Kırkyama'nın Seramik Sanatına Yansıması: Zoe Hillyard Örneği

Kırkyama; giyim veya kullanım eşyası olarak kullanılmak üzere küçük kumaş parçalarının dikilerek bir araya getirilmesi yöntemine denir. Daha büyük bir kumaş yapmak için küçük kumaşların birleştirilmesi yöntemini neredeyse her toplum farklı isimlerle kullanmıştır. Kırkyama’nın 13.yy’da Avrupa’da günlük yaşama girmesi ile çeşitli teknik ve desenler üretilmiş, tasarım ve görsellik ön plana çıkmıştır. Yaklaşık 5000 yıllık bir tarihe sahip olan bu yöntem bugün başka alanlarda da kullanılmakta olup birçok sanatçıya ilham kaynağı olmuş ve plastik sanatlarda kullanımı da oldukça yaygınlaşmıştır. Disiplinlerarası etkileşimle seramik sanatında çeşitli biçimlerde kullanılmıştır. Bu çalışmada kırkyama tekniğinin seramikte dekor ögesi olarak kullanımı sanatçı Zoe Hillyard  örneği ile ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler:

Kırkyama, Seramik, Dekor, Sanat, Kumaş

The Reflection of Patchwork on the Art of Ceramics: an Example by Zoe Hillyard

Patchwork is the method of assembling pieces of fabric by sewing to use it as clothing or daily usage material the method of assembling small fabric pieces to make a bigger cloth has been named by almost every society differently. With the inclusion of patchwork into Daily life in Europe in 13th century, various techniques and patterns were produced and design and visuality have come to the foreground. This method, which has approximately 5000 years of historical background, has been used in various fields today and has become a way of inspiration for many artists. It has also become widespread in plastic arts. It has been used in the art of ceramics in various ways through interdisciplinary interactions. The use of patchwork technique as an element of decoration in the art of ceramics is going to be dealt with the example of Artist Zoe Hillyard.

___

  • Bağatır, R. D. (2011). Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları, Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı:7 S:23-33
  • Dimock, C. (1999). The ‘Vampire’ Quilt: A Metarial- Culture , Uncovering, Vol:20 S: 159-184
  • Walker, M. (1994). Contemporary American Quilts: An International Review, The Quilt Journal, Vol:3, Sayı:1
  • Janniere, J. (1994). Contemporary American Quilts: An International Review, The Quilt Journal, Vol:1, Sayı:1
  • Weidlicg, M. L. (1994). Contemporary American Quilts: An International Review, The Quilt Journal, Vol:4, Sayı:1
  • http://www.quiltmuseum.org.uk/collections/heritage/1718-coverlet.html (Erişim Tarihi: 10.03.2014)
  • http://genesis-patchwork.blogspot.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.03.2014)
  • http://www.delinetciler.net/hobiler-and-el-sanatlari/40033-kirkyama-patchwork-nedir.html (Erişim Tarihi: 10.03.2014)
  • www.wikipedia.com (erişim Tarihi: 11.03.2014)
  • http://www.joanavasconcelos.com/obras_en.aspx (Erişim Tarihi: 12.03.2014)
  • http://www.bcu.ac.uk/research/our-people/f-i/zoe-hillyard
  • http://www.veniceclayartists.com/three-contemporary-ceramicists-4/( Erişim Tarihi:20.04.2015)
  • Resim 1: http://www.quiltmuseum.org.uk/collections/heritage/1718-coverlet.html
  • Resim 2:http://en.wikipedia.org/wiki/Romare_Bearden
  • Resim 3: http://www.joanavasconcelos.com/obras_en.aspx
  • Resim 4-5-6-7-8-9: http://www.zoehillyard.com/