyzed technically. These are the most frequently asked pieces at the auditions. Analyzed pieces are; Symphony No 39; 4th movement by Wolfgang Amadeus Mozart, Symphony No: 3 3rd Movement by Ludwig van Beethoven, Symphony No 4; 3rd movement by Johannes Brahms and Don Juan Op. 20 by Richard Strauss. 

___

  • Akdeniz, Bülent. (2008). Mozart’ın Avusturya Keman Okulu’na Katkıları ve Keman Eserleri, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Aktüze, İrkin. (2004). Müziği Okumak, Pan Yayıncılık: İstanbul.
  • Beethoven, van Ludwig. (1997). 3. Senfoni, Op. 55, 1. Keman Partisi, Bärenreiter-Verlag: Kassel.
  • Birkan, Üner. (2006). Dinleyicinin Kitabı, Yakın Kitabevi: İzmir
  • Brahms, Johannes. (1970). 4. Senfoni, Op. 98, 1. Keman Partisi, Breitkopf&Härtel, Wiesbaden: Leipzig.
  • Elbi, Can C. (2008). Seçilmiş Orkestra Eserleri Viyolonsel Partilerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Mozart, Amadeus Wolfgang. (1964). 39. Senfoni, KV 543, 1. Keman Partisi, Breitkopf&Härtel, Wiesbaden: Leipzig.
  • Say, Ahmet. (2000). Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları: Ankara.
  • Say, Ahmet.(2002). Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları: Ankara.
  • Say, Ahmet. (2006). Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları: Ankara.
  • Strauss, Richard. (1982). Don Juan, 1. Keman Partisi, C. F. Peters: Leipzig.
  • Tunca, Burcu Evren. (2005). Orkestra Eserleri Viyola Partilerinin Çalışma Teknikleri, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir.
  • Tunca, Ozan Evrim. (2012). Konservatuvarlarda Viyolonsel Eğitimi, Grafiker Yayınları: Ankara.
  • Yazıcı, Burcu Evren. (2014). Lionel Tertis Ekseninde Viyolanın Tarihçesi, Liya Yayınevi: Ankara. http://muzikegitimcileri.net/universite/konserve.html (erişim tarihi 2 Haziran 2015).
  • Stowell, Robin. (1985). Violin Technique and Performance in the Late Eighteenth and Early Nineteenth Centuries, Publis- hed by University of Cambridge: Cambridge.
  • Whone, H. (1989). The Simplicity of Playing the Violin, Victor Gollancz Ltd.: London.