Dijital Çağda Geleneksel Baskı Resim ve Teknikler Arası Geçiş (Melezleşme)

Bu makalede, postmodern çağın ve teknolojinin hızlı gelişiminin getirisi olarak yaşanan dönüşüm sürecinde, geleneksel baskı resim sanatının melezleşen yapısı örneklerle desteklenerek ince- lenecektir. Ayrıca, geleneksel baskı resim teknikleri (gravür, litografi, ağaç baskı, linol, kuru kazı, ipek baskı vb.) ile dijital teknoloji aracılığıyla oluşturulan üretimlerdeki farklı, güçlü ve benzer yönlere yer yer değinilecektir. Teknolojinin hızlı gelişimi, bilgisayarın bu ortama paralel kullanımı, sanatı ve sanatçıyı etkisi altına almıştır. Fotoğrafın icadı ile birlikte resimde fotomontajların kullanımı gibi, geleneksel baskı resimde de bilgisayar teknolojisinin kullanımı ile melez tekniklerin ortaya çıkışı kaçınılmaz olmuştur. Geleneksel baskı tekniklerinin üretimi sırasında dijital ortam, üretimin bir parçası ya da aracı olarak kullanılmaktadır. Yapılan çalışmalara dijital ortamda müdahaleler olduğu gibi, dijital ortamda üretilen baskılara da geleneksel baskı resim teknikleri ile müdahaleler söz konusudur. Bazen bu müdahalelerin hangisinin önce yapıldığı tartışma konusu olabilmektedir. 

Dijital Çağda Geleneksel Baskı Resim ve Teknikler Arası Geçiş (Melezleşme)

The purpose of this study is to tackle and exemplify the hybridization of print-painting as a result of developments in postmodern era and technological advancements. Besides, it will highlighttraditional print-making techniques (such as gravures, lithography, woodcut, linocut, serigraphy, etching) and display strong, vibrant and challenging images through digital printmaking.Technological advancements and use of computers have left indelible tracks on art and artists. With the invention of photography, it is inevitable for the hybrid techniques to emerge. In traditional printmaking , digital environments are used as either an instrument or a part of the art. Digital intervetions are easily integrated into traditional printmaking as well as traditional printmaking interferes into digital printmaking, which results in a mutual intervention. It is always a wonder which one is the prior one in such interventions. 

___

  • Ayan, H. Müjde (2007). Sosyolojik Açıdan Özgün BaskıResim Sanatının Bugünkü Durumu İle İlgili Profesyonel Sanatçı- ların Görüşlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul.
  • İçmeli, Mürşide (1985). Çağdaş Açıdan Türk Grafik Sanatçıları, Türkiye’de Sanatın Bugünü ve Yarını. Hacettepe Üniver- sitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları 1, s:61-66.
  • Kerlow, Isaac (2010). Digital Physicality: Printmaking. CAT 2010 London Conference, 3rd February.
  • Paul, Christiane (2008). Digital Art. Thames and Hudson: London.
  • İNTERNET KAYNAKÇASI
  • Burkowsky, Lisa, Works On Paper http://www.lisabulawsky.com/wop.php?area=WorksonPaper&todo=sil&gid=38 (erişim tarihi 23.01.2013).
  • Curley, Cannon, Janet. Biography
  • http://www.re-title.com/artists/janet-curleycannon.asp (erişim tarihi 23.01.2013).
  • Curley, Cannon, Janet. (2008). Tradinational Printmaking. Janet Curley Cannon
  • http://hybriddigitaltraditionalprints.blogspot.com/2008/07/janet-curley-cannon.html (erişim tarihi 23.01.2013).
  • Esmer, Hayri (2012). Türkiye’de Baskıresme Bakmak.
  • http://www.hayriesmer.com/yazilar_Detay.aspx?islem=yaziDetay&id=92 (erişim tarihi 06.05.2013).
  • Hamilton, Paul. (2009). Drawing with printmaking technology in a digital age http://www.lboro.ac.uk/departments/sota/ tracey/dat/images/paul_hamilton.pdf (erişim tarihi 10.12.2012).
  • Hybrid Digital Print. Course Content “The Digital Imaging II”, Department of Art and Dizayn in Arcadia University, Pennsylvania-USA
  • http://web.me.com/digitalmedia/DI2_Assignments/Digital_Imaging_II___Hybrid_Digital_Assignment_files/Hybrid%20 Digital%20Print.pdf (erişim tarihi 06.09.2011).
  • Xaxx, Jagg. How to Print Large Digital Art Prints. http://www.ehow.com/how_6957008_print-large-digital-art-prints. html#ixzz1XA5Vjs5M (erişim tarihi 06.09.2011).