Altan Gürman'ın Sanatında Değer Ve Görünüm

Altan Gürman kısa süren sanat yaşamında geleneksel yöntem dışında bir sanat dilioluşturmuş, sanatı kendi yaşam felsefesinin bir parçası saymıştır. Sanatın gündelikolaylarla ilişkisinde sanatın ve sanatçının meselesini sorgulamış, Anti-militarist tavrı ileinsanın özgürlüğü sorununa değinmiştir. Malzeme ve konu seçimini probleminkaynağına göre belirlemiştir. Çalışmalarında konuyu açımlayan nesneler yaşamındakimücadelenin, isyanın, karşı koyuşun nesneleri olmuştur. Sonuçlanan resmin gerçeği ise,tıpkı o gün ve bugün de olduğu gibi, yaşamın içinden alındığı için sahiciliğiniyitirmemiştir
Anahtar Kelimeler:

-

___

  • Oktay, Ahmet. (2002). Resim Yazıları, Bilim Sanat Galerisi Yayınları, İstanbul, 2002.
  • Beykal, Canan. (1984). “Sergi Değerlendirmeleri”, Boyut Plastik Sanatlar Dergisi, 24.
  • Dastarlı, Elif. (2005). “Albüm: Altan Gürman”. Rhsanat Dergisi, 20, İstanbul, Temmuz/Ağustos, 2005: s.53.
  • Madra, Beral. (2003, 07 Ocak). “Nişantaşı'Disneyland'ı .”. Radikal Gazetesi, s.19.
  • Madra, Beral. (2004, 29 Ağustos). “Yeni bir kültür emperyalizmi”. http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=r2&haberno=3825 (Erişim Tarihi: 20 Haziran 2009)
  • Gürman, Bilge. “Altan Gürman” Sergi Kataloğu, Derimod Kültür Merkezi Yayınları, 1991, İstanbul.
  • Antmen, Ahu. (1998, 31 Mart). Günümüz Sanatının Penceresinden Manzaralar. Cumhuriyet Gazetesi, s.13.