GOYA’NIN KARA RESİMLERİ VE “KÖPEK” ADLI RESMİNİN ANALİZİ

___

  • Aristoteles. (2017). Poetika-Şiir Sanatı Üzerine. (Çev. A. Çokona, Ö. Aygün). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Bachelard, G. (2017). Mekânın Poetikası. (Çev. A. Tümertekin). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon. (Çev. O. Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Bird, W. (2017). İşte Goya (Çev. D. Öztok). İstanbul: Hep Kitap.
  • Cheng, F. (2006). Boşluk ve Doluluk, Çin Resim Sanatının Anlatım Biçimi. (Çev. K. Özsezgin). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Danto, C. A. (2010). Sanatın Sonundan Sonra. (Çev. Z. Demirsü). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Eco, U. (2016). Açık Yapıt. (Çev. T. Esmer). İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Ferraris, M. (2008). İmgelem. (Çev. F. Genç). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Focillon, H. (2015). Biçimlerin Yaşamı. (Çev. A. Tümertekin). İstanbul: Janus Yayıncılık.
  • Gombrich, E.H. (1986). Sanatın Öyküsü. (Çev. B. Cömert). Ankara: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Huch, R. (2005). Alman Romantizmi. (Çev. G. Aytaç). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Joannides, D. (2017). “Madrid’li Kara Prens”. Büyük Ressamlar, Goya (Çev. G. Özkök). Ankara: Akılçelen Kitaplar.
  • Kuspit, D. (2010). Sanatın Sonu. (Çev. Y. Tezgiden). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü. (Çev. İ. Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • McHugh, S. (2005). Toplumun Aynasında Köpek. (Çev. S. Çağlayan). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Pillement, G. (1987). Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. (Ç. Ö. İnce). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Ponty, M.M. (2016). Göz ve Tin. (Çev. A. Soysal). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Rapelli, P. (2001). Artbook, Tutkulu Bir İroni Ustası Goya. (Çev. A. Hakverdi). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Saura, A. (2013). El Perro de Goya. Madrid: Casimiro Libros.
  • Sayın, Z. (2013). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Schultz, B., Wilkins, D. G. (1990). Art Past, Art Present. New-York: Harry N. Abrams.
  • Ötgün, C. (2008). Sanatın Şiddeti ve Sınırları. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, S1, 90-104.
  • Todorov, T. (2019). Aydınlanmanın Gölgesinde, Goya. (Çev. S. Şahin). İstanbul: Othello Yayıncılık.
  • Venturi L. (1954). Resim, Giotto’dan Chagall’a Kadar Bin Resme Nasıl Bakmalı. (Çev. M.Erdem). Doğuş Matbaası.
  • Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi. Görsel Kaynakça
  • Görsel 1. Francisco Goya, Üç Mayıs Katliamı, 1814, tuval üzerine yağlıboya, 268 x 347 cm, Prado Müzesi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:El_Tres_de_Mayo,_by_Francisco_de_Goya, _from_Prado_in_Google_Earth.jpg. (Erişim Tarihi: 01.06.2020).
  • Görsel 2. Francisco Goya, Büyük Marifet! Cesetlerle! (Savaşın Felaketleri Dizisi), 1810-1815, gravür, 15.5 x 20.5 cm, https://www.royalacademy.org.uk/artartists/work-of-art/grande-hazana-con-muertos. (Erişim Tarihi: 20.06.2020).
  • Görsel 3. Francisco Goya, Dev, 1808-1812, tuval üzerine yağlıboya, 116 x 105 cm, Prado Müzesi, Madrid https://en.wikipedia.org/wiki/The_Colossus_(painting)#/media/File:El_coloso.jp g. (Erişim Tarihi: 03.07.2020).
  • Görsel 4. Sağırın Evi ve Karanlık resimlerin konumu https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Quintasordo.svg. (Erişim Tarihi:12.07.2020).
  • Görsel 5. Francisco Goya, Asmodea, 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 127 x 263 cm, Prado Müzesi, Madrid https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Vision_fant%C3%A1stica_o_Asmodea_(Go ya).jpg .(Erişim Tarihi: 23.07.2020).
  • Görsel 6. Francisco Goya, Çocuklarını Yiyen Satürn, 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 146 x 83 cm, Prado Müzesi, Madrid https://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%87ocuklar%C4%B1n%C4%B1_Yiyen_Sat% C3%BCrn#/media/Dosya:Francisco_de_Goya,_Saturno_devorando_a_su_hijo_( 1819-1823).jpg. (Erişim Tarihi: 02.08.2020).
  • Görsel 7. Francisco Goya, Cadılar Ayini, 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 140.5 x 435.7 cm, Prado Müzesi, Madrid https://en.wikipedia.org/wiki/Witches%27_Sabbath_(The_Great_HeGoat)#/media/File:Francisco_de_Goya_y_Lucientes_- _Witches'_Sabbath_(The_Great_He-Goat).jpg . (Erişim Tarihi: 20.08.2020).
  • Görsel 8. Francisco Goya, Köpek, 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 131,5 X 79,3 cm, Prado Müzesi, Madrid, https://es.wikipedia.org/wiki/Perro_semihundido. (Erişim Tarihi: 25.08.2020).
  • Görsel 9. Francisco Goya, Aklın Uykusu Canavarlar Yaratır, 1799, gravür baskı, 21,5 x 15 cm https://en.wikipedia.org/wiki/The_Sleep_of_Reason_Produces_Monsters. (Erişim Tarihi: 03.09.2020).
  • Görsel 10. Francisco Goya, Köpek (detay), 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 131,5 X 79,3 cm, Prado Müzesi, Madrid https://elpais.com/elpais/2018/10/26/opinion/1540542043_250067.html. (Erişim Tarihi: 05.10.2020).
  • Görsel 11. Francisco Goya, Leocadia, 1819-1823 duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 145,7 x 129,4 cm, Prado Müzesi, Madrid https://fundaciongoyaenaragon.es/obra/la-leocadia/654. (Erişim Tarihi: 10.11.2020).
  • Görsel 12. Francisco Goya, Atropos, 1819-1823, duvar sıvası üzerine yağlıboyadan tuvale aktarım, 123 x 266 cm, Prado Müzesi, Madrid https://en.wikipedia.org/wiki/Atropos_(Goya)#/media/File:Atropos_o_Las_Parc as.jpg. (Erişim Tarihi: 15.12.2020).