Grafik Tasarımı Eğitiminde Hareketli Grafik Tasarımı Dönemi

TV kanallarında jenerik, yaygın olarak kullanılmasına rağmen, Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Tasarımı Bölümlerinde, bununla ilgili yeteri kadar eğitim verilememektedir. Bu makalenin temel amacı, hareketli grafik tasarımına ilişkin Öğretim Elemanı ve öğrenci görüşlerini göz önüne alarak, yüksek eğitim kurumlarında jenerik hazırlama eğitiminin önemini ortaya koymaktır. Bu makale, var olan durumu tespitine yönelik tarama modelinde, betimsel yönteme dayalı olarak yapılan bir çalışmadır. Türkiye’de grafik tasarımı eğitimi veren üniversitelerin, toplam 197 öğrenci ve 40 Öğretim Elemanına anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğretim üyeleri ve öğrencilerin Grafik Tasarımı Bölümlerinde jenerik tasarımı eğitiminin önemini vurguladığı belirlenmiş ve hareketli grafik tasarımı ders müfredatının mevcut müfredata dahil edilmesi görüşüne varılmıştır.

EPOCH OF MOTION GRAPHIC DESIGN IN EDUCATION OF GRAPHIC DESIGN

Although generics are used at the TV channels commonly, education that dealing with this issue is not being given at the graphic design departments of Fine Arts Faculties. The main target of this investigation is to develop generic education program for to be applied at the higher education. We have filled evaluation form information collection from 40 education staff and 197 students of higher education organizations that give the education of Graphic Design at Turkey. The findings and conclusions in the end of research, faculty members and students pointed to the importance of education of generic design in graphic design department.

___

Allison, Deborah (2001). Promises in the Dark. Opening Title Sequences in American Feature Films of the Sound Period, University of East Anglia Ph.D. Doktora Tezi, UK

Atiker, Barış (2004). Televizyon Jeneriklerinde Kurum Logosunun Kullanım Sorunları ve Xtv Kanalı için Jenerik Uygulamaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi. Ankara Gallagher, Rebecca ve PALDY, Andrea Moore (2007). Exploring Motion Graphics. Canada: Thomson delmar Learning

Gülen, Elif (2006). 1950 ve Sonrası Amerikan Sinemasında Film Jenerik Tasarımının Gelişimi ve Teknolojinin Bu Alana Etkileri, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi

Halas, John (1984). Graphics in Motion (Fromthe Special Effects Film toHolographics). New York: Van Nostrand Reinhold Holly, Willis (2005). New Digital Cinema: Reinventing the Moving Image. Great Britain: Wallflower Press

Meyer, Chris ve Trish (2002). Cretfing Motion Graphics WithAfterEffecfs. San Francisco: CMP Books

Woolman, Matt (2004). Motion Design: Moving Graphics for Televsion, Music, Video, Cinema, and Digital Interfaces. Switzerland: Rotovision SA.

İnternet Kaynakları:

İnternet: Allison, Deborah. (May 2003). Catch Me If You Can, Auto Focus, Far From Heavenandthe Art of Retro Title Sequences. Web: ( _____ h t t p : / / w w w. s e n s e s o f c i n e m a . c o m / 2 0 0 3 / f e a t u r e - articles/retro_titles/>) adresinden 15 Temmuz 2013’de alınmıştır.

İnternet: Frantz, Matt. (May 2003). Changing Over Time: The Future of Motion Graphics. Web:(_____http://www.mattfrantz.com/thesisandresearch/motiongra phics.html>) adresinden 3 Aralık 2007’de alınmıştır.

İnternet: Sine-Ansiklopedi. (Dec 2013) Web:(_____http://www.yenisafak.com.tr/arsiv /2006/ ocak/06/sinema.html>)html 25 Şubat 2008’de alınmıştır.