Kağıt Katkılı Sanat Seramikleri

Dünya üzerinde farklı coğrafyalarda, inorganik veya organik malzeme katkılı seramik bünye ile yapılmış örneklere rastlanmaktadır. Seramik bünyeye katkı, değişik teknik çö- zümlere ulaşmak adına gerek endüstri, gerekse sanat seramiklerinin şekillendirilmelerin- de tercih edilmektedir. Bu çalışma, kağıt katkılı porselen sanat seramikleri ile sınırlandı- rılmıştır. “Kağıt Çamuru” olarak seramik terminolojisine giren bu şekillendirme yöntemi, formun yapım ve pişirim aşamalarında sağladığı avantajlar nedeni ile sanatçılar tarafın- dan özellikle tercih edilmektedir. Türkiye’de de seramik sanatçıları arasında ilgi gören ka- ğıt çamurunun hazırlık ve şekillendirme sürecindeki farklılıklar ve pişirim aşamalarında dikkat edilmesi gereken detaylar bu çalışma kapsamında sanatçı örnekleri üzerinden ele alınacaktır. 

___

  • Alkan Özdemir, D. (2005) Kağıt Katkılı Seramik Bünyeler ve Uygulamaları. Sanatta Yeterlilik Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir 7, 11-25 http://tez2.yok.gov.tr/ (erişim tarihi 20.09.2011)
  • Caruso, N. (1995). Decorazione Ceramica. Ulrico Hoepli. 4. Baskı İtalya 485
  • Folli A. (1989). A Village for Ceramics. Keramikos. (no 9) Nisan İtalya 64- 69
  • Gault R. (1992). Amazing Paperclay. Ceramics Monthly. Haziran- Ağustos Amerika 97
  • Gault, R. (1998). Paper Clay. A&C Black Pub.Ltd. İngiltere 7, 11-13, 20-25, 30-35
  • Güner, G. (1988). Anadolu’da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik. Akbank. İstanbul 22-26
  • Özdoğan, M. (1992). Kerpiçin Tarih Öncesi. Arredamento Dekorasyon. Nisan İstanbul 107
  • Zarakolu, E. (2008) Katlanabilir Seramik Kağıt. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. İstanbul 22, 58, 60, 75 http://tez2.yok.gov.tr/ (erişim tarihi 20.09.2011)
  • Weinhold, R. (1983). The Many Faces of Clay. Leipzig. Almanya 56
Sanat ve Tasarım Dergisi-Cover
  • ISSN: 1308-2264
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2015
  • Yayıncı: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi