Açık Bir Yapıt:...Şimdi Haberler

Atila Ýlkyaz'ýn "...Þimdi Haberler" isimli serisi basýn fotoðraflarýnýn gündelik dilinisanat galerisine taþýyor. Ýlkyaz'ýn fotoðraflara müdahalesi onlarý anlýk imajlarolmaktan çýkarýp Ýlkyaz'ýn resim dilinin bir parçasý haline getiriyor. Bu makaledeÝlkyaz'ýn yapýtlarý ile Modernist ve çaðdaþ sanatçýlarýn ve düþünürlerin izlekleriarasýnda baðlantýlar açýða çýkarýlmýþ ve okuyucuya Ýlkyaz'ýn foto-imajlarýnýanlamlandýrmak için yöntemler önerilmiþtir
Anahtar Kelimeler:

-

___

  • BERMANN, MARSHALL (1982). All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity (New York: Simon and Schuster).
  • BENJAMIN, WALTER (2001). Tekniðin olanaklarýyla Yeniden Üretilebildiði Çaðda Sanat Yapýtý. çev. Ahmet Cemal (Ýstanbul: Yapý Kredi Yayýnlarý)
  • BARTHES, ROLAND (2000). Camera Lucida. Fotoðraf Üzerine Düþünceler, çev. Reha Akçakaya, Altýkýrkbeþ Yayýnlarý, Ýstanbul.
  • ECO, UMBERTO (1989). The Open Work, çev. Anna Cancogni (Cambridge, Yapýt, çev. Nilüfer Uður Dalay (Can Yayýnlarý, Ýstanbul)
  • FOUCAULT, MÝCHEL (1997) "Of Other Spaces: Utopias and Heterotopias", Rethinking Architecture, ed. Neil Leach (London, New York: Routledge) 350-380.
  • HARVEY, DAVÝD (1990) The Condition of Postmodernity (1989 yenidenbasýmý, Oxford, UK; Cambridge, USA: Basil Blackwell)
  • SONTAG, SUSAN 1993, Fotoðraf Üzerine, çev. Reha Akçakaya, (Ýstanbul: Altýkýrkbeþ Yayýnlarý)