Türkiye’deki üniversitelerde 1982-2020 yılları arasında Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalları’nda hazırlanan lisansüstü tezlerin konularına göre analizi

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin sosyal bilimler enstitüleri bünyesindeki Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalları’nda 1982-2020 seneleri arasında tamamlanan lisansüstü tez çalışmalarının konularını incelemektir. Böylece, lisansüstü eğitimin bir parçası ve sonucu olan bu tezlerin niteliksel özelliklerinden birinin ve müzik alanına katkılarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışma, amacına göre betimsel bir araştırmadır ve genel tarama modelindedir. Araştırma kapsamına giren 287 adet tezin incelenmesi sonucunda elde edilen nitel veriler frekans analizi ve yüzdelik dilim hesaplamalarıyla nicel veriye dönüştürülmüştür. Bunun sonucunda 169 adet konu başlığı tespit edilmiştir. Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalı’nda söz konusu tarih aralığında en çok Türk müziğinin temel kaynakları kabul edilen edvârların tercümesi, güfte mecmualarının incelenmesi ve bestekâr hayatlarının araştırılıp eserlerinin analiz edilmesi konularının ele alındığı anlaşılmıştır.

___

  • Abaylı, Ö. (2004). Tarihçe-i Fenn-i Musiki (Çeviri yazım ve inceleme). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Abbasoğlu, Z. Yıldız. (2015). 15. Yüzyıl Herat musiki ekolü ve Benâî’nin Risâle-i Musikisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akar, H. (2018). Bolâhenk Nûri Bey’in hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Akaryıldız, A. (2016). Neyzen Hasan Dede (Erinç)’nin hayatı ve Hamparsum nota defteri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akdoğan, B. (1991). İsmâil-i Ankaravî’nin “Huccetü’s-Semâ’” adlı eserine göre musiki anlayışı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akdoğan, B. (1996). Fethullah Şirvânî ve “Mecelletün fi’l-Mûsikâ” adlı eserinin XV. yüzyıl Türk musikisi nazariyatındaki yeri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akdoğan, F. Nur. (2013). Müziğin iletişimdeki rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akdoğan, M. Said. (2019). Ahmed Gazzâlî ve Bevâriku’l-ilmâ‘ fî tekfîri men yuharrimu’s-semâ‘ isimli eserinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Akkuş, M. Asım. (2018). Kâni Karaca’nın hayatı, eserleri ve Türk din musikisindeki yeri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Aksu, F. Adile. (1988). Abdülbâki Nâsır Dede ve “Tedkîk u Tahkîk”. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akşit, T. (2019). Türk musikisi usûl kalıplarının kavram ve terim olarak anlamları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Aktaş, H. (2006). Osmanlı’da mübarek gün ve gecelerde dinî musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyol, Ö. (2011). Aslan Hepgür hayatı ve musiki çalışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyol, T. (2014). Sultan Mahmud’un musikişinaslığı ve bestelerinin müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Alaca, A. Osman. (2014). Amir Ateş’in hayatı, dinî musiki eserleri ve mevlîd-i şerîf okuma tavrı. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altay, F. (2019). Hâfız Yahya Soyyiğit’in hayatı, eserleri ve musiki anlayışı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altıntop, M. Emin. (1994). Türk din musikisinde Arapça güfteli ilâhiler (şuğuller). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altundağ, A. (2005). Evliyâ Çelebi “Seyahatnâmesi”’nde Türk musikisi ile alâkalı bilgiler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Anıtsoy, B. (2006). Mevlevî âyinlerinde ilk peşrevlerin melodik olarak incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Apaydın, Ö. (2018). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin dinî musiki dersine yönelik tutumları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arıcı, E. Tekin. (2017). Orta Anadolu ve Ege Abdal kültürleri arasındaki ilişkinin m8üzikal analiz üzerinden değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arısoy, M. (1998). Seydi’nin “el-Matla’” adlı eseri üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arısoy, M. (2012). Abdülkadir Töre’nin elyazması Mevlevî âyinleri defterleriyle, Suphi Ezgi ve Saadettin Heper’in nota neşriyatındaki âyinlerin inceleme ve karşılaştırması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arpaguş, F. (2004). “Ma’lûmât Mecmûası” ’nın 1-500 sayılarında yer alan Türk musikisi ile ilgili makâleler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, A. (2015). Semâvî dinlerin İstanbul’daki mâbedlerinde icrâ edilen doğuş ilâhilerinin karşılaştırmalı analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, F. (2004). Safiyyüddin Abdülmümin el-Urmevî ve “er-Risâletü’ş-şerefiyye” ’si. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, P. (2016). Türk din musikisinin sağlıklı insanların hormonal yapıları üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, S. (2017). Cinuçen Tanrıkorur’un müzik anlayışı ve Türk müziğine katkısı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Ateş, A. (2012). Tevfik Rıza Yenal’ın “Söz ve Saz” isimli yazma müzik eserinin 3. kitabı olan ‘güfteler’ bölümünün günümüz Türkçesine çevirisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ateş, E. (1999). Türk din musikisinde Hatip Zâkirî Hasan Efendi’nin hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Atlı, A. (2005). Türk din mûsikisinde Bektâşî nefesleri’nin yeri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ay, A. (2019). Dinî musikide ses eğitimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, B. (2019). Türk din musikisinde Muzaffer Ozak’ın yeri ve eserlerinin tasnifi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Aydın, E. (2018). Mardin’de dinî musiki (Hâfız Mehmet Ali Demir örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Aydın, G. (2019). Kahramanmaraş’ta dinî musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Aydın, M. (2019). Türk müziği edvarları ve nazariyat kitaplarında usûl anlayışı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, M. Cüneyt. (2019). Neyzen Halil Dikmen’in ney tavrı ve ses kayıtlarının müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydınlı, R. (2020). Osmanlı/Türk müziği geleneğinin Karamanlıca kaynaklarında usûl meselesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bala, A. Musa. (2019). Ahmet Özhan musiki icra üslubu ve günümüz Türk din musikisine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Baloğlu, B. Şahin. (2020). Osmanlı müzik yaşamının değişim sürecinde “gelenek icadı” ve artistik icranın temsilcisi olarak Tanburî Cemil Bey. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başar (Çelik), B. (2001). Hızır Bin Abdullah’ın “Kitâbü’l-Edvâr” ’ı ve makamların incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başar, D. (1999). XIX. Yüzyıla kadar bestelenmiş mevlevî âyinlerinin müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Başer, F. Adile. (1996). Türk musikisinde Abdülbâkî Nâsır Dede (1765-1821). (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Baykara, R. (1999). Türk din musikisinde formlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayraktar, C. (2020). Nâyî Osman Dede’ye ait Mîrâciye’nin, Hopçuzâde Şâkir Çetiner’in okuduğu tavırda notaya alınması ve mevcut Mîrâciye notalarıyla karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Benlioğlu, İ. (1998). XVII. ve XVIII. Yüzyıl Bursa’da yetişen musikişinaslar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Benlioğlu, S. (2011). İlk dönem Abbâsî sarayında musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Benlioğlu, S. (2017). Osmanlı sarayında musikinin himâyesi (III. Selim ve II. Mahmud dönemi). (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Berksan, F. Emine. (2010). Hekimbaşı Abdülaziz Efendi’nin güfte mecmuasındaki şarkılar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Berse, İ. Melih. (2018). Türkiye'de lisans düzeyinde çalgı eğitiminin verildiği müzik okullarındaki ney eğitiminin, öğretim elemanlarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bıyık, A. (2013). Günümüz musikişinas din adamları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bıyık, H. Kemal. (2018). İstanbul’daki cami musikisi uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bıyık, T. (2015). Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde yapılan musiki çalışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bıyık, T. (2019). Osmanlı fetvâlarında musiki. (Yayımlanmış doktora tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bilen, A. (2019). Amasyalı Özbakır ailesinin Türk musiki kültüründeki yeri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Bülbül, A. (2017). Tarihten bugüne Türk makam müziğinde kullanılan nota yazım teknikleri ve ûdî Ahmed Rıfat’ın Miftâh-ı Nota’sı (tahkik ve transliterasyon). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Can, M. Cihat. (2001). XV. Yüzyılda Türk musikisi nazariyâtı (ses sistemi). (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Can, N. (2002). Türk mûsikisinde çeng. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Canpolat, H. (2012). Câmi musikisi’nde icrâ edilen türlerin musiki açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Cansevdi, A. Papatya. (2019). Neyzen Doğan Ergin’in hayatı ve besteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cansevdi, İ. İlker. (2014). Bestekâr Zeki Ârif Ataergin hayatı ve eserleri. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceyhan, M. Muaz. (2020). Petros Peloponnesios, Petros Byzantios ve İoannis Neohoritis’in Anastasimatarion’larında yer alan Kekrağaria ve Pasapnoaria ilahi gruplarının karşılaştırmalı analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceylan, F. (2019). Manastırlı Mehmet Rıfat’ın Tuhfetü’l İslâm adlı manzum öğretici metninin müzikal kullanımlarda öğrenmeye etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, M. R. (2001). Nâsır Abdülbâki Dede’nin Tahrîriye’si (çeviri yazım ve incelemesi). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çağman, T. (2014). Raphael Georg Kiesewetter’in “Musik Der Araber” isimli eseri (metin, inceleme, araştırma). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır, A. (1999). Alişah B. Hacı Büke (? - 1500)’nin “Mukaddimetü’l-usûl” adlı eseri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır, R. (2020). Balıkesir Dursunbey ilçesinde dinî musiki ve kadın mevlithanlık geleneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çalışkanöztürk, E. Nur. (2020). Osmanlı’dan günümüze çocuk ve müzik konulu kitaplar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çamlı, Ş. (2014). Osmanlı maârifi’nde okutulan musiki kitaplarına iki örnek: Medhal-i Musiki ve Telhîs-i Musiki (metin inceleme). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, H. (1999). Nakşibendî tarîkatı ve musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çergel, M. Ali. (2007). Rauf Yekta Bey’in İkdâm Gazetesi’nde neşredilen Türk musikisi konulu makaleleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çergel, S. (2006). Tanzimat’tan Harf Devrimi’ne çocuk şarkıları. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çetin, B. (2019). Süleymaniye Kütüphanesi Ekrem Karadeniz Koleksiyonundaki 8 no’lu ilahi defteri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çetinkaya, N. (2019). Tarihî süreçte Mevlîd. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çırak, C. (2020). İsmail Dede ekolünde ilahi besteciliği üslûbu. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Çırak, E. Hilal. (2007). 18. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir yazmadaki güfteler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiftçi, M. Recai. (2019). İstanbul’daki Hıristiyan ve Müslüman mâbedlerinde okunan Tevrat, Zebur, İncil ve Kur’ân-ı Kerîm âyetlerinin karşılaştırmalı müzikal analizi. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoban, İ. (2015). XIX. Yüzyılda yazıldığı anlaşılan bir güfte mecmûasındaki eserlerin çeviri yazımı ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çolakoğlu, E. Abdülkadir. (2019). İlâhi formundaki eserlerde versiyon farklılıklarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çolakoğlu, M. (2018). Türk din musikisi açısından Kur’ân-ı Kerîm tilâvetinde tavır ve üslûp. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çuhadar, Ü. (1999). İstanbul Mevlevihânelerindeki musikişinas şeyhler hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çuhadaroğlu, O. (2020). Urfa’da Mevlid geleneği ve mevlidhânlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Demir, A. (2001). İslâm tasavvuf kültüründe musiki dinleme âdâbı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, A. (2010). Osmanlı padişahı II. Mehmed'e sunulan anonim musiki risâlesi (Fatih Anonimi). (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, A. (2007). XX. Yüzyılda Şeref bin Hasan tarafından düzenlenen yazma dinî güfteler mecmuası. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirbağ, M. (2019). Amasya cemevlerinde âyin-i cem’de seslendirilen deyişlerin müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirci, M. (2013). Bestekâr Mehmet Râkım Elkutlu’nun günümüze ulaşan eserlerinin analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirtaş, Y. (1998). Bestekâr, Şeyh Çâlâk-Zâde Mustafa Efendi hayatı, musikisi ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Demirtaş, Y. (2007). XIX. Yüzyıl İstanbul’unda tekke musikisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Derya Dişçi, C. Murat. (2001). XIX. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir yazmadaki dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dilek, M. Said. (2016). Nasihatnâmelerde musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Dinç, S. (2016). Batı kaynaklarında Türk müziği tartışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Samsun.
  • Doğan, B. (2020). 20. Yüzyılın ilk yarısında İzmir’de yaşamış olan bestekârların dinî musiki alanındaki çalışmaları bağlamında geleneksel Türk müziğine katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Doğruöz, M. Demet. (2014). Cumhuriyet dönemi Mevlevî Âyini bestekârları ve besteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Döşkaya, İ. Can. (2020). Faruk Şahin’in hayatı, eserleri ve Türk musikisine dair değerlendirmeleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Duran, M. Hadi. (2001). “Milli mecmua” ve “Tiyatro ve musiki” adlı dergilerdeki Türk musikisi ile ilgili makaleler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Durceylan, M. Tayyip. (2015). Abdulğanî en-Nâblusî’ye ait el-Ukûdü’l-Lü’lüiyye isimli eserin Ârifî Ahmed Dede tercümesi (tahkîk ve transkripsiyon). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Düzcan, A. (2019). Dursun Çakmak hayatı ve besteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Düzenli, H. Abdülmuhsin. (2020). Hafız İsmail Biçer’in bazı Kur’an tilâvetlerinin makamsal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekicim, H. Ömer. (2020). Safer Dal Efendi’nin hayatı, eserleri ve Türk din musikisine katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erat, Z. Kunduroğlu. (2019). Zeki Atkoşar’ın bestelediği Mevlevî Âyînlerinin usûl-arûz vezni ilişkisi yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erçalık, A. (2018). Zekâi Dede’nin dinî musiki eserlerinden seçme 10 eserin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdaş, S. Şeyda. (2018). Evrâd okuma geleneği içerisinde Rifaî Evrâdı (İstanbul ve Rumeli mukayeseli örneği). (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdaş, S. Şeyda. (2011). Halvetî Evrâdı (Vird-i Settâr) nın Rumeli’deki okunuşu ve müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ergişi, G. (2015). İstanbul’daki Yahudi, Hıristiyan ve İslam mâbedlerinde icra edilen ilahilerin karşılaştırmalı müzikal analizi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erguner, S. (1991). Kutb-ı Nâyî Osman Dede ve Rabt-ı Ta’birât-ı Musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erguner, S. (1997). Raûf Yektâ Bey ve Türk musikisi üzerindeki çalışmaları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ergür, C. Enes. (2003). Musikişinas Zeki Altun’un hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eroğul, M. (2019). Ahmet Özhan’ın hayatı, eserleri ve Türk din musikisi icra geleneğindeki yeri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ersoy, B. (2019). Ezidi inancındaki geleneksel dinî musiki türlerinin incelenmesi (kavl örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erzen, M. (2019). Tarihsel süreçte Yeseviyye tarîkatının Türk musikisine etkileri ve Ahmed Hatipoğlu’nun Mâhur form (Yeseviyye) adlı eserinin analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eski, A. (2020). Millet Kütüphanesi, Ali Emîri Manzum Nr. 698’e kayıtlı İlâhîler Mecmûasının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eşlik, F. (2014). Neyzen Selami Bertuğ’un hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Eyüboğlu, Y. Can. (2017). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi (ilköğretim) 4. sınıf için müzikal materyal geliştirme çalışması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gevaş, İsmail. (2019). Çiştî tarîkatı ile Mevlevî tarikatı arasındaki benzerlikler bağlamında kavvâli dinî musiki türünün incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gökkaya, E. (2010). Neyzen Ahmet Yakupoğlu’nun neydeki tavrı üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Gönül, M. (2004). Mevlevî matbah-ı şerîfleri’nde musiki ve semâ eğitimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Görgin, G. Barış. (2019). 11 – 15 Yaş arası çocuklarda ney eğitimi (deneme). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gümüş, S. (2016). Neyzen Sercer Derya’nın hayatı ve ney yapımcılığı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Günaydın, T. (2012). Uşşâkîlik’te musiki ve musikişinaslar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Güneş Temiz, R. (2015). Türkiye’de musikinin siyasallaştırılması (müzikoloji açısından bir analiz). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Güney, Ö. Faruk. (2013). Süleymâniye Yazma Eser Kütüphanesi Ekrem Karadeniz Bölümü’nde bulunan durak notalarının yeniden yazımı ve tashîhi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güngör, M. (2019). XIX. Yüzyılın ilk yarısında yazıldığı tahmin edilen bir güfte mecmûasının (120b-240a) musiki yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güntekin, E. (2019). Film müziklerindeki dini temalar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güray, C. (2012). Anadolu’daki inanç ve müzik ilişkisinin semâ-semah kavramları çerçevesinde incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Hasipek, A. (2019). Hâfız Kemal Tezergil’in hayatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Hasözdemir, A. (2011). XIX. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir el yazması mecmûada musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hatipoğlu, E. (2010). Mevlevîhâneler döneminde bestelendiği tespit edilmiş 46 âyinin makam ve geçki açısından tahlili. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İlhan Harmancı, A. Başak. (2011). Klâsik Türk musikisi’nde îkâ kavramı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İlhan, A. Başak. (2006). XIX. Yüzyıla kadar olan Mevlevî Âyinlerinde usûl-vezin ilişkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İrden, S. (2012). Hammâmîzâde İsmâil Dede Efendi’nin Mevlevî Âyinleri’ndeki makam ve form anlayışının Türk din musikisine etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, U. (2018). Mecmûa-i Sâz ü Söz’de yer alan dinî eserlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
  • Jahjai, A. (2001). Makedonya’da tekkeler ve tekke musikisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jahjai, A. (2011). Türk din musikisinin Makedonya’daki dinî musiki’ye etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Jebrini, A. (1996). Fârâbî’nin “Kitâbu İhsâu’l-İkâ’ât” adlı risâlesinin neşri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kalender, R. (1982). XV. Yüzyılda musiki kuramı (nazariyatı) ve “Zeynü'l-Elhân fi İlmi’t-Te’lîf ve’l-Evzân” Mehmed Çelebi (Lâdikî). (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalınsaz, E. (2013). Sakaryalı Hacı Hâfız Mevlit Erdem Hoca Efendi’nin hayatı, eserleri, tasavvuf anlayışı ve musikişinaslığı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kamiloğlu, R. (2007). Ahmedoğlu Şükrullah ve “Edvâr-ı Musiki” adlı eseri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kanık, M. Zinnur. (2011). Mahmud Bin Abdülaziz’in “Makâsidü’l-Edvâr” adlı eseri. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaptan, M. Nur. (2016). Zekâi Kaplan’ın hayatı, kişiliği, tasavvuf anlayışı ve musikişinaslığı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaptan, Z. Ayşe. (2019). Neyzen Ahmed Şahin’in hayatı, eserleri, tasavvuf anlayışı ve musikişinaslığı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kara, S. (2019). Mehmed Şemseddîn Ulusoy’un “Diyâr-ı Şemsî” adlı yazma eserindeki musikişinaslar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karabaşoğlu, C. (2003). “Sâlim” ve “Safâyî” Tezkireleriyle “Vekâyiu’l-Fuzalâ”’daki mûsikişinaslara dair bilgiler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabaşoğlu, C. (2010). Abdülkâdir-i Merâgî’nin “Makâsidu’l-elhân” adlı eseri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaduman, İ. (2011). Mehmet Zekâi Dede Efendi’nin makam anlayışının Türk din musikisine etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karakuş, H. (2019). Ahmet Irsoy’un hayatı eserleri ve bestelerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Karanfil, S. (2019). Halil Çay’ın hayatı, sanatı ve eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karataş, E. (1995). XVIII. Yüzyıla ait bir el yazması mecmuada dini musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karataş, Ö. Sadık. (2007). XIX. Yüzyılda bestelenmiş Mevlevî Âyinlerinin müzikal analizi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karışman, F. Zehra. (2017). Kur’an âyetlerinin ezberlenmesinde makamsal okuyuşun etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaşıkçıoğlu, M. Efe. (2014). İzmir ve Manisa’daki son dönem önemli mevlidhânlar. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kazancı, H. (2017). XIX. Yüzyılda yazıldığı düşünülen yazma bir mecmûadaki güfteler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırkıl, M. Alperen. (2019). Elazığlı musikişinaslardan Doğan Sever ve onun musiki yönü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Kobalas, T. (2018). Anonim olan “Tezkire-i Musikişinâsân” adlı eserin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, F. (2004). Ahmet Hatipoğlu’nun hayatı, eserleri ve musiki anlayışı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, F. (2013). İslâm tarihi ve medeniyetinde salâlar ve salavâtlar (anadolu örneği). (Yayımlanmış doktora tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Kocakanat, E. (2017). Dinî musiki açısından geçmişten günümüze ezan ve müezzinlik. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Koç, F. (2003). Sultan III. Selim Hân’ın musiki eserlerinin müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koç, F. (2010). Abdülaziz b. Abdülkâdir Merâgî ve “Nekâvetü’l-Edvâr” isimli eserinin XV. yüzyıl musiki nazariyatındaki yeri. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kolukırık, K. (2009). Abdülkâdir Merâgî ve “Şerhu’l-Edvâr” adlı eserinin XIV. yüzyıl Türk musikisi nazariyatındaki yeri. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Konan, S. Dilhan. (2020). Muallim İsmail Hakkı Bey; hayatı ve dinî musiki formlarındaki eserleri üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Konya, H. (2013). XIX. Yüzyılda yazılmış olan Vâsıf Bey’in güfte mecmûasının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kopar, S. Volkan. (2010). Çeşitli Türk müziği makamlarında ezan. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, S. (2019). İsmail Hakkı Bursevî’nin bestelenmiş eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koyuncu, Ü. (2019). Müzik ve dinî tecrübe etkileşimi hususunda bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köksal, A. (2019). Ebû Mansûr El-Huseyn B. Zeyle’nin El-Kâfî fi’l-Musiki adlı eserinin müzik teorisi açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Köksal, E. (2015). Amasya’da dinî musiki geleneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuzucu, K. (1997). Türk âşık ve ozanlık geleneğindeki makamlar ile Türk tasavvuf musikisindeki makamların ortak olanları ve kullanıldıkları alanlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Küçükçapraz, S. (2019). Mehterhâne’nin kapatılmasından günümüze askeri musiki (1826’dan günümüze). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Küçükgökçe, Ö. (2010). 15. Yüzyılda makamlar. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Küçüksüslü, B. (2015). Geçmişten günümüze Türk musikisinde icra edilen salâ ve salavâtların tür-biçim açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Mert, A. (2020). 20.Yüzyılda Sivas'ta klâsik Türk musikisi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Nar, M. (2020). Türk müziği 2 ila 10 zamanlı usûllerde velvele analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Okan, B. (2015). Müzikte batılılaşma hareketleri ışığında “Hâşim Bey Mecmûası”. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Orhan, H. Hüseyin. (2019). Celvetiyye'de musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Oruç, S. Nur. (2019). Şekl-i Nur Hanım’ın ‘Mecmûa-i Makâmât-ı Musiki’ adlı güfte mecmûası. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öksüz, M. Aydın. (1998). Türk musikisinde tanbur sazının gelişimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öksüzoğlu, O. (2015). Şanlıurfa Dergâh Camii’nde yapılan tarîkat usûlleri ve müzikal analizleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öncel, M. (2010). Rauf Yektâ Bey’in “Âtî”, “Yeni Mecmûa”, “Resimli Kitap” ve “Şehbâl” adlı mecmûalarda musiki ile ilgili makalelerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öncel, M. (2017). Hasan b. Ahmed b. Ali El-Kâtib’in “Kemâlü Edebi’l-Ğınâ” adlı ‎eseri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Önder, C. (2014). Hâfız-Musikişinas Hüseyin Sezgin Efendi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Önder, Halil İ. (2010). Ramazan musikisi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Önen, U. (2004). XVIII. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir el yazması mecmuadaki dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Örgüz, M. (2019). Câmi musikisi ile Katolik Kilise müziği’nin mukayesesi (Almanya örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özakalın, M. U. (2019). Cinûçen Tanrıkorur’un bestelediği Mevlevî Âyinlerinin makam usûl ve ezgisel yönden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özcan, N. (1983). XVIII. Asırda Osmanlılarda dinî musiki. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Yüksek İslâm Enstitüsü (Marmara Üniversitesi), İstanbul.
  • Özcan, S. Uğur. (2018). Klasik Türk müziğinde enstrümantal icrâ ve virtüözlük kavramı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özçeltik, B. (2019). Türk müziğinde gazel icralarının müzikal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özçimi, M. Sadreddin. (1989). Hızır bin Abdullah ve Kitâbü’l-edvâr. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemir, H. (2010). Rauf Yektâ Bey’in “Resimli Gazete”, “Yeni Ses” ve “Vakit” gazetelerinde musiki ile ilgili makalelerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemir, S. (2019). Türk musikisinde icrâ-kuram uyumsuzluğu sorununa dair bilgisayar destekli bir analiz: Bekir Sıtkı Sezgin örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özden, E. (2013). Osmanlı maârifi’nde musiki. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özfidan, M. (2015). “Sefînetü’s-Sâfî”’de müzik. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özkoç, Ö. (2017). Sürmene müftüsü Hacı Hafız Mustafa Günay Hoca Efendi’nin hayatı, eserleri, tasavvuf anlayışı ve musikişinaslığı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öznur, F. (1998). XIX. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir yazmadaki dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özsağır, A. (2017). Dinî musiki uygulamalarının hafif zihinsel engelli çocukların öz saygısına olan etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, L. (2018). İmam Hatip Liselerindeki dinî musiki eğitiminin öğrencilerin öz saygısına olan etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, M. (2019). Hatay’da dinî musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Papatya, G. (2006). Günümüz dinî Türk musikisi hocası Prof. A. Ayhan Altınkuşlar şahsiyeti, sanatkâr yönü ve musiki eserleri üzerinde bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Pınarbaşı, E. (2012). Tokat yöresi dinî musikisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Pınarbaşı, E. (2017). XX. Yüzyıl Türk müziği irticalî icralarında perde ve seyir karakteri anlayışı. (Yayımlanmamış doktora tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Pişkin, T. (2019). Gelibolu Mevlevîhânesi’nde yetişen sanatkârların hayatları, eserleri ve musikiye katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Resuloğlu, F. (2019). Muhtasar Risâle-i Musiki adlı eserin transkripsiyonu ve incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Rızvanoğlu, M. İsmail. (1997). Eyyûbî Mehmed Zekâi Dede (1824-1897) hayatı ve dinî eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Rızvanoğlu, M. İsmail. (2007). Fârâbî’de îkā teorisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sağbaş, M. (2014). Evliya Çelebi Seyahatnamesinde müzik kültürü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Sağman, S. Hatice. (2001). Rûşen Efendi’nin XIX. yüzyılda yazılmış “Mecmûa-i İlâhiyyât” adlı güfte mecmuası. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sağman, Ş. (2001). Müstakîmzâde’nin “Mecmûa-i İlâhiyyât” adlı güfte mecmuası. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sahil, B. S. (2019). Zekâi Dede’nin Türk din musikisi tarihindeki yeri ve ilahi formundaki eserlerinin makamsal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Savran, T. (2016). Mehmet Ali Sarı: hayatı, eserleri ve dinî musikideki yeri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selimoğlu, Ö. (2012). Ahmed Emîn Ed-Dîk’in “Neylü’l-Ereb fî Mûsika’l-Efrenc ve’l-Arab” adlı musiki risâlesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Selimoğlu, Ö. (2020). Alman oryantalizminde Osmanlı dönemi musikisi. (Yayımlanmış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Serim, M. Fazıl. (2019). XVIII. yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir güfte mecmûasının musiki yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, M. (2013), Tevfik Rıza’nın “Söz ve Saz” adlı yazma eserinin 1. kitabı olan ‘Türk musikisi nazariyatı ve usûlleri’ bölümünün günümüz Türkçesine çevirimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, M. (2020). İbnü’t-Tahhân’ın “Hâvi’l-Fünûn ve Selvetü’l-Mahzûn” adlı musiki eseri (Tahkik ve inceleme). (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sezikli, U. (2000). Kırşehirli Nizameddin ibn Yusuf'un “Risâle-i Musiki” adlı eseri. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sezikli, U. (2007). Abdülkâdir Merâgî ve Câmiu’l-elhân’ı. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Soydaş, M. Emin. (2001). XVIII. Yüzyıla ait bir elyazması mecmuada dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Soysal, F. (2012). Rast muğamı çerçevesinde Azerbaycan muğam kavramı. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Suiçmez, H. (2013). XIX. Yüzyılın ilk yarısında yazıldığı tahmin edilen bir yazmadaki güfteler üzerine çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, F. (2019). Derviş Ali Şîruganî hayatı ve besteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, İ. (2011). Bestekâr Tahir Karagöz’ün hayatı ve eserleri hakkında bir çalışma. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, İ. (2019). II. Abdülhamid Döneminde merâsim musikisi. (Yayımlanmış doktora tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Şimşek, İ. (1999). Hammâmîzâde İsmail Dede Efendi’nin hayatı ve dinî eserleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Tan, A. (2011). Ney açkısının tarihî ve teknik gelişimi. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşkın, O. (2020). Hüseyin Sadettin Arel’in durak formundaki eserlerinin makamsal analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tekin, A. (2003). Hızır Ağa’nın “Musiki Risâlesi” isimli yazma eserinin transkripsiyonu ve dönemin edvârları ile mukayesesi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tekin, H. (1993). Şeyhü’l-İslâm Esad Efendi ve “Atrâbü’l-Âsâr fî Tezkiret-i Urefâi’l-Edvâr” adlı eseri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Tengiz, S. (2020). “İkdam” gazetesinde musiki makaleleri (Transkribe ve inceleme). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Terzi, A. (2016). 1985-2015 Yılları arasında yerli müzik endüstrisinde yayımlanmış olan dini müzik albümlerinin tasnifi ve incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tetik Işık, S. (2011). Türk musikisinde santur. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tığ, Y. (2019). 17. ve 20. Yüzyıllar arasındaki ilahilerin biçimsel analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tıraşcı, M. (2010). Rûhi Kalender'in hayatı, eserleri ve musiki hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tıraşcı, M. (2013). “Kitâbu Keşfü’l-Hümûm ve’l-Kürâb fî Şerhi Âleti’t-Tarâb” isimli anonim musiki eseri (Edisyon kritik ve inceleme). (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tokaç, M. Salim. (2018). Buhûrîzâde Mustafa Efendi (Itrî)’nin eserlerinin dönemsel olarak müzikal kompozisyon ve usûl açısından karşılaştırılarak incelenmesi. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tokay, A. (2017). İbn Hurdâzbeh'in musiki risâleleri üstüne mukayeseli bir çalışma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tokdemir, H. (2006). XVIII. Yüzyılda yazıldığı tahmin edilen bir el yazması mecmuadaki dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Toker, H. (2012). Sultan Abdülaziz döneminde Osmanlı sarayında musiki. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Topşir, M. (2019). Kemal Batanay’ın hayatı, eserleri ve nota arşivi (İnceleme-değerlendirme). (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Torun, S. (2015). Kitâbü fî Ma’rifeti'l-Enğâm ve’l-Hünûk ve’t-Tarab fi’l-İsnâ ‘Aşar ve’s-Sitte isimli anonim musiki eseri (metin inceleme). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Tosun Gürsoy, H. Zehra. (2017). XIX. Yüzyılın ilk yarısında yazıldığı tahmin edilen bir güfte mecmûasının (1a-120b) musiki yönünden incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tuğrul, B. (2005). Şarkı ve türkülerde kadın sesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turabi, A. Hakkı. (1996). El-Kindî’nin Musiki Risâleleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turabi, A. Hakkı. (2002). İbn Sînâ’nın “Kitâbü’ş-Şifâ”’sında musiki. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turan, D. (2017). İstanbul ve Portland/ME (ABD)’da yaşayan müslüman ve gayrimüslim cemaatlerin dini müzik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tutal, R. (1994). Türk din musikisinde na’t, tesbih ve temcidler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tüfekçioğlu, S. (2015). XV. Yüzyıl edvâr kitaplarında enstrümanlar. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tükenmez, Ç. (2019). İlhan Tok’un Kur’an ve Mevlîd okuma tavrının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türe, M. (2019). III. Ahmed dönemine ait bir fasıl mecmûasının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Türkel Oter, S. (2011). Hâfız Sâdeddin Kaynak’ın mânâ prozodisi yönünden zengin olan eserlerinin analizi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türkoğlu, Z. (2020). Gaziantep’te dinî musiki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tüysüz, F. (2017). Türk din musikisi formlarında ilahi ve TRT repertuvarındaki ilahilerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Ural, Ş. (1993). XIX. Yüzyıla ait bir yazmada dinî musiki güfteleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uslu, L. (2015). TRT Türk sanat müziği sözlü eserler repertuvarında bulunan dinî musiki eserlerinin tür, makam ve usûl açısından istatistiksel analizi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Uygun, M. Nuri. (1990). Kadızâde Tirevî ve Musiki Risâlesi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uygun, M. Nuri. (1996). Safiyyuddin Abdülmü’min Urmevî ve “Kitâbu’l-edvâr”ı. (Yayımlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uymaz, B. (2005). Şehbâl’de musiki yazıları (Transkripsiyon ve yorum 1-50. sayılar). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uymaz, T. (2005). Şehbâl’de musiki yazıları (Transkripsiyon ve yorum 51-100. sayılar). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uymaz, T. (2017). Halvetiliğin Şabaniyye kolunda Türk musikisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ülger, E. (2019). Muş yöresi dinî musikisi. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Ünal, M. (2019). Yaylı tambur metodu ve temel üslûbu giriş. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünver, C. (2011). Türk tasavvuf (tekke) musikisinde icrâ edilen türlere örnek eserler ve bu eserlerin musiki açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Üstün, M. Enes. (2019). Albay Selahattin Gürer’in hayatı, eserleri ve riyâsetindeki “Kıyâm Kelime-i Tevhidi” nin müzikal açıdan incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yahşi, T. (2013). Mufaddal b. Seleme’nin “Kitâbü’l-Melâhi ve Esmâiha” adlı eserinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yahşi, T. (2018). İstanbul ve Kahire tilâvet tavırlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yanardağ, S. (2020). Toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde kadın neyzenlerin müzik deneyimlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcı, M. Yunus. (2016). Peçevî Şeyh Ârif Ahmed Dede ve Ukûdü’l Lü’lü’iye fi Tarîki’s-Sâdeti’l Mevleviyye tercümesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yedek, Y. (2011). Türk Musikisinde sâkînâmeler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeprem, G. (2007). Dimitri Cantemir Edvârı’nın makam kavramı açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeprem, M. Safa. (2004). Türk câmi musikisi ile mukayeseli olarak istanbul gayr-i müslimlerinde mâbed musikisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yerdelen, A. (2019). Eşrefoğlu Rûmî’nin bestelenmiş eserleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, M. Salih. (2020). Öğretim ilke ve yöntemlerinden gösterip yaptırmaya dayalı ud öğretiminin öğrencilerin başarı durumuna etkileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, O. (2011). XV. Yüzyıla ait anonim güfte mecmuasının incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz Erdal, K. (2013). Isparta’daki müzik faaliyetleri ve Ispartalı müzisyenler (Cumhuriyet sonrası). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Yılmaz, A. (2019). Türk din musikisi açısından felek kavramının incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, E. (2016). “Gınânın Usûlü Tedrîsi” adlı eserin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, F. (2020). Modernleşme sürecinin Türk musikisine etkisi: Refik Talat Alpman örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Yılmaz, M. Cahid. (2019). Dinî Türk musikisinde tevşihler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz, M. Yalçın. (2006). Türk din musikisinde mersiyeler ve mersiyehânlar. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yiğit, İ. (2019). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e musiki ve yasaklar. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yiğiter, K. (2019). Sivas Ziya Bey Yazma Eser Kütüphanesindeki 14300 numaralı ilahi mecmûası (İnceleme-metin). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Yoon, C. Hee. (2020). Kore Budizm müziği ile Mevlevî müziği karşılaştırması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yucasu, A. Vefik. (2014). Lokman Tasalı ve Harput musikisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yüksel, T. (2001). Âyin-i şeriflerde son yürük semâilerin ezgisel ve biçimsel açıdan incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Yünlü, V. (2006). İzzettin Hümâyi Elçioğlu’nun eserlerinin müzikal analizi.(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ziyagil, H. E. (2014). İleri teknik ve uygulamalarla anlatımlı-görüntülü ud metodu. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.