Ayşe Sibel Kedik'in Sergilerinde Gezinti

Bu makalede sanatçı Ayşe Sibel Kedik’in 2008- 2009 yıllarında açtığı iki heykel sergisi, konu ve içerikleri üzerinden değerlendirmektedir. Gezindiği düşünsel alan, sanat ve yaşam deneyimiyle sanatçının entelektüel arayışları ve biçimbilgisi arasındaki ilişkiler de çalışmanın konusudur. Sanat yapıtı biçimi sayesinde canlı bir düşünüm merkezi haline gelir. Bu düşünüm alanında, sanatta aralıksız yeni düşünüm merkezleri oluşur. İçlerinde taşıdıkları bu tinsel özden yola çıkarak bu merkezler, oldukça geniş bağlantıları kuracaklar. Bir sınır değer olarak alınan böylesi bir merkez içinde sanatın sonsuzluğu öncelikle düşünüme, yani kendini kavramlaştırmaya ve burdan da genel olarak kavrama ulaşır. Benjamin (2005)

EXCURSION İN AYŞE SIBEL KEDIK’S EXHIBITIONS

İn this article Ayşe Sibel Kedik’s two sculpture exhibitions which were taken place in between 2008–2009 are going to be evaluated over their forms and contents. Also mental field that artist rambles on, her experiences about art and life, and the relation between her intellectuel inquiry and knowledge of form are subjects of this study.İn this article Ayşe Sibel Kedik’s two sculpture exhibitions which were taken place in between 2008–2009 are going to be evaluated over their forms and contents. Also mental field that artist rambles on, her experiences about art and life, and the relation between her intellectuel inquiry and knowledge of form are subjects of this study

___

  • ASHTON Dora (2001). Picasso Konuşuyor (Çev. Mehmet-Nahide Yılmaz), Ütopya Yayınevi: Ankara.
  • BACHELARD Gaston (1995). Ateşin Psikanalizi (Çev. Aytaç Yiğit), Bağlam Yayınları: İstanbul.
  • BACHELARD Gaston (2006). Su ve Düşler: Maddenin İmgelemi Üzerine Deneme (Çev. Olcay Kunal), Yapı Kredi Yayınları: İstanbul.
  • BATUR Enis (2009). “Pervasız Pertavsız, Loire Şatolarına Bir Geziden (I)”, Cumhuriyet Kitap, 26 Mart 2009.
  • BENJAMİN Walter (2004). Pasajlar (Çev. Ahmet Cemal), Yapı Kredi Yayınları: İstanbul.
  • BENJAMİN Walter (2005). Sanat Yapıtı, Fikir Mimarları (Çev. Besim F. Dellaloğlu), Say Yayınları: İstanbul.
  • ECO Umberto (1997). Ortaçağı Düşlemek (Çev. Şadan Karadeniz), Can Yayınları: İstanbul.
  • FOWLES John (2001). Aristos, Yaşam Üzerine Notlar (Çev. Serdar Rifat Kırkoğlu), Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
  • JUNG Carl Gustave (2005). Dört Arketip (Çev. Zehra Aksu Yılmazer), Metis Yayınları: İstanbul.
  • KARASU Bilge (1989). Göçmüş Kediler Bahçesi, Gece Yayınları: İstanbul.
  • KUÇURADİ İoanna (1998). İnsan ve Değerleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları: Ankara.
  • KUSPİT Donald (2006). Sanatın Sonu (Çev. Yasemin Tezgiden), Metis Yayınları: Ankara.
  • MOORE Henry (1966). Heykelcinin Amaçları (Çev. Akşit Göktürk), Tercüme Dergisi, Sayı 86, Nisan-Haziran, Ankara
  • Üniversitesi Basımevi.
  • RODİN Auguste (2006). Düşünce Kıvılcımları (Çev. Ayşegül Sönmezay), Alkım Yayınevi: Ankara.
  • SONTAG Susan (2005). Metafor Olarak Hastalık: AİDS ve Metaforlar (Çev. Osman Akınhay), Agora Kitaplığı: İstanbul.
  • STRAUSS Claude Lévy (2007). Irk, Tarih ve Kültür (Çev. Haldun Bayrı, Reha Erdem, Arzu Oyacıoğlu, Işık Ergüden), Metis Yayınları: Ankara.
  • TORCZYNER Hary (1992). René Magritte (Çev. Nil Boyancı), Düzlem Yayınları: Ankara.
Sanat ve Tasarım Dergisi-Cover
  • ISSN: 1308-2264
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2015
  • Yayıncı: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi